טלוויזיות הדור הבא ב- CES: דקיקות, חכמות ומתקשרות עם הצופה

ליאור קורן - לאס וגאס
10-01-2012 01:00

מעכשיו, אתם שולטים במסך הטלוויזיה: בעזרת קול ותנועות ידיים, זה המסר העיקרי שעולה מביתני תערוכת CES, לצד מסכי OLED שהינם דקים יותר מהטלפון שלכם, אבל גדולים בהרבה... עם שטח צג של 55". ליאור קורן מדווח מלאס וגאס.

LG - מסכי נאנו לד

מסכי תלת המימד של LG השנה הינם גדולים יותר, 55” 60” 72” ומסך דגל בגודל 84” עם רזולוציית 4k - פי ארבע מ- Full HD.

החברה ממשיכה לשפר את טכנולוגיית ה- LED בעודה ממזערת את הנורות במסך - ננו לד – Nano Full LED, היא גם מורידה ברוחב המסגרת של המסך – עומד כעת על רוחב 1 ס"מ ועובי מסך של 28 מ"מ.

שלט ה- Magic Remote מגיע השנה עם זיהוי קול לשליטה ע"י קולו של המשתמש ומהנדסי החברה עובדים על ממשק 3D שנשלט ע"י מחוות ידיים של הצופים וזיהוי תנועות גוף עבור משחקים בסגנון הקינקט.

למסכי LG, ישנן יותר מ- 1,200 אפליקציות זמינות להורדה, ב- 80 מדינות שונות. השנה, נכנס לפעולה שיתוף פעולה עם גוגל, בהטמעת האנדרואיד אל תוך הטלוויזיה. ישום ה- Smart share plus במסכים, מיועד לשיתוף קבצים דרך מכשירים מחוברים לרשת, השנה הוצגה גם טכנולוגיית ה- WiDi להעברת וידאו HD דרך האויר בעזרת שבבים של אינטל.

טלוויזיה חכמה של LG

בנוסף, מתחילים להכניס לשימוש ערכת שבבי עיבוד של LG ושמה L9, היא כוללת מעבד מרובה ליבות לעיבוד תמונות בתלת מימד. אנשי החברה ממשיכים לקדם משקפיים פאסיביים, השנה יש גם אפשרות לשלוט על עומק ה-3D בתמונה וגם סנכרון הקול עם ה- 3D אשר מבצע זום לצלילים לפי עומק התמונה. מתחילים לייצר מחשבים ומסכי מחשב עם תלת מימד ללא משקפיים.

המסך נכנס גם למכשירי חשמל לבנים – זאת במטרה לשלוט על ישום ה- Smart ThinQ, בעזרתו ניתן לנהל למשל את המלאי במקרר על גבי צג LCD, להוריד רשימות מצרכים ולגלות מתי חסר משהו, או לבצע רכישה ישירה מהסופר דרך חזית המקרר.

ניתן יהיה לשלוט דרך מסך הטלוויזיה או טלפונים חכמים על תפעול המכשירים בבית, כמו מקרר, תנור אפיה וכו'.

בסיום מסיבת העיתונאים, שלפה LG את המסך המסקרן ביותר שלה - טלוויזית OLED בגודל 55" עם עובי של 4 מ"מ. ואיך הוא נראה בפועל? גוף דק דק, תמונה בוהקת ורושם כללי מהמם, הקהל מסביב התגודד ללא הרף סביב המסך והמסר הכללי שהורגש באויר היה בסגנון של "זה הדבר הבא!".

מסך OLED של LG

טלוויזיה דקה יותר מהטלפון שלכם:

מסך OLED של LG

שארפ – מכניסים 80” הביתה

החברה מצהירה על הובלה בשנת 2011 בארה"ב בגזרת הטלוויזיות בגדלי 60” ומעלה. השנה, שארפ החליטה לאמץ את טכנולוגיית הטלוויזיות הביתיות גם עבור המתחם המשרדי והשיקה את Aquos Board - סדרת מסכי עבודה עם מגע משולבי מחשב בגדלים של עד 80” אשר מחליפה את הלוחות הלבנים ומאפשרת עבודה עם המסך, כמו הצגת מסמכים, מצגות וגם שיחות ועידה באיכות וידאו HD.

