HTC Sensation XL – טלפון המוזיקה הגדול, ביקורת

ליאור קורן
22-02-2012 06:21

טלפון המוזיקה של HTC מגיע עם מסך ענק (4.7") וערכת אוזניות מתוצרת Beats Audio. האם הענק הלבן מצליח לרענן את קו דגמי הסמארטפונים בישראל? ביקורת טלפון.

בשוק הרווי של מכשירי סלולאר חכמים (סמארטפונים), נדרשות כיום היצרניות ליצור בידול ברור בין הדגמים שלהם אל מול המתחרים, חברת HTC שהפכה לפחות מוכרת בישראל בשנים האחרונות, בעוד היא מובילה בשווקים כמו ארה"ב בחרה לבדל את ה- XL שלה בעזרת חיבור עם חברת המוזיקה Beats Audio, עתה מגיע המכשיר הגדול הזה לארצנו (לאחר שהושק לפני מספר חודשים בעולם) דרך היבואנית החדשה Touch Group.

Sensation XL הוא שמו ואכן XL הוא באמת, במידה של 4.7" במסך ה- LCD הגדול וזה מה שמושך את העין במבט ראשון, גוף המכשיר הגדול מעוטר בלבן בצידיו וגבו – שם הוא חולק גם מעטה כסוף ולוגו אדום של חברת Beats. הגימור נראה ומרגיש טוב, מוצק למגע ומשדר איכות חומרים מרשימה יותר לעומת, למשל, מכשירי סמסונג המקבילים.
מבט מסביב למכשיר, מגלה חיבור מיקרו USB קטן בצד – עבור טעינה והסנכרון נתונים ושקע אוזניות סטנדרטי בראש הטלפון. בזה מסתכם סעיף החיבורים, מלבדם ניתן למצוא לחצן ווליום, הפעלה וחרירים שונים המיועדים עבור תפקודי מיקרופון ורמקול, כמו גם עינית מצלמה קדמית ועדשה גדולה יותר עבור האחורית – אליה מתלוות שני נורות LED המשמשות בתפקיד אמצעי תאורה לתמונות בחשיכה וגם כפנס מאיר.

HTC Sensation XL – טלפון המוזיקה הגדול, ביקורת
לחיצה על לחצן הפעלת המכשיר, מאירה לחיים את המסך הגדול, כאמור, הוא מבוסס טכנולוגיית LCD ומציג את התמונה בצבעים חיים ויפים למראה, החדות גם טובה בסך הכל ושימושית מספיק בכדי לשוטט ולקרוא דפי של אתרי אינטרנט או מסמכים, אך כמאמר המשפט הידוע "אויבו של הטוב הוא הטוב יותר", כאשר מציבים לצד ה- HTC מכשיר מתקדם אחר כמו סמסונג גלקסי נקסוס שמציג מסך בגודל דומה (4.65") אך עם רזולוציה גבוהה יותר (1280x720), מגלים שאפשר להציג יותר מידע וחדות משופרת. חבל ש- HTC הסתפקה ברזולוציית 800x480 ובכך פספסה מעט את ענין המסך הגדול. בשמש, כמצופה, התמונה הופכת חיוורת וקשה יותר לקרוא ממנה, אך כאמור, בשימוש רגיל ומקובל, נניח כי רוב המשתמשים יהנו מיתרון הגודל אשר מציג אותיות ואייקונים גדולים יותר מהמקובל, מה שמאפשר לעין שלנו להתאמץ פחות בעת הקריאה ולאצבעות שלנו לרפרף בקלות יתרה בעת הקלדה במקלדת הוירטואלית.


הגוף הגדול של הטלפון, משמעו שיתאים יותר לבעלי אצבעות ממוצעות ומעלה, גם המקום שיתפוס הטלפון בכיס יהיה מכובד יותר והמשקל (162 גרם) יזכיר לכם שהוא נמצא שם – בתחתית הכיס ממתין לפקודתכם.

