חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

בוקר של מוזיקה עם Bösendorfer ו-Edge | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

בוקר של מוזיקה עם Bösendorfer ו-Edge

גודל אות: Decrease font Enlarge font
מגבר ונגן דיסקים של Edge מגבר ונגן דיסקים של Edge

נמר נאלץ לקום השכם בבוקר למשימת האזנה לרמקול, מגבר משולב ונגן CD של Edge. הוא חוזר לספר לנו על כך.

החשש הכי גדול שלי הוא שאצטרך להתעורר מוקדם בבוקר.
עבודתי הרגילה אותי לחיות הפוך והבוקר מבחינתי מתחיל ב-12:00 (מה שמהווה אצל רוב בני האדם אמצע היום), אני יוצא מהבית בשעות בין הערביים כך שאור יום הוא תופעה די נדירה אצלי.
במיוחד אור יום כשהשמש במזרח!


מדוע אני מספר לכם את זה.
באחד מן הימים יוצר איתי קשר ליאור קורן ומוסר לי בשורה מפחידה - "נמר מחר תצטרך לקום מוקדם" שתקתי מספר שניות על מנת שאוכל לעכל את הבשורה המבהילה, מהצד השני, לאחר כמה שניות ,מוסיף ליאור ואומר "נלך לשמוע מוסיקה אצל עופר שחורי".
זה כמובן עידן משמעותית את הבשורה על ההתעוררות המוקדמת ואפילו גרם לי למצוא סיבה טובה לעשות זאת.


יום בהיר ואני פוקח את עיני לראשונה מזה שנים בשעה 9 בבוקר, פותח את החלון בסלון ומגלה לתדהמתי כי החניון של הביניין ריק ממכוניות מלבד מכונית אחת של שכן מסויים, גיליתי שהיא בצבע אפור ולא שחור כפי שחשבתי.
Edge

קפה אספרסו מעיר וטלפון לבת זוגתי שענתה אחרי חצי צילצול כי חשבה שפיתחתי סימפטום שגורם לי להתקשר מתוך שינה עמוקה. "אל דאגה דנה , אני נוסע להקשיב למערכת מעניינת" כמובן שזו הייתה טעות גדולה מפני שעכשיו היא תדע שאני עדיין מסוגל לקום מוקדם ולנהוג מבלי לדרוס את השכנים כתוצאה מערפול של בוקר.

התעטפתי בבגדים "חצי חמים", אספתי את עצמי בתוספת תקליטים ודיסקים אהובים ואני מוצא עצמי במדרגות ביתי - מתקשה להאמין שהבוקר פוגש את איש הלילה.
השכנים כמובן היו בטוחים שאני מחלק עיתונים שאיחר ואני לא הייתי בטוח כי זהו בכלל שכן שלי, עד עכשיו לא ראיתי את כולם.
נכנס למכונית, מניע ומתחיל את נסיעת הבוקר הראשונה שלי מזה המון זמן, רדיו ניפתח ומוסיקת בוקר שוטפת את אוזני, אני מתחיל להתעורר ולאזן את הראש.
מגיע לפתח ביתו של עופר והוא זורק לי תו חניה (מה זה?), בעירי (נס ציונה) חונים איפה שיש מקום פנוי מבלי להניח פתקים עם מספרים על החלון.


עליתי במדרגות ומחוץ לדלת נישמעים צלילים מענגים שמרמזים על כך שאני בדלת הנכונה. דפקתי בעדינות בדלת, עופר מולי ומאחוריו ליאור בחיוך מנצח של " אתה רואה? כשאתה רוצה, אתה מתעורר" ובנוסף בעל חיים פרוותי וקטן העונה לשם גוסטב (לא קראתי לו, שישאר במקום).