שארפ השיקה שנה מסך טלוויזיה ביתי LCD LED בגדלים שלא היו מקובלים עד עתה בבית: 70” וגם 80” שמציג שטח צפיה יותר מכפול ביחס למסך בגודל 55”. הדגמים הגדולים, מבוססים על שיטת ה- Full Led אשר מציעה יכולת שליטה מקומית על עמעום תאורת אזורים במסך, כך שהיא מסוגלת להציג שחור מרשים – גם בסצינות מעורבות עם תאורת יום חזקה. המסכים הקטנים יותר, מגיעים עם תאורת EDGE LED, בה ממוקמות נורות הלד רק במסגרת.

מסך led lcd של שארפ

שארפ בצעה ניסוי, בו ביקשה מאנשים לשבת ולצפות במסך 80” במרחק של כ- 3 מטרים (בתכני HD כמובן), להפתעת הנסיינים שכולם החזיקו בבתיהם מסך בגודל ממוצע של 42”-46” כולם התלהבו מהתמונה בגודל הענק מאותו מרחק כי חשבו שיהיה קצר מדי עבורם.

שארפ ממשיכה השנה בקו ה- Quatron עם ארבעה צבעי יסוד, החברה תשיק גם מסכים עם רזולוציית ICC 4K שיכולה לבוא לעזר בתכני וידאו תלת מימד.

פותרים תקלות מרחוק
פלטפורמת הטלוויזיה החכמה של החברה מכונה Smart Central. עם שירות תמיכה אינטרנטי במכשירי הטלוויזיה עבור לקוחות החברה, במקרה של שאלה או תקלה, הלקוח פונה לשירות דרך מסך התמיכה בטלוויזיה, מקבל תשובות בזמן אמת מנציג תמיכה אשר במקרה הצורך, יכול להתחבר גם לטלוויזיה מרחוק ולפתור תקלות, זאת מבלי שהלקוח יצטרך להמתין לטכנאי שיגיע לביתו באופן פיזי.

שארפ משיקה השנה גם מקרני קול קומפקטיים – זהו פס רמקולים קומקפטי _2.54 ס"מ) הכולל גם סאב וופר אלחוטי בכדי לספק איכות קול טובה מבלי לתפוס חלק משטח המסך עצמו.

מקרן על חדש בשם XV-X30000, נותר לנו להתרשם ממנו בפועל.

פנסוניק עם myspace TV

החברה פתחה את אירוע העיתונאים בהצהרה על כוונתה להיות מובילה בחדשנות ירוקה – ידידותית לסביבה, משקיעים רבות בטכנולוגיה סולארית.

על פי ראייתם, שנת 2011 היתה שנת הכניסה של חומרת תלת המימד לתחום הביתי, שנת 2012 תהיה שנת תכני ה- 3D. הערכות מדברות על כך שב- 2012, כ- 20% מהטלוויזיות יכללו תלת מימד. בדגמים החדשים של פנסוניק, 93% מהפלזמות מגיעות עם תלת מימד וכחצי מקו ה-LED.

פנסוניק ממשיכה להשקיע בשותפות עם Direct TV לערוץ מלא בתלת מימד, זאת בכדי לעודד את חדירת הפורמט לבתי הצרכנים. פנסוניק פיתחה מצלמת תלת מיד אשר שימשה את נאס"א בצילומי האסטרונאוטים במסע מעבורת החלל והיא מתכננת לתת חסות לאולימפיאדת לונדון 2012 עם 200 שעות צילום המשחקים בתלת מימד – אשר ישודרו דרך NBC.

החברה חושפת יחידת סקייפ עצמאית אשר דומה לטאבלט עם מעמד, היא כוללת מסך קטן וקל ומצלמה, היחידה מאפשרת לנהל שיחות קול או וידאו בעוד המשתמש נע איתה ברחבי הבית.

בנוסף, הוצג המסך "הקטן והקל בעולם" בגודל 20 אינטש, עם עובי של 3.5 מ"מ ורזולוציית 4k – עם 3,840 כפול 2,160 פיקסלים - פי ארבעה מ- Full HD, בטכנולוגיית IPS PRO (פאנל LCD עם תאורת LED.

פלזמות פנסוניק VT50

פנסוניק הטמיעה בטלוויזיות החדשות שלה מנגנון חיפוש Flixster לתכני וידאו משלל האולפנים, כמו גם פלטפורמה לפרסום תכנים, החברה מהדקת את הקשר של הצופים עם חבריהם דרך אפליקציות חברתיות.

