עסק בפוקוס: אודיו וידאו ארט - מנדי סבו

נמר לוי
26-12-2011 09:33

כתבה נוספת בסדרה והפעם על היבואנית אודיו וידאו ארט בהנהלתו של מנדי סבו, אשר מייבאת או מפיצה מותגים כמו Nola, VTL ו- Lector.

סדרת הכתבות הזו היא אולי המעניינת ביותר שיצא לי לעשות. זה לא רק בגלל שאני נהנה כל כך לבקר אצל יבואנים ולהאזין למערכות שונות,אלא בגלל שזה מהווה עבורי סוג שונה של קרבה לתחום. שאלות שנשאלות מלמדות אותי על היכן תחום האודיו המקומי עומד ומה ניתן לעשות הכדי לקדם אותו. התחום הזה הביא את היבואן הבא, שהיה איש הייטק מצליח, לעזוב את עבודתו על מנת להגשים את משאלת ליבו - לעסוק באודיופיליה ולהאזין למוסיקה.

יום נעים בחוץ, יש לי זמן פנוי ואני יוצר קשר עם מנדי סבו. “קדימה, אתה מוזמן" אמר מנדי בקול נעים ומזמין. אני כבר בתוך המכונית, בדרך להרצליה. מהיכרותי עימו, מצאתי שהוא תמיד שש לארח חברים. הדלת נפתחת והלב מתמלא בתחושה של "כאן שומעים מוסיקה", מזכיר את הריח בספריה העירונית. לעיניים נגלית מערכת אחת מורכבת שזורקת בעדינות רכה ונעימה צלילים של ג'אז באוויר, מימינה מבחר מוצרים אותם מייבא ומפיץ מנדי סבו.

מנדי סבו - אודיו וידאו ארטעל מנדי
מנדי – הינו קודם כל אודיופיל וחובב מוסיקה בלתי נלאה, איש חביב ונעים ויחד עם זאת יבואן מוצרי היי אנד איכותיים. בשנת 2004, לקח מנדי את אהבתו למוסיקה ולצליל איכותי צעד אחד גדול קדימה והחל לייבא מוצרי היי אנד ארצה. מנדי החליט שהמוצרים שישווק הם המוצרים שהוא מכיר היטב ומודע לאיכותם. וכך, בשנת 2004 עלתה ארצה יצרנית ה-רמקולים Nola  ובארץ ניתן למצוא את כל הקולקציה שלהם זמינים להדגמה. יחד עם זאת ייבא תקופה ארוכה מגברים של VTL שמשתלבים היטב עם ה-Nola ולאחר מספר שנים העביר את הייבוא ליבואן אחר בעוד הוא אחראי על ההפצה בלבד. גם היום ניתן למצוא אצל מנדי סבו מבחר מכובד מדגמי החברה.


על פי הצהרתו של מנדי, את כל החברות בחר לאחר שהאזין להם היטב. המוצרים שהוא מוכר הם אלו שבחר לעצמו באופן אישי. “אנשים באים אלי קודם כל בשביל לשמוע מוסיקה, המוצרים שלי מוכרים את עצמם" אומר מנדי וממשיך "אני לא אשווק מוצר שאני אישית לא אוהב אותו וחושב שהוא מצוין". ובאמת, אני יכול להעיד שהצליל אצל מנדי נשמע מאוד מאוזן, טבעי ונכון ומאוד דינמי.

אומרים שהמקום מעיד על האדם וזה נכון. האווירה השלווה והרגועה הזו משרה על המאזין סוג של "לשקוע במוסיקה". המקום הזה משדר תחושה של "הוא לא נועד למסחר באודיו איכותי אם כי מקום שקט לברוח אליו בתוך מעמסת היום". זה מתבטא היטב בצליל האיכותי הבוקע מהמערכת המורכבת שם, השיחה הקולחת עם מנדי והאווירה במקום בכלל. הכבלים מסודרים כמו חיילים במסדר, המקום אסטטי ונעים למראה - כמעט מוזיאון רק שבמקום השקט המוזיאוני הטיפוסי, תמצאו את השקט הזה בין הצלילים הבוקעים. אישית, לא הייתי מתנגד שחדר ההאזנה שלי יראה כמו החדר הזה. ואני אדם שהאסטטיקה והסדר אצלו מהווים גורם חשוב במעלה.

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו
שיחה על מוסיקה
המקום של מנדי אינו מהווה חנות אליה נכנסים קונים ויוצאים. לא שחלילה זה רע אבל כאן מדובר בסוג אחר. למנדי מגיעים לאחר שקובעים איתו, הוא מארגן את המערכת המיועדת לאחר שיחה בה הוא הבין את הצרכים של הלקוח, ומה שנותר הוא להשמיע ללקוח את התוצאה הטובה ביותר למחיר שנקבע על ידי הלקוח. זה אומר שהיחס הוא מאוד אישי, מאוד פרטני שמצריך המון סבלנות שממש לא חסרה למנדי.


בין הצלילים המרשימים שבקעו מהמערכת נוצרה ביני לבין מנדי שיחה קולחת על מוסיקה. אהבתי את הגישה שלו לנושא. זה ברור שמנדי הוא איש מוסיקה ולאחר מכן איש סאונד, זה משום שהוא לא מחפש הקלטות אודיופיליות דווקא, אלא יותר מוסיקה טובה. לפני כל דיסק שהאזנו שמעתי כמה מילים על הנגנים, המוסיקה שהם מייצרים ואף מילה על ההקלטה - כאילו מנדי בטוח שהמערכת שלו לא צריכה חיזוקים מהטכנאי באולפן, היא כבר תסדר כאן צליל טוב. מנדי גם לא מתנצל על איכות ההקלטה. הוא גורם לך להבין שהמערכת תחשוף הכל מבלי שיגיד. השילוב הזה בין האהבה למוסיקה והאהבה לצליל הופך את החוויה למעניינת עוד יותר וזה בגלל שהאוזניים הם לטובת המוסיקה קודם. אחרי הכל איך אפשר למכור מוצרי מוסיקה מבלי לחיות אותה? אפשר, אבל לא מוצרים מהסוג הזה.

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו
מנדי סבו אינו מתאים כל כך לאודיופיל המתחיל או לחייל המשוחרר שרוצה להיכנס לתחום האודיו האיכותי. מנדי יתאים יותר לחובב המנוסה או לחובב המתחיל שמעוניין להשקיע על מערכת כמה אלפי שקלים רבים. מנדי מחזיק בתצוגה ציוד רב. רמקולים מוניטורים, ריצפתיים מכמה סדרות של Nola יחד עם זאת ,תמצאו את המוצרים הנהדרים של Lector ובנוסף מנדי סבו הוא המפיץ הבלעדי של VTL היוקרתית. אצל מנדי תוכלו למצוא מוצרים שמחירם נע בין כמה אלפי שקלים בודדים ועד לעשרות אלפי שקלים למוצר. יחד עם זאת, לא פעם שמעתי על חובבים מתחילים שהפרוטה אינה בכיסם שהגיעו אליו רק בשביל להאזין למערכת איכותית. מנדי תמיד נהנה לארח חובבים ונענה בחיוך כובש לבקשתם למרות שידע שאין סיכוי שירכשו מערכת.


תודה רבה למנדי על הביקור המענג. נהנתי מכל שניה וכמובן שאגיע שוב לערב מוסיקלי.

קישור: אתר החברה

תמונות נוספות:

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו

אודיו וידאו ארט - מנדי סבו
צילם: אלי כרמי

מעבר לתגובות בפורום