Lenovo Yoga – הצצה ראשונה על מחשב שהופך לטאבלט

ליאור קורן - לאס וגאס
11-01-2012 21:56

לנובו חשפה את יוגה – מחשב אולטרהבוק עם מפרט מכובד שהופך לטאבלט בתנועת יד קצרה אחת, הצצנו עליו בתערוכת CES 2012.

מחשבי האולטרה בוק, פרצו בסערה לחיינו לפני מספר חודשים, הטאבלטים הקדימו אותם וכעת, הם מתחרים על חלק מאותם התחומים, צד בצד.

מחשבים שהופכים לטאבלטים, קיימים כבר כמה שנים בשוק, אולם, הם לא חפים מבעיות כמו עודף משקל, חיי סוללה שאינם ארוכים מספיק ומערכת הפעלה שאינה מותאמת באופן אופטימלי להפעלה במגע.

את הדוגמה לכך, ראינו בביתן של לנובו, מחשב ה- X220 Tablet שלה, נחשב למוצלח בתחומו, אך גם הוא, נראה מסורבל יחסית, כאשר משווים אותו לדגם יוגה החדש, שנחשף לראשונה, כאן בתערוכת CES.

אז מה הוא היוגה? מצד אחד, זהו מחשב אולטרה בוק לכל דבר, בעיצוב האופייני של Lenovo, בקוים ישרים וגימור שחור ענייני בצד המקלדת (וכסוף בצד החיצוני). מצד שני, כאשר מטים לאחור את המסך (בגודל 13.3” ורזולוצייה מכובדת של 1,600X900 פיקסלים) הוא לא נעצר בשום נקודה בדרך, אלא ממשיך סיבוב כמעט שלם לאחור, כשהוא נצמד לגב של המקלדת. באותה הנקודה, ה- Yoga הופך למעשה ל- טאבלט לכל דבר.

LENOVO YOGA
בהשוואה למחשבים מקבילים, ה-”יוגה" שוקל קצת פחות מקילו וחצי ועוביו עומד על 17 מ"מ בלבד, נתון שנראה מרשים בהחלט כאשר לוקחים בחשבון את תכונת הטאבלט. במחשבים משולבי מסך טאבלט הנוכחיים, מנגנון סיבוב המסך הינו מסובך יותר לתפעול – יש צורת בפתיחתו למצב של כ- 90 מעלות, לאחר מכן לסובב על צירו 180 מעלות ואז להצמידו לגב המחשב – כאשר פניו נמצאים עכשיו כלפי חוץ. המנגנון של Yoga הינו פשוט בהרבה ודורש רק העברה שלו לאחור, ללא שום פעולה מטרידה נוספת.

LENOVO YOGA
המקלדת, בתצורת מחשב מלאה, יוצאת ממצב פעולה כאשר המחשב עובר למצב טאבלט, זהו ענין של חובה, משום שבמצב הזה, היא ממוקמת בבסיס המכשיר, למשל, נוגעת בברכי המשתמש כאשר מחשב מונח על רגליו.

השתעשענו מעט עם היוגה (התשובה של Lenovo לשם "Zen” של אסוס?...) והרעיון שעומד בבסיסו נראה ישים בהחלט. המסך ראוי בהחלט, המשקל סביר והביצועים נראים מספקים. מסך המגע, תומך במחוות של עד 10 אצבעות במקביל והתפעול של מערכת ההפעלה Windows 8 נראה חלק.

LENOVO YOGA
אין לנו ספק, כי סוג מחשבים שכזה יכול להצליח כאשר הוא משלב את הטוב בשני העולמות, נותר לראות כמובן, כיצד יעמוד ה- Yoga במבחן הזמן (מבחינת חוזק צירי המסך עליהם הוא נע פעמים רבות וגם כיצד תשרוד המקלדת את עובדת היותה ממוקמת בצד הבסיס בזמן הפעלה כטאבלט.

כאשר שאלנו את נציגי לנובו האם חומרת המחשב מבוססת על ערכת Ivy Bridge החדשה של אינטל, הם חייכו וענו בנימוס כי זה יחשף לקראת תחילת המכירה של דגם זה שצפוי להיות מושק בקיץ 2012, כאשר תושק גם מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט – חלונות 8. הכונן הקשיח הפנימי, הוא מסוג SSD, בנפח של עד 250GB לעת עתה.

LENOVO YOGA

המחיר, צפוי לעמוד על כ- 1,000$-1,200$, נציגי החברה הסבירו כי התמחור המדוייק תלוי גם בעלות הבלתי ידועה של מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט.

LENOVO YOGA

מעבר לתגובות בפורום