 
Sense

ובכן, הגיעה העת לצלול אל תוך נבכי המכשיר, הוא מבוסס, כמו רבים וטובים על מערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד, כאן בגרסת 2.3.5, אבל כפי שהמשתמשים האמריקאיים של מכשירי HTC יודעים, החברה נוהגת להלביש את הסמארפונים שלה בכסות אישית – ממשק ה- Sense והוא אמור להפוך את חווית השימוש לנעימה ומרשימה יותר. מסך הפתיחה של גרסת Sense 3.5 מציג טבעת בתחתית המסך, באם רוצים "רק לשחרר מנעילה", מושכים אותה אל מרכז המסך, אבל אם תבקשו להפעיל פונקציה ספציפית שימושית, תגלו ארבעה קיצורי דרך על מסך הבית, בינהם קיצורים לטלפון, מצלמה, הודעות ומיילים – יש למשוך את המבוקש מהם אל תוך הטבעת וכך תגיעו אל המקום הרצוי.


לאחר שהשתחררתם ממסך הנעילה, תוכלו לסוב את מסך הבית לימין או לשמאל, באופן שמרגיש כמו קוביה תלת מימדית ובכך להגיע אל נגן המדיה, ישום רשתות חברתיות או כל קיצור אחר ליישום אותו תרצו למקם באחד מהמסכים, הממשק של HTC הינו מוצלח במימוש שלו ועוזר לתפעל את הטלפון בנוחות יחסית. לעזרת המשתמש באה גם נורה קטנה בחזית הטלפון, מהבהבת בירוק או אדום בהתאם להתראות שונות על קבלת הודעות, טעינה וכו'.


HTC Sensation XL – סמארטפון המוזיקה הגדול, ביקורת
לא נכנס כאן אל תוך נבכי מערכת האנדרואיד, אבל, חומרת הטלפון מתגלה כחזקה דיה בכדי להתמודד עם מערכת ההפעלה. יש מעבד חד ליבתי בתדר 1.5GHz והוא תורם לתפעול חלק, בין אם מדובר בגלישה באתרי אינטרנט דרך הדפדפן המובנה, או אחרים כמו אופרה וגם פיירפוקס, גם משחקים פועלים בצורה טובה, בין אם מדובר ב- אנגרי בירדס על גרסאותיו השונות או משחקים בעלי גרפיקת תלת מימד.

גם השימוש הטריוויאלי כמכשיר טלפון מתגלה כמוצלח, צליל השיחה טוב לאוזן, גם דרך הרמקול הפנימי ורק על טווח ה- BT בחיבור לאוזניה אלחוטית יש לי הערה על קליטה מוגבלת יותר משום מה ביחס לטלפונים אחרים.

נגן, מוזיקה


אחת הסיבות המרכזיות לשמה התכנסו כאן עם ה- Sensation XL היא התוספות לתחום השמע במכשיר. באריזה, יגלה המשתמש אוזניות בחוט אדום מתוצרת Beats, הן מתאפינות בצליל מהנה יחסית, מלא, עם בס מכובד לגודלן וטונים גבוהים פתוחים, אבל עדיין לא צורמים מדי, מה שמאפשר להאזין להן לאורך פרק זמן מכובד יחסית.

צורתן, עוזרת באיטום חלק מרעשי הרחוב, אך הטענה היחידה שלי כלפיהן היא שהן נוטות להשתחרר מהאוזן בקלות גדולה יחסית.
יש להן, לאוזניות, תוספת של יחידת שליטה על הכבל המחבר והיא מאפשרת להעביר שיר קדימה או לאחור, לעצור אותו או לעבור אל שיחת טלפון.

HTC Sensation XL – סמארטפון המוזיקה הגדול, ביקורת

השיתוף עם Beats לא הסתיים בפרק האוזניות אלא נקשר גם ליחידת האודיו בתוך המכשיר, זו עברה סוג של כיול איקולייזר ופשפוש במעגלי הצליל הדיגיטלי (DSP) של הטלפון, בשורה תחתונה, זה נשמע טוב ולא מבייש את הפירמה.