מיד אנו פוצחים בשיחה מרעננת על הא ועל דה (הא = מגברים, דה = רמקולים) ובכל הזמן קשה להסיר את העיניים משני הדוגמנים שעומדים בצידי הקיר מולי, אלה הם ה-בזנדורפר VC7 המפוארים והגדולים שמנגנים בעדינות מוסיקת חימום מרגיעה.
Bösendorfer
בצידו הימני של המזנון מגבר אינטגרייטד של Edge מדגם G3 ומקור דיגיטלי מאותה חברה - נגן CD מדגם G CD, בצידם השמאלי פטיפון מפלצתי של קליר אודיו בעל זרוע לינארית מרשימה מהסידרה הגבוהה, זהו מחזה מרשים במיוחד לחובב אנלוג שכמותי.

EDGE

טוב דיברנו מספיק ואני פונה למערכת ומייחל לשמוע תקליט שהבאתי איתי, עופר מיד מתערב ואומר "אני שם את המוסיקה שלי, הכנתי דיסק שלם ואחר כך שמע מה שבא לך".

אני בעד וחוזר למקומי מול המערכת. הדיסק שהכין עופר נכנס למקור, אני מתיישב באוזניים זקורות ומחכה לצליל הראשון. הדיסק מנגן ואני מתחיל לשקוע במערכת ומסנה לנתח את משמע אוזני.
EDGE

הצליל חם מלטף ומענג, הבמה ענקית רחבה ועמוקה, הרמקול מאוזן ומפורט במיוחד והתוצאה הכללית מרשימה בהחלט. הדיסק שהכין עופר הכיל בתוכו את כל הסיגנונות הדרושים על מנת שאבין מה אני שומע ומה יתרונותיה של המערכת כולה, אני מוכרח לציין כי הסינרגיה בין האלקטרוניקה, הכבלים, הרמקולים והחדר היו פשוט מעולים, היה לי קשה למצוא את החסרונות מלבד גוסטב (הכלב) שהחליט שאני חבר שלו.


הדיסק ממשיך ודייר סטרייט משמיעים צלילים ראשונים, כאן ניפתחו אוזני כי הרי זהו רמקול שמתאים למוסיקה ספציפית ... לא? אז זהו שלא. הוא מתאים למגוון סיגנון מוסיקלי ומבצע את רובם בצורה קרובה מאוד לשלמות נעימה. בדייר סטרייט מיד חשתי כי יחידות המיד עושות עבודה נהדרת וקולו הרגוע של מארק נופלר נישפך לתוך אוזני כמו מרגרינה אחרי 10 שניות במיקרו, חם ורך.
Bösendorfer

הגיטרה נישמעת בריאה ויחד עם זאת תוקפנית שצריך, המערכת עצמה היא מערכת מרגשת באופי הצליל, היא ממלא את החלל ללא כל בעיה כלל וגורמת לי להישאב לתוכה במין היפנוט שכזה, מזכיר קצת את הדובל בסיגנון פיזור המוסיקה.


מה שגורם לאווירה הזו הוא בעצם מבנה הרמקול. הרמקול יורה לצדדים את המיד ואת הבס ומלפנים שתי יחידות טויטר שיורות לכיוון המאזין, אי לכך הרמקול מנגן לכל הכיוונים ויחד עם זאת מרגיש עמוק וזאת בזכות שבירת מוסכמות מסויימת. תחזיקו חזק אודיופילים כי כאן כוונת המהנדס היא לגרום לקופסא לנגן גם כן. נכון זה לא "מיקצועי" ואפילו לא "כשר" אך מה לעשות שכאן זה עובד ואפילו עובד מצויין.

הערת העורך: כאחד ששמע את ה- Bösendorfer VC7 בצירוף אלקטרוניקה אחרת (של VAC), הרושם הוא שהמגבר של Edge הופך את הרמקול לוורסטילי יותר. ההגברה הקודמת נשמעה מצויין בז'אנר קלאסי (במיוחד בצלילי פסנתר) אך לקתה בחסר כזה הגיע למוסיקת רוק ופיוז'ן.
המגבר הנוכחי מחזיק את הרמקול ומוציא ממנו אנרגיה כך שהוא מתמודד עם סגנונות אחרים שלא בטוח שהמתכנן אפילו חשב עליהם...
עדיין, לא הייתי ממליץ עליו כרמקול האולטימטיבי להופעת רוק, אבל הוא בהחלט מהנה בסגנונות כמו ג'אז-פאנק (Funk) וקטעים קצביים אחרים.



