אפליקציות של צדק חברתי לטלפון – הקהילה עוזרת לחסוך!

אלי כרמי
27-12-2011 06:31

אלי כרמי מספר לנו על אפליקציות לטלפון, אשר בעזרת שיתוף מידע של הקהל, מאפשרות לחסוך כסף בימים של מחירים גבוהים ומשכורות נמוכות.

רבים מאיתנו משתמשים בסמארטפונים מתקדמים של אפל או טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד כמו גלקסי של סמסונג או RAZR של מוטורולה. מכשירים אלו מגיעים עם מעבד מהיר והם מסוגלים להריץ אפליקציות חכמות שעוזרות לנו בחיי היום יום. בעזרת אפליקציות מתאימות ושיתוף מידע עם הקהילה, נוכל לקבל מידע חשוב שיעזור לנו לחסוך כמה תחומים בחיים. אציג כאן לדוגמה כמה אפליקציות חינמיות כאלו.

הדרך הזולה

לפני שאציג את האפליקציות החדשות יותר, נדבר על זו הותיקה יחסית: WAZE. קשה להאמין שהיום בארץ יש משתמשים שעדיין לא מכירים את WAZE המציגה יכולות ניווט ודיווח על עומסי תנועה. ה- WAZE החינמית מתאימה לרוב הטלפונים החכמים שנמכרים כיום מדגמים של נוקיה, בלקברי, מבוססי אנדרואיד או אייפון. אפליקציה זו נמסכת על הקהילה אשר מספקת ומעדכנת את המפות עבורה. כמו כן, בעזרת מעקב אחרי מיקום המשתמשים, האפליקציה מחשבת את עומסי התנועה, מספקת מסלולים מהירים יותר ועם פחות עומס וכך עוזרת לנו לחסוך כסף ובזבוז זמן בפקקים.

WAZE
אפליקציית WAZE נסמכת על יכולתו של הסמרטפאון לזהות את מיקומו בעזרת רכיב ה- GPS הפנימי ויכולת תקשורת הנתונים שלו המאפשרת להעביר ולקבל מידע מהקהילה בזמן אמת. יש לזה גם חיסרון: צורך בחבילת גלישה (לקבלת עדכונים בזמן אמת על עומסים, למשל).


קישור: אתר Waze

דלק זול

נמשיך בנושא הרכב והפעם עם אפליקציית Full Tank, שתעזור למצוא את תחנת דלק הזולה ביותר הקרובה למיקומנו. לאחרונה, מחיר הדלק איננו יציב ובשום מקרה גם לא זול. אם בעבר, השימוש ברכב חברה היה נפוץ יותר, הרי שכיום, רבים מחזירים אותו ומעדיפים להשתמש ברכב הפרטי, עם עלויות הדלק הנלוות. יש גם אפשרות לקבל הנחנות דרך כרטיסי אשראי בתדלוק באחת מהרשתות גדולות, אבל כעת, האטרקטיביות של כרטיס זה מוטלת הספק ובפעמים רבות ניתן גם למצוא תדלוק זול ללא הנחה מיוחדת.

האפליקציה החינמית הזה מתאימה למכשירי אייפון ומכן למכשירי אנדרואיד.

Full Tank
יכולות התוכנה הן:

- קבלת רשימת תחנות דלק הזולות ברדיוס משתנה מהמיקום הנוכחי.
- קבלת התחנות הקרובות למיקום הנוכחי שלך.
- מידע על מחירים, שעות פתיחה, ומספרי טלפון של יותר מ- 900 תחנות תדלוק בארץ.
- הוראות הגעה לתחנה.
- חיוג לתחנה בלחיצה.
- אפשרות לעדכון מחירים.
- קבלת מחירי דלק לפי סוג דלק שנבחר.
- שמירה של תחנות מועדפות.
גם כאן נמצא את הדרישה לחבילת גלישת נתונים בכדי לקבל המידע או לחפש אזור עם נקודת גישה לרשת WiFi.

קישור: אתר Full Tank

מצרכים זולים - Barcoder
 
מזה שנים רבות, כל מוצרי הצריכה בארץ מסומנים בברקוד פסים, פסים אשר מזהים כל מוצר בצורה יחודית בקופה של הסופר מרקט. כיום, לכל סמארטפון יש מצלמה ובצירוף האפליקציה ברקודר (Barcoder) אנחנו יכולים לסרוק את הברקוד של כל מוצר ולראות את מחירו בחנויות באזור שלנו.

המוטו של מפתחי האפליקציה הוא "הטלפונים החכמים מצויידים במצלמה וביכולת לקרוא ברקודים. נוסיף את היכולת שלהם לתקשר באינטרנט, מסד נתונים וקצת פיתוח ולוגיקה וקיבלנו כח צרכני ". כפי שאתם רואים, גם כאן, בנוסף למצלמה יש צורך בתקשורת נתונים, חבילת גלישה כבר אמרתי וגם יכולת איתור המיקום בעזרת רכיב ה- GPS שנמצא במכשיר שלו.

Barcoder
הערה: לעיתים, חנויות הסופר מרקט נמצאות בקומת חניון או מרתף, במקומות בהם לא תמיד יש קליטת תקשורת נתונים. כך שלפעמים, עדיף לעשות את חישובי עלות הקניה כבר בבית, עם מוצרים שיש לנו במבטבח או כאלו שעומדים להיגמר.

קישור: אתר ברקודר

סיכום

כח הצדק החברתי נמצא בכל יד שלנו, לא צריך לסבול ולהפסיק לחיות, אלא להיות צרכן נבון ולרכוש את המוצרים שאנחנו באמת צריכים ובזול.


כאמור, חוכמת הקהילה הופכת לנקודת חוזקה ולכן חשוב שהיא תמשיך לעדכן מחירים באפליקציות אלו ואחרות למען הכלל. אם אתם מכירים אפליקציות נוספות דומות, אתם מוזמנים לשתף את כולם.

מעבר לתגובות בפורום