באירוע העיתונאים, הוצג שיתוף פעולה עם חברת דיסני בנושא ספרי ילדים אינטראקטיביים וגם השקת אפליקציה חדשה של רשת חברתית ותיקה: myspace TV. זה מאפשר שיתוף תוכניות ומוזיקה עם החברים דרך המסך, סנכרון של הטאבלט והטלוויזיה, קבלת מידע על זמרים ולהקות בטלוויזיה, העברת הודעות בין חברים על המסך. ג'סטין טימברלייק עלה על הבמה וברך על הכניסה המשותפת למדיום הטלוויזיוני.

הערוצים המרכזיים ב- myspaceTV יהיו ערוצי מוזיקה, שם ל-myspace ישנה ספרייה המונה 100 אלף קליפים ו- 42 מיליון שירים. בהמשך בכוונת החברות להרחיב את השרות גם לסרטים, לחדשות, לספורט ולערוצי הריאליטי.

סמסונג - תקשורת חדשה עם הטלוויזיה

אנשי החברה מציגים סלוגן מעודכן השנה: Connecting Devices, לראייתם, הטלוויזיה תקשיב, תראה ותעשה מה שהמשתמש מבקש ממנה, מאגר התכנים בטלוויזיה החכמה הולך ונעשה גדול ועשיר יותר והכיוון הוא שהמסך גם יפעיל את דיירי הבית באופן אקטיבי, עם אפליקציות לתחום הבריאות, ספורט, תכני ילדים ושיתוף בני המשפחה והחברים בתכנים כמו תמונות.

תוכן, שירותים וקישוריות: הצרכנים רוצים עוד תכנים וגישה נוחה אליהם, עם ממשק חכם ונוח יותר לתפעול, דגם סמסונג ES8000 החדש בטכנולוגיית LCD LED, מגיע עם מעבד כפול ליבה , מעמד בצורת U, בגודל מקסימלי של 75”, עם מצלמה מובנית עבור שיחות וידאו וגם עבור אינטראקציה עם הצופים.

מסך ES8000 של סמסונג

להצהרת אנשי סמסונג, ישנן כיום כ- 25,000 אפליקציות יעודיות עבור טלוויזיות. אפליקציות משותפות לטלוויזיה וסמארטפונים, יאפשרו לצפות בסרט על המסך הגדול ולהריץ משחקים או למשוך מידע רלוונטי עליו במקביל לצפיה, בזמן אמת.

סמסונג עובדת בשיתוף עם אולפני NBCUNIVERSAL על גרסאות תלת מימד לתכנים מוכרים כמו בטלסטאר גלקטיקה. המשחק אנגרי בירדס יגיע לטלוויזיה, עם קליפים מאויירים לצפיה בחינם.

סמסונג מעודדת מפתחי אפליקציות בעזרת פרסים כספיים – גובה הפרס הראשון עומד על 100,000$.

לדבר עם הטלוויזיה
בדגמים החדשים (הסדרות הבכירות יותר), מעתה, ניתן לתקשר ולשלוט על הטלוויזיה בעזרת פקודות קוליות כמו "החלף ערוץ”, תנועות ידיים או זיהוי פנים. לכל אחד מהצופים בבית יש מסך בית משלו עם תכנים מועדפים, אפליקציות אישיות ועוד.

באירוע, הוצגה טלוויזית הדגל של סמסונג – Super OLED TV, עם טכנולוגיה המאפשרת להציג את כל הפרטים בתמונה, בהירים וכהים כאחד, עם תמונה זוהרת בצבעיה. דגם ה- OLED מגיע עם כל התכונות העדכניות של הטלוויזיה החכמה, כולל עבודה בתצורת מולטי טסקינג וכמובן תלת מימד.

טלוויזית OLED של סמסונג

השנה, משיקה סמסונג מגוון נרחב של דגמי מצלמות סטילס וגם וידאו בעלי קישוריות רשת אלחוטית (WiFi) מובנית, עם יכולת לשלוט על המצלמה מרחוק דרך טלפון חכם או טאבלט, כמו גם למחשב עבור העברת קבצי תמונות וסרטים. מיותר לציין כי הקישוריות רלוונטית גם עבור מסכי הטלוויזיה ותמונות שצולמו עוברות אל המסך הגדול להצגה מיידית עבור החברים ובני המשפחה.

