מיקרוסופט קינקט, 8 Windows ורחוב סומסום

ליאור קורן - לאס וגאס
10-01-2012 08:38

השימוש בקינקט מתרחב למקומות עליהם לא חשבנו בעבר, אפילו כוכבי התוכנית רחוב סומסום מתחילים לעשות בו שימוש. ומה עם חלונות 8? באלמר ממתין לה, בהתלהבות.

גם השנה, פתח מנכ"ל מיקרוסופט – סטיב באלמר את אירועי CES 2012, אך הפעם, עומד הנאום בסימן פרידה מטקס פתיחת התערוכה: מיקרוסופט יוצאת לחופשה בת מספר שנים לפחות מהמעמד, אחרי התמדה בת 14 שנים רצופות.

סטיב באלמר, שמח וגאה, מדבר על הפלטפורמה חוצת המכשירים של מיקרוסופט – חלונות 8 ומבקש לפתוח במילים על Windows Phone שהוא לטענתו הטלפון היחיד ששם את האנשים במעלה הראשונה - Putting people first, לחיבור וקבלת עדכונים מדמויות הסובבות את המשתמש.

אחת הדוגמאות לאופן פעולה זה היא ישום People Hub אשר מרכז במקום אחד את כל מערכת היחסים החברתית שיש למשתמש עם קבוצת אנשים נבחרת בין אם מדובר בהודעות טקסט, מיילים, תמונות, עדכונים מאתרים חברתיים ועוד. יש גם תיעוד של כל השיחות עם המשתמשים, באמצעים השונים בין אם מדובר בתיעוד ההיסטוריה של שיחת צ'ט בפייסבוק או שיחות טלפון. היישום מציג לנו את אמצעי הקשר של החבר ומי מהם זמין באותו הרגע, כך שנוכל לתפוס אותו בדרך המהירה והיעילה ביותר.


באלמר מציג את ההתקדמות בענין חומרת הטלפון, חברות כמו סמסונג, HTC, LG ונוספות משיקות טלפונים וכמובן נוקיה גם שמתחילה להפיץ את הטלפונים שלה כמו לומיה 710 ואח"כ 800 בעוד מספר חודשים ברחבי ארה"ב.

בנוסף, ישנו מעבר לרשת דור ארבע - 4G LTE והסנונית הראשונה היא הטלפון החדש של נוקיה מדגם 900 Lumia שיופץ אצל המפעיל AT&T, כמו גם טלפון HTC Titan 2 עם מסך 4.7 ומצלמת 16 מגה פיקסל.

 Nokia Lumia 900

מחשבי PC, לאן?

"יש לנו תחרות קשוחה”, מודים אנשי מיקרוסופט ומעידים על עצמם כי "התופעה המדהימה ביותר בעסקים שלנו היא ההשתנות וההתקדמות של חלונות", בשלב הזה, כ- 1.3 מיליארד מחשבים מריצים את חלונות בעולם.

באלמר ממשיך ואומר כי חלונות 8, לוקחת את הטוב שבמחשבים כמו גם מהטאבלטים. הוא הקפיד לחלק מחמאות לאינטל על עבודתה בקידום של קטגוריית האולטרהבוקים, מה שכמובן מקדם את הפצתה של חלונות 7 הנוכחית.

Metro Windows 8
על פי מיקרוסופט, חלונות 8 מהווה דרך חדשה בחשיבה על המחשב האישי, היא תוכננה להעניק מגע של טאבלט עם כוח של מחשב אישי. המשתמש יכול לעצב אותה בהתאם לרצונותיו, האפליקציות מתעדכנות ברקע ומוכנות להפעלה, אין עוד צורך לדאוג לתחזוקת כל אחת מהן בנפרד.

אפליקציות ממשק המטרו החדש תופסות את כל שטח המסך (זו רמיזה לאפליקציות אנדרואיד שחלק לא מבוטל מהן אינו מותאם באופן טבעי לרזולוציית טאבלטים עם מסכים גדולים ורזולוציה גבוהה). מפתחי האפליקציות ישמחו לשמוע כי הן ירוצו בהצלחה על מעבדי אינטל כמו גם אלו של חברת ARM, המשמשים בעיקר בטאבלטים, כך שאין צורך בביצוע התאמה מיוחדת.

חנות האפליקציות של מיקרוסופט שתפתח בקרוב, תהיה זמינה עבור כל השפות בהן תומכת Windows. המערכת מאפשר גם להריץ אפליקציות ולהציג אותן במקביל, צד בצד על אותו המסך, כך למשל, ניתן להעתיק טקסט ותמונות שמוצגות בחלון אפליקציה אל תוך מסמך פתוח של וורד.

עולם חדש של קינקט נשלט קול

הקינקט, על פי מיקרוסופט, יוצר ממשק משתמש טבעי שגורם למשתמש לשכוח מהטכנולוגיה מאחוריו כך שהוא מתקשר בעזרת הבעות הפנים ותנועות הגוף באופן הזורם ביותר. הקינקט לא ישאר רק בתוך האקסבוקס, אלא יגיע השנה גם אל מערכת חלונות במחשב האישי.

Xbox קינקט

ממשק מטרו החדש שמגיע מ- Windows 8, נכנס גם ל- Xbox והוא מנוהל בעזרת הקול בלבד. באירוע, הודגמו מעבר בין סרטים, משחקים, שירים, אפליקציות, ביצוע חיפוש עבור הערך "מסע בין כוכבים" במנוע החיפוש בינג שמביא תוצאות ממגוון מקורות, ניתן גם לבצע בחירה בסרט מבוקש ולהמשיך לצפות מאותה נקודה בה הפסקנו מקודם ע"י פקודת Resume.

שימוש נוסף בפקודה קולית מעלה את לוח שידורי הטלוויזיה ומאפשר לבחור את התוכנית הרצויה. שיתופי פעולה עם ספקי תכנים דוחפים את קונסולת ה- Xbox בדרך להפוך אותה למכונת הבידור המרכזית בסלון כך שהיא מציעה בפועל אלטרנטיבה לטלוויזיות החכמות אותן הציגו כלל היצרניות באירועי היום.

רחוב סומסום

להטיל קוקוס לסל

השליטה הקולית פותחת גם אפשרות לתקשר באופן אקטיבי עם תוכניות משודרות ולהשפיע על התוכן בזמן אמת: הדמויות בסדרה רחוב סומסום מבקשות מהילדים הצופים לבצע פעולות עבורן, כמו למשל זריקת אגוז קוקוס אל תוך תיבה, תוך שהדמות על המסך מגיבה לפעולות הצופה בבית. על פניו, זה נראה כמו פתרון שימושי בהחלט עבור פעילויות עם הילדים באופן שימנע מהם להפוך ל- "בטטת טלוויזיה”.

הכותב היה אורח חברת פנסוניק בתערוכה.

מעבר לתגובות בפורום