אינטל – עוד ועוד מחשבי אולטרה בוקים, גם עם מגע

ליאור קורן - לאס וגאס
10-01-2012 10:20

אינטל מחזקת את קטגוריית מחשבי האולטרה בוקים ומציגה מחשבים עם מסך מגע ושליטה בעזרת קול או מחוות גוף. ואיך קוראים למתחרה של Siri?

אינטל, התמקדה במסיבת העיתונאים של השנה בחיזוק הקיים ולא בחשיפה של ערכת שבבי Ivy Bridge שתצא לשוק לקראת חודשי הקיץ. החברה התמקדה בחיזוק קטגוריית מחשבי האולטרהבוק, בהדגשת המסר אצל הקהל – מה אני יכול לעשות עם מחשב האולטרהבוק שלי? המטרה היא לפרוט את הרכב הפריטים במפרט הטכני היבש לשימוש מעשי ומטרות כמו יצירה, צריכת מדיה ושיתוף. מולי אדן – סגן נשיא בחברת אינטל הדגיש את צד היצירתיות שאמור לאפיין בני אדם באופן מובהק יותק לעומת צריכה פאסיבית(שהיא התנהגות אופיינית יותר של חיות כמו פרות שרק לועסות / צורכות עשב ולא יוזמות או יוצרות).

על פי אינטל, מה שמחפש הלקוח הוא שימוש חסר דאגות או עיכובים: תגובות מהירות של המערכת, אבטחה מקסימלית, חיי סוללה.

באירוע, הודגמה מטלה פשוטה לכאורה שבפועל דורשת משאבי מחשב, למשל בחירת תמונות מתוך אלבום בזמן טיול ודחיסה שלהן עבור שליחה במייל או העלאה לאתר שיתוף חברתי ברשת, אלו מטלות שמעלות את קצב עבודת המעבד לרמה של 2.1GHz ויותר וכאן נכנס לפעולה מצב הטורבו במעבדי i5 / i7 הנוכחיים שפועלים במצב רגיל בתדר נמוך בהרבה.

בנוסף, הודגמה מערכת לקניה מאובטחת דרך המחשב משולבת טכנולוגיית NFC, ע"י הנחת הכרטיס על משטח המחשב, הוא מזהה שזה הכרטיס האישי וגם המחשב שלך (בעזרת אמצעי כמו טביעת אצבעות), המחשב מוודא שאכן מדובר בבעל המחשב שהוא בעל ההרשאה היחידה להשתמש בכרטיס האשראי הספציפי וחוסך את הצורך בהקלדת פרטי הכרטיס כי הם כבר מוכרים ע"י המחשב, כך ניתן לבצע קניה מאובטחת ברשת ללא מאמץ מיוחד ובידיעה שהתהליך מאובטח. כמובן שכל זה לא עוזר באם האתר דרכו בצעתם הזמנה אינו מאובטח דיו כפי שקרה בישראל לאחרונה.

מגע מגיע לאולטרבוקים

השלב בא הינו מחשב אולטרה בוק עם מסך מגע. אנשים לא מוכנים לוותר על מקלדת פיזית אבל הם רוצים גם לגעת במסך, לבצע פעולות רבות ומגוונות כמו זום לתמונות, כאשר המקלדת משמשת רק להכנסת טקסט. אינטל בדקה את התנהגות הצרכנים והתוצאות הראו שאוהבים את תפעול מסך המגע, בפעולות כמו גלישה באינטרנט, העברת דפים, התקרבות לתמונות או טקסט, בחירת פרטים מתוך עמוד. הודגם גם מחשב עם חלונות 8 וחיישני תנועה אשר מאפשרים להזיז או להטות את המחשב בעת משחקים כמו סימולטור טיסה.

אינטל הציגה מחשבים בתצורת סליידר, בהם המקלדת נשלפת או חוזרת למקומה כשהיא חבויה בגב המסך והמחשב חוזר להיות טאבלט.

Nikishki – זהו מחשב אב טיפוס מבוסס Windows 8, משטח המגע שלו הינו גדול ומשתרע לכל רוחב המחשב בחלק שקרוב למשתמש. כאשר סוגרים את המחשב, יש פתח שמשאיר את הפד גלוי והוא הופך להיות מסך אשר מציג את כל הדברים החשובים כמו פגישות ביומן, מיילים, עיקרי חדשות וכו'.

מולי אדן - אינטל עם Nikishki

סירי בגרסת אינטל

Nuance – ה- Siri של אולטרבוקים, לדבר עם המחשב. היא מאפשרת תפעול בעזרת פקודות קוליות כמו בדיקת מיילים או פגישות והמידע שמור על המחשב ולא בענן, מה שמקצר את התגובות וממהיר תהליכים.

בכמה שפות היא תתמוך? תשע שפות בשלב ההשקה, אנגלית, יפנית, מנדרינית, צרפתית, הולנדית וכו, שפת הקודש תאלץ להמתין זמן מה.

מפתחי ה-"ניואנס" עובדים על תרגום סימולטני משפה לשפה, אבל זה משהו שלא יקרה השנה.

מעבר לתגובות בפורום