יכולת ה- Allshare הינה רלוונטית גם לתקשורת עם מכשירי חשמל כמו מכונות כביסה – לתכנות ולשיטה על תוכניות כביסה, למשל וקבל חיווי בזמן אמת על מצב הבגדים במכונה.

סוני - מסך עם קריסטלים

בזכות מעורבותה העמוקה של סוני בעסקי התוכן, רשת Entertainment Network אשר זמינה ללקוחות החברה, מציגה תכנים כחודש לפני שהם נגישים דרך מקורות אחרים.

שירות המוסיקה music unlimited שמציע כיום יותר מ- 12 מיליון שירים, מתרחב למדינות נוספות באירופה, מאגר השירים מסונכרן ונגיש דרך כל המכשירים המחוברים של הלקוח: סמרטפון, טאבלט או טלוויזיה וגם playstation vita החדש. הטלוויזיה הופכת להיות שער לאינטרנט ומולטימדיה, סוני משיקה (שוב) טלוויזית Google tv.

היישום Playmemory online מאפשר לשתף תמונות עם המשפחה והחברים דרך מכשירי טלוויזיה, מחשבים, טלפונים וכו', כולל תיעוד של היכן ומתי צולמו התמונות.

שירות הספרים האלקטרוניים מכיל יותר משני מיליון ספרים כעת. סוני לא הציגה טאבלטים חדשים אלא מקדמת את השניים הנוכחיים שלה. שירות הסרטים ותוכניות הטלוויזיה נטפליקס יהיה זמין גם על גבי קונסולת המשחקים PSVITA שיציג אותם על גבי צג ה-oled שלו בגודל 5”. Bloggie החדשה שהוכרזה באירוע, היא מצלמת הוידאו הראשונה אשר מסוגלת לשדר וידאו hd בצורה אלחוטית.

סוני שהודיעה לפני מספר ימים על יציאתה מפרוייקט ה- OLED, מכריזה על פיתרון מתחרה הקרוי Crystal LED TV, זהו למעשה מסך לד אמיתי, בו כל פיקסל מורכב משלוש נורות זעירות בצבעי אדום, ירוק וכחול אשר יוצרות את קשת הצבעים בתמונה. בשאר מסכי ה- LED LCD המוכרים, מטמיעה מעבד וידאו x-reality pro שאמור לשפר את איכות התמונה של תכנים ברזולוציה נמוכה שמגיעים למשל מהאינטרנט, מציגה משקפי תלת מימד חדשים, עשויים טיטניום ושוקלים חצי מהדגמים הקודמים וגם שלט חדש הכולל מצידו האחד משטח מגע ומקלדת מוארת מצידו השני וגם מיקרופון עבור חיפוש קולי.

מסך Sony Crystal LED

ומה לגבי רזולוציית 4k?

זוהי רזולוציה שנהוגה במקרני קולנוע מסחרי דיגיטלי, סוני השיקה מקרן קולנוע ביתי כזה והיא מודיעה כי היא עובדת על פיתוח מסך טלוויזיה שכזה, בביתן החברה מוצגים נגני בלוריי אשר מבצעים הגדלת רזולוציית סרטים (Upscale) לרזולוציית 4k.

סוני עדיין מאמינה בתלת מימד ולמרות שהיא מודעת לפקפוק מצד חלק מהקהל והיא תשחרר מספר להיטים בפורמט זה כמו גברים בשחור 3 Mib שצפינו בטריילר שלו כאשר מייד לאחר מכן, עולה השחקן וויל סמיט על הבמה.

טושיבה - תלת מימד ללא משקפיים

למרות שטושיבה לא היתה היחידה שהציגה בתערוכה מסך 3D שאינו דורש משקפי תלת מימד, המסך שלה - ZL2 אותו ראינו לראשונה בתערוכת IFA לפני מספר חודשים הוא הראשון שמושק באופן מסחרי ובגודל מכובד של 55". אפקט העומק, השתפר ביחס למה שראינו בעבר, אם כי הוא עדיין עדין יותר בהשוואה למסכים שדורשים משקפיים יעודיים.

ה- ZL2, מלבד ענין תלת המימד, הוא המסך המסחרי הראשון שמגיע עם רזולוציית 4K, בתערוכה הוא הוצג לצד מסך Full HD, לצורך השוואת איכות התמונה.

מסך 4K מול Full HD

הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום