שלט חכם לוג'יטק Harmony One

אלי כרמי
06-01-2008 07:00

חברת Logitech מכריזה ב- CES על שלט חדש: Harmony One dtown בסקירת בכורה עולמית, בודק את השלט שכולל מסך מגע ונוחות שימוש מצויינת.

חברת Logitech יוצאת עם שלט חדש, מול היצע שלטים גדול כל כך, האם שלט זה מסוגל לחדש?


לא מזמן סקרנו שלט מדגם Harmony 785, כעת מכריזה החברה על דגם Harmony One - שלט שאמור לחדש ולשפר בנושא נוחות השימוש בצירוף הפתעה נעימה: מסך מגע.

ערכת המכשיר
חברת Logitech משווקת את השלט הזה, בדומה לשלטים אחרים שלה בקופסת פלסטית שקופה, אשר מאפשרת לראות את השלט לפני הפתיחה.

זהו רעיון טוב כאשר הקופסה נמצאת במדף בחנות והשלט היפה מציץ אלינו ממנה.

פתיחת הקופסה מגלה את פריטים הבאים:
• שלט.
• עריסת טעינה.
• סוללת Li-ion.
• כבל USB.
• ספרות.
• CD עם תוכנה.
• מטלית ניקוי.
Logitech Harmony One

הגדרת השלט
הגדרת שלט זה, בדומה לשאר שלטי Harmony, מתבצעת בעזרת תוכנה במחשב האישי עם חיבור לחשבון אישי באתר Logitech.

אתר החברה כולל בסיס מידע גדול ומעודכן על רוב שלטי המכשירים הקיימים בשוק ובעזרתו ניתן לבחור את המכשירים שלנו.

התוכנה לוקחת אותנו צעד אחר צעד באשף ההגדרות עם שאלה אחת כל פעם; קל ופשוט להתקדם בהגדרות.
פעולת הגדרת השלט מורכבת משלושה שלבים עיקריים, הגדרת מכשירים, הגדרת פעילויות ושמירת נתונים לשלט. ברוב המקרים, יהיה צורך גם בהגדרות נוספות עבור התאמות סופיות של פעולות השלט.

היות והתוכנה הינה אותה תוכנה שסיקרנו לא מזמן, לא נכנס כאן לפרוט מעמיק שלה.
הגדרות השלט דרך התוכנה הינה יחסית נוחה וקלה, רק שפעולת הגדרה הסופית של השלט גוזלת יותר זמן ומשאבים (של סבלנות) ממה שמתכננים בהתחלה, אבל מדובר בפעולה שמבצעים פעם אחת ולאחר תקופת שימוש "מי זוכר זאת".
כמו כן, חשוב לציין כי למרות המצאות תמיכה במספר שפות, לא מצויה תמיכה עברית בתוכנה.

שחור ומבריק
השלט מגיע בצבע שחור מבריק עם מקשים מובלטים ועם תאורה אחורית לבנה, כך שקל להרגיש ולמצוא כל מקש נדרש. הרושם הוא כי בשלט זה בנויים המקשים עבור נוחות שימוש טובה ולא בהכרח רק לעיצוב יפה כמו שניתן לראות בשלטים אחרים.
למען הסר ספק: לדעתי, השלט משדר עיצוב אלגנטי שיכול להתאים לקו של כל מסך דק מודרני.
Logitech Harmony One

עגלגל ומואר
Logitech Harmony Oneחלקו התחתון של השלט מעוגל ומעוצב כך שנוח להחזיק אותו ביד. בחלקו התחתון הקדמי של השלט קיימים משטחי המגע לטעינה, שבשלט זה הם גדולים במיוחד למנוע מצב של בעיות טעינה (עקב שחיקת המגעים לאחר פרק זמן של שימוש), כמו שקורה לחלק מהשלטים בשוק.
בזמן שהשלט מונח בעריסה, מוצגת אנימציה על המסך (אותה ניתן להגדיר בתוכנה), העריסה מוארת תמיד בחלקה הקדמי וקל למצוא את השלט ואת העריסה גם בחושך.
כאשר השלט מונח על השולחן, כל תזוזה מדליקה את התאורה שלו כך שקל למצוא ולהפעיל כל פונקציה שרוצים גם כאשר רואים סרט בחושך.

אינפרא אדום
משדר אינפרא אדום נמצא בקדמת השלט ותפקידו להפעיל את הציוד שלנו. מקלט אינפרא אדום נמצא בחלקו האחורי והוא מאפשר ללמוד והוסיף לשלט פקודות אינפרא אדומות שלא נמצאות במאגר של Logitech.
בנושא זה אין שינוי גדול לעומת שלטים אחרים מסדרת Harmony ובדומה להם, עוצמת השידור של השלט טובה, אך לא יותר מכך, סביר להניח כי עוצמת שידור חזקה יותר תתקבל בברכה עבור לקוחות מסוימים.