בנוסף הקשבתי לכמה תקליטים משלי אך לרוע מזלי הפטיפון לא היה במיטבו (לא תקלה חלילה) מפני שהפונו הוא MM והראש הוא MC ולכן היה קשה להיתרשם מהתוצאה בפטיפון, הרגעו חובבי האנלוגי כי הפונו הנ"ל הוא לא הפונו הקבוע של עופר.
EDGE

בגדול זהו ביקור מעניין ומוסיקלי במיוחד בעל מטרה מבורכת, לראשונה בחיי אני מרגיש כי היה שווה להיסתנוור מהצד המזרחי של מדינת הקודש ולמטרות אלה אין לי בעיה להיסתנוור שוב.

אז מה גיליתי?
שהבזנדהופר הוא רמקול נהדר, שהסינרגריה עם מוצרי Edge מחמיאה לו ושהאוטו של השכן שלי הוא בצבע אפור כהה ולא שחור!

צילומים: ליאור קורן

דון על מאמר זה בפורום!
  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (53 תגובות פורסמו):

avatar
Giant Steps 2008-04-01 20:06:00
תודה על הסקירה היפה, אשמח לשמוע יותר על מאפייני הצליל של הרמקול יוצא הדופן הזה בהקשר של התכונות המייחדות אותו: כיצד משתלבות לדעתכם היחידות השונות? האם הצלילים הגבוהים בולטים או שיחידות המיד הפונות הצידה יוצרים תדרים גבוהים מאוזנים יותר כפי שטוען המתכנן? האם לוחות הבאס יוצרים צליל באס הדוק או שישנה פגיעה בפירוט? האם לדעתכם הלוחות " צובעים " את הסאונד או שהוא דווקא נשמע טבעי יותר מאשר בדרך כלל? דרך אגב, האם הרמקול היה מחובר ל - ACT ? תודה!
avatar
Ozen 2008-04-01 20:32:04
נמר, אני לא מאמין שקמת בשעה כזאת - בד"כ כשאני בא לבקר, אתה עוד בפיג'מה (סתם, סתם אני מגזים) ;) וחוץ מזה, מה זו ה"עיר" הזאת שלך? :) כתבה נחמדה מאוד, רק חבל שהפטיפון לא היה מחובר במיטבו - אבל לא נורא :)
avatar
oferT 2008-04-01 21:14:57
סקירה יפה - למרות שלא מספיק מפורטת. למשל: התמודדות הרמקולים ביצירה קלאסית מורכבת. או קטע מרובה בסים וכ'ד. נכון,אני מבין שזה "ביקור חטוף" שלא מאפשר לבדוק את הדברים לעומקם. נמר, המשך כך. (Y) {9 בבוקר... זה כבר לא בוקר...:)} אגב,בכמה וכמה ביקורים שערכתי אצל היבואן עופר תמיד הקליר אודיו לא היה שמיש{לדאבוני...} מכל מיני סיבות - פעם אין זרוע {הוזמן מחו"ל} או סיבות אחרות...מקווה להזדמנות אחרת.
avatar
elias 2008-05-01 05:35:09
צמד הEDGE נראה לא פחות ממדהים! כן גם הרמקול נראה טוב! יש מצב אתם זורקים כמה עולים החלקים.. יש לי פתאום חשק למכור את הבית o.O
avatar
oferT 2008-05-01 08:55:52
אם אתה כל כך סקרן -אז כן. צמד הEDGE נראה לא פחות ממדהים! כן גם הרמקול נראה טוב! יש מצב אתם זורקים כמה עולים החלקים.. יש לי פתאום חשק למכור את הבית o.O הרמקולים הנסקרים VC7 מחירם נע בין 60 אלף ש"ח -ל 95 אלף ש"ח...לערך? תלוי ברמת הגימור. {אבל אל תתפוס אותי במילה...} המגברים? הרבה יותר זול...מתאים לך? :) אגב אתה יכול ללכת על הדגמים היותר נמוכים VC2 VC1 שם תוכל לשלם מחירים יותר "שפויים" של 30/50 אלף ש"ח - כך לא תאלץ למכור את ביתך האהוב. (ורד) * כמובן שמחירים רשמיים יינתנו רק ע"י היבואן. {עופר שחורי}
