האם טכנולוגיית מיקרו OLED תחליף עינית אופטית במצלמות

ליאור קורן
30-01-2012 00:00

חברת MicroOLED אשר מתמחה בייצור מסכים זעירים, פיתחה צג OLED זעיר ברזולוציה גבוהה ביותר - מתאים למגוון שימושים.

המסך הזעיר, בגודל 0.61 אינטש בלבד, מציג צפיפות פיקסלים הגבוהה ביותר לצג OLED קטן, למעשה, כפולה ביחס למתחרים וללא קו שחור (שמפריד בין פיקסלים) נראה לעין. כמה גבוהה? מדובר ברזולוציה של 2,560X2,048 פיקסלים, מה שאומר, יותר מ- 5 מיליון פיקסלים על מסך בגודל של קצת יותר מחצי אינטש!

גם ניגודיות הצג הזעיר מרשימה ועומדת על 100,000:1, כמו גם אחידות הפאנל שעומדת על 96% וצריכת החשמל שלו שהינה 0.2 וואט בלבד.


הצג הזעיר, יוכל לשמש לצרכים רפואיים או צבאיים, אך השימוש שאותנו מעניין הוא הטמעה במצלמות סטילס או וידאו, כמחליף לעינית אופטית קיימת.


במה הוא יוכל לבוא לעזר מול עינית אופטית מקובלת? במגוון אפשרויות, כמו יכולת הצגת תפריטי המצלמה בעינית, הצגת השפעת שינוי פרמטרים כמו זמן חשיפה, ISO ועוד בזמן אמת על התמונה המוצגת בעינית, ביצוע זום דיגיטלי בעין ושיפור כושר הצפיה בתנאי לילה.

כיום, יצרני מצלמות – במיוחד בתחום מצלמות ה- "ללא מראה", עושים שימוש בעינית אלקטרונית, אולם, לרוב, זו מבוססת על טכנולוגיית LCD ומציגה תמונה ברזולוציה נמוכה יחסית, שהופכת גם לגרעינית ומחוספסת כאשר החשיכה יורדת. סוני הציגה בדגמי המצלמות האחרונים שלה (DSLR) עיניות OLED במנגנון חצי שקוף וזה מהווה בהחלט התקדמות, אבל עדיין, לא מדובר בכמות פיקסלים כה גדולה כמו בצג החדש של MicroOLED.

מעבר לתגובות בפורום