Sovereign Power: מגבר שיוצא לקרב

נמר לוי
07-01-2008 17:00

הצצה ראשונה למגבר הספק במשקל כבד שמתמודד בכבוד מול רמקולים "קשים": Sovereign Power

שוב מתעורר
אני מתעורר ליום שבת שטוף שמש. פותח חלון. מחמם את חלקי המערכת ומכין אותה למבחן מגבר מעניין וחדש בארץ הקודש.
שותה קפה טוב ומחכה לצלצול האינטרקום שמשום מה תמיד מרגש אותי.
מרגש משום שמגיע מוצר חדש אותו אני הולך לסקור. והנה צילצול האינטרקום ה-"לא אודיופילי" מעיר אותי מחלומות בהקיץ מול כוס הקפה שהספיק להתקרר.
ניל אלייב בצידו השני של האינטרקום "פתח - כבד לי". דלת ביתי נפתחה ומולי ניל עם קופסת קרטון גדולה וכבדה ובה המגבר המדובר.
בזמן שאני עסוק בהכנת שתי כוסות קפה פותח ניל את הקרטון בטקסיות ראויה למוצר איכות אקזוטי. מיד מכינים למגבר סטנד ראוי בעל ספייקים כפי שרשום בספר. גרמני או לא? המגבר מתיישב במעמד מלכותי כיאה.

על החברה
Sovereign הינה יצרנית אלקטרוניקה שמתמחה בהגברה בלבד. היא מהווה את "יחידת העילית" של חברת האלקטרוניקה הגרמנית AARON.
ה-Sovereign Power מיוצר כבר 30 שנה ומאז לא שונה טכנולוגית, השינויים חלו במארז בלבד. מגבר זה עובד בטכנולוגיה המכונה ציקלוטרון, הוא בעל מראה קרבי אך אלגנטי ורזומה מרשים במיוחד.

אלומיניום וזהב
Soverignה- Sovereign Power הינו מגבר הספק כבד ורחב מהממוצע. הרמתו מעידה על 30 קילוגרם של מוצר יפייפיה.
מה שמיד תופס את העין הוא חלקו העילי אשר חושף פלטה מוזהבת, עליה חרוט בחריטה דקיקה שם המגבר ומתחתיה הכתובת (בתרגום חופשי) "זהו מגבר עבודת יד אשר יוצר לאוהבי המוסיקה"; מתחת למשפט המחץ מתנוססת חתימה של תומס הויינה בעל החברה.
המגבר בנוי מאלומניום מוברש ברמת גימור יוצאת דופן. קידמת המגבר חושפת שקע מוזהב לאורך המכשיר שעליו חרוט בחריטה דקה Sovereign Power, במרכזה נורית LED כחולה עדינה.
בצידו הימני מובלטת האות S שמתברר ככפתור ההדלקה של המגבר.

חלקו האחורי חושף שני טרמינלים לרמקולים, בצדדיו שתי כניסות RCA ושתי כניסות XLR בלאנס.
חיבור החשמל הינו כמובן "כבל קומקום".

נתוני הספק

הספק 200 וואט לערוץ ב-8 אום
ב-4 אום 400 וואט
ב-2 אום 800 וואט.

המגבר הזה מסוגל לעבוד גם עם רמקולים שיורדים לעכבה של 0.5 אום, זהו בהחלט נתון מרשים במיוחד.

האזנה
הגיע הזמן להקשיב למגבר ומיד אני מתחיל במלאכת החיבורים. החלטתי כי המקור למבחן הזה יהיה הפטיפון האישי שלי שאותו אני מכיר היטב והוא לדעתי יוציא ממנו את המיטב לעומת המקור הדיגיטלי שברשותי.

קטע ראשון הוא קטע קלאסי של היוצר אלגר עם ז'קלין דופרה OPUS 85.

התקליט על המגש והצלחת מתחילה להסתובב.
Soverign

ז'קלין
ז'קלין דופרה פותחת את היצירה ומיד מורגש כי מדובר במגבר חם ומלא נשמה. רמת הפרטים אדירה וניתן לחוש את קשת הצ'לו נעה על המיתרים. הכינורות מצטרפים והבמה מתעצמת. גבוהה ועמוקה ורוחב מעבר לגבול הרמקולים מורגש מיד. בקטע העליה המגבר שולט ברמקול באופן חד משמעי. אין צעד שיעשה בלי אישור ברור מהמגבר, פשוט מדהים עם מיקרו דינמיקה מרשימה.
הניואנסים הקטנים ביצירה נשמעים לאוזן בבירור. מבחינת מקרו דינמיקה מורגש כי זהו מגבר שולט ומפורט במיוחד. ההרמוניות של המגבר הזה מרשימות במיוחד ובשילוב התוקפנות ה"רגועה" שלו הוא פשוט מרגש וטבעי עם המון אוויר בין הכלים.