avatar
יעקב ח 2008-05-01 09:02:17
סקירה יפה מאוד גם לי היתה הזכות והתענוג לשמוע את המערכת הזאת אצל עופר. שמעתי בעבר מערכות טובות יותר או פחות,אבל מה ששמעתי אצל עופר היה משהו מסוג אחר. הרמקולים האלו מעבירים תחושה נפלאה כמו שאתה נמצא באולם קונצרטים ויושב בשורה הראשונה. הפירוט,הגודל של הבמה,ניקיון הצליל,הדיוק, וכל השאר משאירים אותך פעור פה. אהבתי מאוד את המערכת הזאת. יעקב
avatar
exupgh12 2008-05-01 10:37:26
נהניתי לקרא, אכן רמקולי Bösendorfer בעלי תפיסה שונה מהמקובל. מה המפרט של האלקטרוניקה של Edge והאם יצא למישהו לשמוע אותם מחוברים לרמקולים שונים מהשילוב שנסקר בכתבה?
avatar
בנסון 2008-05-01 11:24:20
מערכת מוסיקלית ומרשימה שכיף לשמוע איתה (Y)
avatar
מאסטרו אודיו 2008-05-01 11:58:05
תודה לכותבים, למגיבים ולמתעניינים. אלה המחירים בארץ, מהיבואן, נכון להיום [ש"ח]: VC7 - 56/68/80000 VC2 - 39/50/57000 VC1 - 28/35/39000 (לכל מודל שלוש רמות גימור ומחיר בהתאם) G CD - 28000 G3 - 33800
avatar
אלדר1 2008-05-01 13:32:23
מה אתה מפרסם כאן ,הצטרפת לאייל? תודה לכותבים, למגיבים ולמתעניינים. אלה המחירים בארץ, מהיבואן, נכון להיום [ש"ח]: VC7 - 56/68/80000 VC2 - 39/50/57000 VC1 - 28/35/39000 (לכל מודל שלוש רמות גימור ומחיר בהתאם) G CD - 28000 G3 - 33800 גם אייל דואג לדחוף מחיר ושמות מוצרייו באם התבקש או לא, ואני רואה שגם בארזים נפלה השלהבת
avatar
יעקב ח 2008-05-01 13:57:56
גם אייל דואג לדחוף מחיר ושמות מוצרייו באם התבקש או לא, ואני רואה שגם בארזים נפלה השלהבת לפי הציטוט שלך אם הבנתי נכון,אייל פור משול לאזוב הקיר? אני לא הסנגור של עופר אבל נשאלה שאלה לגיטימית על ידי חבר פורום אחר למחיר המערכת וזה נראה לי בסדר הפרסום בהקשר הזה. למה הצרות עין הזאת,מה הבעיה שלך? אולי כדאי מבחינתך שקורן יהיה כמו צוות הצנזורים בפורום הכתום וימחק על ימין ועל שמאל? יעקב
avatar
Ozen 2008-05-01 14:08:52
אני אישית הבנתי שהתבקשו פה המחירים, לא יודע מה איתך.
avatar
zs 2008-05-01 14:30:02
ברצינות...,לא מבין מה הבעיה, כאשר שואלים שאלת מחיר לגבי ציוד כל שהוא, והיבואן של אותו ציוד נותן תשובה רישמית לגבי אותו ציוד.מדוע צריך לחכות עד שחבר פורום יתן תשובה שהיא לא רשמית, ויכול להיות שהוא עוד יאושם בפירסום מוצרים של אותו יבואן. לדעתי עדיף שיבואן יתן תשובה לגבי מחיר באם נישאלה שאלה כזו ע"י חבר פורום.