HTC, החליטה משום מה, להעתיק פגם אחד מהטלפון של אפל – אייפון ולהחסיר חריץ עבור כרטיסי זיכרון, זה אומר שלא תוכלו להרחיב את כמות האחסון מעבר למה שהחברה הועילה לתת מראש: 16GB, זה יספיק לכמות נכבדה של קבצי שירים, אבל קצת צורם ב-"טלפון מוזיקה".

מצלמה, סטילס וגם וידאו

המצלמה בדגם זה, כוללת חיישן ברזולוציית 8 מגה פיקסל ועדשה אשר בולטת מעט מגב המכשיר, באור יום, הצילומים יכולים להחשב כעומדים בתקן של שאר בני החבורה וממשק המצלמה כולל אפשרויות רבות כולל זיהוי פנים, אפשרות הצבעה על האובייקט הרצוי (מבחינת פוקוס), כמו גם אפשרות לאפקטים שונים.


כאשר החשיכה יורדת, הגרעיניות בתמונה מרימה פניה הלא יפים ובנקודה הזו מציג ה- HTC רעש דיגיטלי בתמונה באם תבקשו לצלם בחושך, אך לעזרתו מגיע מנגנון פלאש כפול נורות לד ובעל עוצמה מהחזקות בהן נתקלנו. למעשה, אם תשבו קרוב מדי למצלמה, הפלאש יסנוור אתכם קשות ופני המצולמים יצאו בהירים מדי בתמונה, כך שרצוי לשמור על מרחק נאות. הפלאש הזה, יבהיר חלל מסעדה אפלולי ויראה לנוכחים סביב השולחן למי יש את הבהיר ביותר!

HTC Sensation XL – תמונת דוגמה
במחלקת הוידאו, מסתפק ה- XL בוידאו ברזולוציית 720p (לעומת 1080p בגלקסי S2 למשל), אך התוצר דווקא נאה לעין ומצליח לעשות את העבודה בעבור צילום קטעי וידאו לתיעוד מהיר.


סיכום XL


ה- XL של HTC מצליח לספק סוג של Sensation לבעליו, בעזרת המראה הגדול, הגימור הלבן, הסמל האדום והאוזניות המצורפות. המכשיר הזה מגלם בתוכו כמה ניגודים, כמו מסך גדול אבל בעל רזולוציה ממוצעת, או טיפול נכבד בסעיף המוזיקלי, אבל ללא חריץ הרחבה. בשימוש היומיומי, הוא התגלה כיציב (לא קפא אפילו פעם אחת במהלך שבוע של שימוש), עם ממשק גרפי מוצלח ושימושי, סוללה (1600mAh) שמחזיקה יום בשימוש סביר ועד שעות הערב המוקדמות באם השתמשתם רבות ב- WiFi, BT או GPS. זה האחרון (GPS), הפגין יכולת קליטת אות לווין טובה בתוכנת WAZE ולא אילץ אותנו להמתין ארוכות לכך.

HTC פוסעת צעד שני (אחרי Incredible S) בקאמבק לישראל עם נציג עטוי לבן וחיזוק מוזיקלי של Beats, בעוד זמן לא רב יחשפו דגמים חדשים נוספים בכנס הסלולאר בברצלונה ובשורה התחתונה, הציבור בישראל צריך לשמוח על הצטרפות שחקן חדש (ישן) ורב גוני אל שוק הסלולאר בישראל.

מחיר בחברת סלקום
129 ש"ח X 36 חודשים = 4,644 ש"ח
למזמינים מאתר החברה: 116X36 = מחיר 4,176 ש"ח

מחיר בחברת פלאפון
130 ש"ח כפול 36 חודשים = 4676.4 ש"ח לפני זיכויים.

מעבר לתגובות בפורום