הצצה ראשונה על המצלמות הכי חדשות בתערוכת CES

ליאור קורן - לאס וגאס
12-01-2012 22:31

שלל מצלמות התערוכה - קומפקטיות מתקדמות: קנון GX1 ו- פנסוניק GX1, רגישות לאור: ניקון D4 או פוג'י פילם X-Pro 1, וגם מצלמת אנדרואיד של פולארויד ובלוגי אלחוטית של סוני. דיווח מלאס וגאס.

השנה, אוחדה תערוכת הצילום PMA אל תוך CES, מה שהוביל כנראה לריבוי הכרזות על מצלמות חדשות. הסתובבנו בין הביתנים השונים וקלטנו בעדשת המצלמה כמה דגמים מעניינים במיוחד.

קנון GX1

יצרנית המצלמות הותיקה, ממשיכה להאמין בז'אנר של "קומפקטיות מתקדמות” והיא אינה נכנסת כמו מתחרותיה, אל קטגוריית ה"מצלמות ללא מראה", לפחות בשלב הזה.
בתערוכה, הוצגה האחות הבכירה למשפחת דגמי ה- G, אשר מיועדים בעיקר לחובבים מתקדמים.

בהתרשמות ראשונה, הגוף גדול יחסית למצלמה קומפקטית וגם כבד למדי, יש עינית אופטית, אבל היא קטנה יחסית וניתן לראות דרכה גם את עדשת המצלמה בצד ימין תחתון. העינית עוקבת אחר עדשת הזום ומגדילה את היחס האופטי בהתאם לה.

Canon GX1
מאחור, ישנו מסך מידע גדול, הוא מתכוונן לכל הצדדים ונוח מאוד לתפעול, התפריטים הם אלו המוכרים של קנון והגלגלת מאחור ביחד עם גלגל השליטה הכפול למעלה מייעלים את העבודה.

חיישן המצלמה הינו בגודל של 1/"1.5, הוא אולי גדול במעט ביחס לקומפקטיות, אבל קטן מול מצלמות ה"ללא מראה". ערך ISO המקסימלי עומד על 12,800, במקום, לא נתנו לנו אפשרות להתנסות ולהעביר למחשב את קבצי התמונות כדי שנוכל להתרשם מהאיכות בפועל ונאלצנו להסתפק במסך הקטן של המצלמה, גם ISO 6400 נראה אמנם גרעיני, אך שימושי עבור תמונות לאינטרנט למשל, ללא תופעות לוואי מרגיזות של צבעים משונים וכו'.

העדשה מציעה טווח 28-112 מ"מ עם גודל צמצם מקסימלי של 2.5, צילמנו גם מספר קטעי וידאו באיכות 1080p, הזום האופטי פועל, אם כי באיטיות וגם הפוקוס האוטומטי פעיל.

Canon GX1
ה-GX1 תהיה זמינה למכירה החל מפברואר, במחיר התחלתי לא זול של 799$ בארה"ב.

פנסוניק GX1 ועדשות חדשות

הבכורה על השם GX1 בתערוכה, נתונה לפנסוניק שחשפה את המצלמה שלה קודם לכן, בנוסף, לעומת קנון, פנסוניק משקיעה רבות בפורמט ה- 4/3 (קרוב בגודלו לזה של מצלמות DSLR בתקציב מקביל של ניקון / קנון). דגם GX1 מגיע עם חיישן CMOS ברזולוציית 16 מגה פיקסל ומאפשר לצלם גם וידאו עם פוקוס אוטומטי מהיר באיכות 1080p.

השליטה במצלמה זו, מלבד הלחצנים הרגילים, נעשית באופן מלא דרך מסך המגע מאחור, כולל פוקוס וגם זום (עם עדשה מתאימה תומכת).

Panasonic GX1
פנסוניק השיקה גם צמד עדשות בסדרת X החדשה, היתרון הגדול ביותר שלהן הוא צמצום של גודלן הפיזי, כך שדגם ה- 14-42 מ"מ למשל, מספק ביצועים זהים לעדשת הקיט הרגילה בטווח זה, אבל בגוף קטן הרבה יותר שמאפשר לנצל את הגוף הקטן יחסית של מצלמות "ללא מראה".

משתמשי מצלמות פנסוניק, ממתינים מזה זמן מה לצמד עדשות חדשות, אחת בטווח 12-35 מ"מ והשניה35-100 מ"מ אשר אמורות להגיע עם צמצם גדול יחסית (לפחות F2.8) שישפר את הביצועים בתנאי תאורה חשוכה יחסית. הן לא הוכרזו רשמית בתערוכה זו, אולם ניתן היה לראות אותן בפינת ביתן פנסוניק, סגורות בארון זכוכית.

Panasonic 12-35 mm 35-100 mm
Fujifilm X-Pro 1

גם מצלמה זו משתייכת לקטגוריית ה-”ללא מראה", יש לה חיישן צילום זהה בגודלו לזה שנמצא במצלמות DSLR של ניקון (עם ערך קרופ של X1.5) ועינית היברידית מהפכנית למדי אשר משלבת מנגנון אופטי וגם מציגה מידע אלקטרוני למשתמש, כמו את תפריטי המצלמה ופרטים רבים נוספים.
פוג'י השיקה לפני יותר משנה מצלמה הפועלת על עיקרון זהה, ה- X100, אולם זו הגיעה עם עדשת 35 מ"מ קבועה, הפעם, ניתן להחליף כבר עדשות (ענין שהצריך כנראה הגדלת גוף המצלמה של הדגם החדש), עם שלוש עדשות פריים (באורך מוקד קבוע) של 27/35/91 מ"מ במונחי פילם.