avatar
liorkoren 2008-05-01 14:34:40
אם חבר פורום מבקש לברר עובדה כל שהיא על מוצר (נתון טכני או מחיר), יבואן יכול לענות על כך כאן.
avatar
בועז פז 2008-05-01 16:26:36
לאלדר אין שום רע בכך שיבואן מפרסם מחירים,הייתה כתבה מעניינת על רמקולים וציוד שכל אודיופיל ישאף שהיה לו בבית,וחברי הפורום התענינו במחיר של המוצרים שהוצגו בכתבה. התגובה שלך מיותרת לחלוטין ועדיף שליאור ימחוק אותה מהפרוטוקול.
avatar
liorms 2008-05-01 20:49:59
לאלדר אין שום רע בכך שיבואן מפרסם מחירים,הייתה כתבה מעניינת על רמקולים וציוד שכל אודיופיל ישאף שהיה לו בבית,וחברי הפורום התענינו במחיר של המוצרים שהוצגו בכתבה. התגובה שלך מיותרת לחלוטין ועדיף שליאור ימחוק אותה מהפרוטוקול. (Y)
avatar
diz1 2008-06-01 10:52:31
סקירה מענינת. המחיר הוא נתון חשוב בכל סקירה ולכן כדאי שהוא ייצויין עוד בסקירה אומנם אני לא בקטע של רמקול נוסף ולא שמעתי אותו, אבל לטעמי זה הרמקול הכי יפה בעיצובו ויש הגיון לאפשר דיפרנסאציה במחיר לכאילו שהעיצוב חשוב להם.משהו ביחסים של הקופסא עושה יפה בעיניים. לגבי הטכנולוגיה היא גם מענינית ויחודית. http://www.dagogo.com/BosendorferVC7-Part1.html http://www.dagogo.com/BosendorferVC7-Review.html מעניין שהיצרן מייצר אותו אם זוג יציאות יחיד לכבל רמקול ועל פי הכותב, הרמקול הזה הונע בצורה טובה עם מגבר 7 ואט בעוד הרמקול מרובה אלמנטים ועל הנייר הוא לא מאוד נציל.
avatar
TakeOne 2008-06-01 12:27:47
חשוב שהמחירים יוצמדו לכל סקירה אני חושב שכחלק בלתי נפרד מכל סקירה/ מבחן/ התרשמות האזנה, כדאי לצרף את מחיר המחירון של הציוד, בצמוד ליתר הנתונים הטכניים שלו. זה הרי חלק בלתי נפרד משיקלול ההתרשמות מהמוצר. מן הסתם, עבור רבים, המחיר מהווה חלק חשוב מהערכת המוצר ומידת הרלבנטיות שלו עבורם. לא צריך בכלל להגיע למצב שבו חברי הפורום מבקשים לקבל מחיר. רצוי שזה יהיה "נוהל קבוע" - בכל סקירה מציינים את המחיר ואת פרטי היבואן. זה רק יכול לסייע לנו.
avatar
נמר 2008-06-01 12:37:46
צודק ב-100% זו הייתה טעות שלי. לגבי השאלות והתגובות. זו אינה סקירה אלא ביקור לצורך האזנה למערכת שטרם שמעתי. לגבי איכות הרמקול קשה לי לענות במדוייק רק לגביו אלה רק לנתח את כל המערכת כפי שהיא חוברה. ובכן. למרות הסטיגמה להיותו רמקול "עדין" אני מוכרח לציין כי גם בקטעים תובעניים קלאסים המערכת הצליחה לשמור על דינמיקה ואיזון ללא עיוותים ופחדים מהמתפרצת הקרבה ובאה. מבחינת פירוט זהו רמקול מפורט מאוד ולא הרגשתי שחסרים לי צלילים שהיו קיימים במערכות אחרות ופה לא. לגבי הקופסה. נכון היא אמורה לנגן ולתת נפח ותהודה אך זה לא בא על חשבון המגרעה שנקראת קופסתיות, הרמקול אומנם מנגן יחד עם התיבה אך עושה זאת באופן שזה עושה טוב למוסיקה.