נטלי
נטלי קול מצטרפת למבחן והכינורות מתחילים לנגן. ניתן ממש לספור את מספר הכנרים שניגנו שם. קולה מצטרף ומיד אני חש כי המיד ניפתח וקולה נישמע מהמרכז. מיקרו הדינמיקה מרשימה ושוב אני מרגיש כי הוא מעביר את הניואנסים הקטנים ביותר מקולה הנעים. את הקטע הזה אני מכיר טוב וזו אולי הפעם הראשונה שאני מרגיש את הבס כמו שהוא כרגע. ממש עוד אוקטבה למטה וברזולוציה מרשימה.

עוברים אל דמיולה. ג'ון מקלפלין ופאקו דה לוסיה ביום שישי בסאן פרנסיסקו במהדורה מוגבלת 180 גרם.
הקהל מתחיל את היצירה שאני קורא לה תחרות גיטרות. מיד מגיעה התחושה של "אני בפנים" בין הקהל וזה עושה לי משהו.

המהירות והפרדת הצלילים כובשת לבבות. הגיטרות בגודל טבעי ונפח התיבה מורגש כאן. המיד מרגיש אנרגטי ומלא בשרניות השליטה ללא ספק אבסולוטית והאיזון הטונלי מצויין.
גם כאן תחושת הבמה טובה מאוד מורגש כי כלים אקוסטים יוצאים ממנו כאילו היו בתוכו לפני כן.
Soverign power

פינק פלויד

כאן מורגש כי הגיטרה גדולה יותר מגודלה הטבעי אך היא מרשימה בהחלט ומגיעה מהמרכז.
סנטר אימג' מרשים. השירה מצטרפת מהמרכז ונשמעת אוורירית ומדוייקת. ניתן לחוש את בית החזה של הסולן, הלהקה מצטרפת במלואה ומיד תשומת ליבי לתחום הנמוך (הממש נמוך) שהמגבר הזה מפיק.
הרזלוציה בנמוכים פשוט מצויינת. מקרו הדינמיקה טובה מאוד וגם השליטה כזו.
הפרדת הצלילים כאן אינה מהמושלמות והבס מאפיל על הגיטרות אך לא באופן שמחסיר פרטים. הגבוהים אוורירים ומדוייקים. הצליל הכללי חם ומלטף. פשוט כייף!

לאחר 3 שעות האזנה רצופות...

אני מעביר ידי על המגבר ומגלה כי הוא חמים באופן קל בלבד.
הצליל השתבח משמעותית כעבור שעה אחת של האזנה אך לא ירדה איכותו גם כאשר אימצנו אותו.
Soverign power

סיכום

שמעתי רבות על ה- Sovereign Power מאנשים ומגלישה ממוקדת ברשת. למראית עין המגבר נראה אמנם כמו תכשיט אך זהו רק הלוק החיצוני.
כאשר הוא יוצא לקרב הוא שולף את כל היתרונות שלו שמוסתרים בקרביו. הוא מדוייק חזק ויחד עם זאת רך ונעים להאזנה. יש בו קסם שקשה לתאר במילים. השליטה שלו על רמקולים לא קלים מרשימה במיוחד.

בגדול, זהו אחד המגברים היותר טובים שיצא לי להיתקל בהם בתקופה האחרונה וללא ספק אחד המפתיעים. ה- Sovereign Power מופיע כאן כיחידת עילית של חברה מכובדת והוא כאן על מנת להילחם מול כל מי שיעמוד מולו.
מלבד קטעי הבחינה האזנו לקטעי מוסיקה אהובים ורבים משלל סיגנונות. דאגתי לנסות ולהוציא ממנו סימני עייפות אך ללא הצלחה. זהו בהחלט מגבר ששווה להקשיב לו.

הערה:
מבחן זה אינו מבחן השוואתי לכן לא ינתן למוצר זה ציון. אך מדברי תוכלו להבין איזה ציון הייתי רוצה לתת לו.

מחיר: 45,000 ש"ח

דון על מאמר זה בפורום!
מעבר לתגובות בפורום