האם אולפני Paramount חוזרים ל-Blu-ray?

ליאור קורן
09-01-2008 12:33

השמועות בתעשייה ממשיכות להתרוצץ, הפעם מדברים על כוונת אולפני פאראמונט לחזור אל מחנה הבלורי אותו נטשו. באם יתממש צעד זה, הסיוט של מחנה HD DVD יתגשם.

העיתון Financial Times מדווח כי חברת Paramount מתכננת לנצל סעיף בחוזה המתיר לה לצאת מהתקשרות עם קבוצת HD DVD ולחזור לחיק הפורמט הכחול Blu-ray

צעד זה, אם יבוא, מגיע בעקבות ההכרזה הדרמטית של אולפני וורנר כי מעתה, יוציאו סרטים רק בפורמט בלורי.

חזרה של אולפני Paramount תהווה תפנית שלילית במיוחד עבור מחנה HD DVD אשר מובל ע"י טושיבה.
משמעותו היא סגירה של רוב מקורות התוכן עבור פורמט זה ולמעשה פתיחת הדרך אל הסוף הקרב.

מחנה HD DVD סובל, מתחילת הדרך מחולשה ברורה בנושא תכנים, יחס מכירות הדיסקים בשנה שעברה עמד על כ-2 תקליטורי Blu-ray על כל דיסק HD DVD יחיד.
חודש דצמבר האחרון עמד בסימן דיסק המיליון שנמכר בפורמט Blu-ray

קבוצת HD DVD , שבאופן מסורתי נטתה להלחם במתחרים ע"י הוזלת מחירי הנגנים, קיבלה רוח גבית לפני מספר חודשים בעקבות הצטרפות אולפני Paramount למחנה.
צעד זה, שעפ"י השמועות בתעשייה לווה בתשלום נכבד של מאות מיליוני דולרים חיזק את מאגר התכנים ואף השפיע רבות על האופן בו צרכנים תופסים את מעמדו של פורמט ה- HD DVD

התשובה של המחנה הנגדי, לא אחרה לבוא: הכרזת אולפני וורנר, לפני מספר ימים על תמיכה בלעדית בפורמט הבלורי, היוותה ניצחון חשוב עבור סוני.
בעקבות הכרזה זו, ביטל מחנה HD DVD את מסיבת העיתונאים המתוכננת בתערוכת CES, נותר רק לדמיין את הלך הרוח בקרב אנשיו.

כעת, הכרזה דומה של אולפני Paramount על עריקה ממחנה HD DVD עלולה להביא לקריסתו הסופית של זה ולהביא להכרזה על פורמט ה- Blu-ray כמנצח הגדול במלחמת הפורמטים.
מעבר לתגובות בפורום