מקשים פופולאריים
על מנת להקל על מציאת המקש הרצוי לפעולה, הוכנסו לשלט רק המקשים הפופולאריים ביותר כאשר הם מסודרים בצורה ברורה ומחולקים לארבעה אזורים. מקלדת נומרית, מקשי הקלטה / ניגון, מקשי D-Pad (כולל החלפת ערוצים ושליטה על עוצמת הקול) ומקשי TV.

בכדי להדגיש את קבוצות המקשים השונות, הפרידו בניהן ע"י קו. צורה זו מאפשרת למצוא בקלות את המקשים החשובים.
מיעוט המקשים והסידור הנוח עוזרים למצוא את המקש הרצוי ללא בעיה, זאת ע"י דיירי כל הבית. למרות זאת לא פעם יש צורך לבצע פעולה שאיננה מוגדרת ע"י שום מקש, יש צורך בהגדרת הפעולה ללחצן מגע על מסך המכשיר.
מצב זה מצריך הגדרה הלחצן בתוכנה וזו פעולה מורכבת יותר אשר דורשת זמן ללימוד ולביצוע. כמו כן ביצוע הפעלה בעזרת לחצן מגע על מסך המכשיר פחות נוח ואינטואיטיבי לשימוש.

מסך מגע וצבע
Logitech Harmony Oneהבשורה הגדולה אותה נושא שלט זה הינו מסך מגע צבעוני בגודל 5.6 ס"מ. המסך ברור ובאיכות טובה, קל להבין את האיקונים שמוצגים בו ולהבין מה הם מסמלים. מסך המגע דומה למסך של ה-iPhone בכך שהוא מגיב לשינויים החשמליים בנגיעה אצבעות קלה.

בשימוש במסך המגע, יש צורך בלחיצה מדוייקת על המקום הרצוי בכדי להפעיל את הפעולה הרצויה ולא פעולה אחרת בטעות, לוקח קצת זמן להתרגל לכך.

היות והמסך ברור קל לקרוא את מסכי העזרה כאשר אופציה זו מאופשרת (אין תמיכה בעברית במסכי העזרה).

פעילות ומכשירים
כמו כל שלט אחרים מסדרת Harmony גם שלט זה תומך ב"פעילות" כלומר לחיצה ובחירה בפעילות מסוימת מבצעת רצף של פעולות המתאימות למצב בו אנו בוחרים, לדוגמא "צפייה בטלוויזיה" מבצעת הפעלה של מספר מכשירים והגדרות נוספות אותן יידע השלט לשלוח באופן אוטומטי בכדי להפעיל את כל המכשירים לפעולה הנדרש.
Logitech Harmony One

במצב זה המקשים בשלט מוגדרים לפעילות הנדרשת לדוגמא שליטה על התחנות תשנה ערוץ בממיר ושינוי עוצמת השמע תשלוט על הרסיבר. כמובן שבעזרת המסך יש אפשרות לבחור במקשים עבור פקודות שאין לנו מקש עבורם (כאמור מספר יחסית קטן של מקשים בשלט זה).

סיכום

ציון:

יתרונות
מספר מקשים קטן עם סידור הגיוני, קל למצוא בקלות את המקש הרצוי.
מסך צבעוני איכותי וברור.
מסך מגע עם נגיעות קלות להפעלה.
נוח, "יושב טוב ביד".
שיפור גדול בנוחות השימוש לעומת השלטים הקודמים.

חסרונות
לא ממש זול
מסך מגע רגיש דורש הסתגלות
מספר מקשים קטן ולפעמים חסרים מקשים לפעולות נדרשות.
עדיין מסתמך על הגדרות התוכנה הישנה.

שלט זה מהווה בפרוש שיפור מול השלטים הקודמים וקל לראות כי הושקעה בתכנונו מחשבה רבה.

נוחות וקלות השימוש טובים מאוד.
השלט משתמש בתוכנת ההגדרות הישנה, מה שמאפשר לבעלי שלטי Harmony לעבור לשלט זה ללא בעיות, אבל שיפור בתוכנה היה מתקבל בברכה.

למרות שהוא אינו מושלם, ה- Harmony One מהווה דגם מוצלח מאוד, אם ביכולתכם לרכוש אותו, הוא יהווה שותף יעיל ונוח לצפיה בטלוויזיה או לפעילות בידורית אחרת.

מחיר אירופה: 249.99 אירו
השלט צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2008.

צילומים: ליאור קורן

 

מעבר לתגובות בפורום