Fujifilm X-Pro 1
על פי הסברי נציגי פוג'י, חיישן המצלמה אמור להיות מרשים בביצועיו, הוא מכונה X-Trans CMOS וכולל 6X6 פיקסלים על כל יחידת שטח במקום 2X2 בשאר החיישנים כיום, זה מייתר הוספה של פילטרים אופטיים לפני החיישן (פילטר AA) ואמור לשפר את רזולוציית התמונה בצורה מורגשת.

ואיך זה מרגיש בפועל? גם כאן, לא יכולנו להעביר תמונות דוגמה למצלמה, וההתרשמות מגיעה מצילום תמונות במצלמה והגדלה שלהן למקסימום על המסך האחורי שלה. למרות שקשה לתת דעה מוחלטת, הרושם שלי הוא שה- X-Pro 1 תאפשר לצלם לבחור בערכי ISO שנעים בין 3,200-5,000 ללא כל בעיה ואפילו מעל לזה, התוצאות עדיין ירשימו. נראה שהפלט שלה מזכיר בצבעים ואופי התמונה את הדפסות הפילם מהעבר.

Fujifilm X-Pro 1
מה שכן, גם הפעם, זו אינה מצלמה המיועדת לממהרים, מנגנון הפוקוס איטי יותר מאשר מצלמות DSLR מקבילות והתחושה הכללית היא שפוג'י רוצים שתמקדו את כל תשומת הלב שלכם בכל תמונה ותמונה שאתם מצלמים, לפני שאתם רצים לתמונה הבאה.

Fujifilm X-Pro 1
ניקון D4

זו בהחלט יכולה להתאים לכל מי שממהר (או שאובייקט הצילום שלו הינו זריז...), מצלמת הדגל החדשה של ניקון "יורה" כמו כלי נשק יעיל, החל ממיקוד מהיר כבזק ועד לקצב צילום זריז עד מאוד של 11 תמונות בשניה. הגוף המקצועי של ה- D4 נעטף באינספור אביזרים בביתן של ניקון והפעם הושם גם דגש רב על צילום וידאו, עם הדגמות לרוב. חיישן ה- Full Frame מצלם ברזולוציית 16.2 מגה פיקסל והוא מציע רגישות רבה לאור, כמה רבה? עד ערך מקסימלי של ISO 204,800...

Nikon D4
ביד, המצלמה מרגישה מוצקה בהחלט (עם משקל של 1.12 ק"ג לגוף בלבד), עם שלל לחצני קיצור (מאירים בחשיכה) וגריפ מובנה. על אלו, מדברים כמובן למקצוענים שביננו, אשר ישלמו כ- 6,000$ עבור ה- D4 בארה"ב.

ניקון D4
ניקון הציגה גם את צמד המצלמות "ללא מראה" שלה, בדגמי J1 / V1, על צמדה מצלמות כתבנו בעבר, על חיישן ה- CX החדש שקטן בהשוואה למצלמות המתחרות (עם יחס קרופ X2) ומהירות הפוקוס המרשימה. קשה היה להתעלם מדרך ההצגה האטרקטיבית של המצלמות בביתן:

Nikon J1

Nikon V1
סוני - וידאו דרך האויר

מצלמת ה- Bloggie Live החדשה של סוני, מצלמת וידאו 1080p, אך התכונה המעניינת יותר היא היכולת להעביר דרך האויר (בעזרת רכיב WiFi מובנה) וידאו באיכות HD בזמן אמת – בעת הצילום, הישר אל מחשב או לאינטרנט. מצלמת הוידאו הקטנה, מאפשרת גם ללכוד תמונות סטילס 5MP בזמן צילום וידאו והיא תעלה בארה"ב 250$ עם זכרון פנימי של 8GB.


Sony Bloggie Live
פולארויד – מצלמה מבוססת אנדרואיד

אנדרואיד עושה דרכה גם למצלמות, הדגם של פולארויד SC1630, מצלם תמונות ברזולוציית 14 מגה פיקסל וגם וידאו 720p, מערכת ההפעלה, מציגה על הצג בגב המצלמה את המראה המוכר של אנדרואיד, עם יישומים שונים, הקישוריות כוללת חיבור USB וגם רשת אלחוטית ו- Bluetooth.

Polaroid SC1630
בנגיעת כפתור, המכשיר עובר מממשק האנדרואיד אל תפריט המצלמה, המסך, הוא כמובן מסך מגע, ניתן לצלם בעזרת הלחצן המוכר או דרך הצבעה עם נגיעה במסך על האובייקט המובקש, מה שגורם ל- SC1630 להתמקד ולבצע צילום.

Polaroid SC1630
החברה, הציגה גם את Z340 – מצלמת דיגיטלית אשר מחדשת את הקו המיתולוגי של פלארויד, עם מצלמות הפולטות תמונה מודפסת, מיד לאחר הציום. אך הפעם, מדובר, כמובן בגרסה דיגיטלית, עם חיישן 14 מגה פיקסל וצג LCD “2.7 המאפשר לצפות ולחתוך את התמונות באופן הרצוי, רגע לפני שמדפיסים אותן. הנייר הוא מיוחד ואינו דורש מחסנית דיו או טיונר במצלמה.

Polaroid Z340
הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק בתערוכה.

מעבר לתגובות בפורום