avatar
yuria 2008-06-01 14:13:09
משתתף "בצערו" של נמר על הקימה מוקדם בבוקר.סקירה מעולה ,המשיכו בעבודת הקודש......
avatar
stereophile 2008-06-01 14:13:38
בקטעים תובעניים קלאסים המערכת הצליחה לשמור על דינמיקה ואיזון ללא עיוותים ופחדים מהמתפרצת הקרבה ובאה. מבחינת פירוט זהו רמקול מפורט מאוד ולא הרגשתי שחסרים לי צלילים שהיו קיימים במערכות אחרות ופה לא. This is something that one should expect from any high quality speaker. However, this speaker is very interesting since we would expect it to "color" the sound rather than being transparent which contradicts the essence of a good speaker. Namer, very nice and enjoyable article. I hope someday to have the opportunity to listen to this speaker
avatar
Erez 2008-06-01 18:07:01
סקירה מצויינת נמר ! שווי המערכת כ 140K בקירוב ללא הנחת מזומן..היתי מצפה נמר להתלהבות אבסלוטית - טוטלית ממערכת זו. נמר, שווי המערכת שלך חצי בערך(סליחה מראש אם אני טועה)......יש לך נקודת התייחסות מסוימת.. האם פער המחירים שווה ? שאלה נוספת.. האם בטווח מחירים של 70k-50k שח(סכום לא מבוטל לכל הדעות) ניתן להגיע אל הנחלה והרווחה והקץ לשידרוגים ? או שצריך 150k- 140k ? באיזה סכום המהמר צריך לקום מהשולחן ?
avatar
נמר 2008-06-01 18:57:00
היי ארז. אף מערכת עד כה לא הפילה אותי לקרשים והסיבה היא שאני לא מתפעל מהר. המערכת הספציפית הזו היא ללא ספק מערכת מצויינת אך יכול להיות שבזול יותר תוכל להגיע גם לתוצאה מצויינת אך לא כזו. הסיבה שלא תגיע לתוצאה הזו היא מפני שהרמקול הנ"ל בנוי שונה לחלוטין ממערכת פרונטלית רגילה, הטויטר מקדימה בעוד שהיחידות מנגנות הצידה, רמקול זה יוצר במה תלת מימדית מיוחדת ומדהימה {כמו הדובלים למיניהם}. אינני יכול להשוות אותה למערכת האישית שלי מפני שהן לא היו יחד באותו חדר בו זמנית לכן ההשוואה קשה, מה שעוד מקשה על ההשוואה הוא שהמערכת שלי לפני שידרוג אחרון כך שהיא אינה במיטבה. נחזור למחיר. תמיד נוכל למצוא מערכת שתתאים לנו באותה מידה במחיר מופחת אך יש להיתייחס למספר נקודות חשובות בבחירת המערכת. 1- מחיר המערכת אינו תמיד מצביע על איכות השמע. 2- יש להתאים את המערכת להרגלי ההאזנה שלך ולטעמך. 3- תמיד יהיה יותר זול. עכשיו לעיניין המחיר. המערכת המדוברת אכן אינה זולה כלל אך אפשר להגיע לתוצאה נהדרת גם בחצי מחיר {לא שזה זול} אך לא לתוצאה זהה או מתחרה. בוא ניקח את המחירים שעליהם דיברת על מנת לנסות ולהגיע לנחלה. כאן ניכנס אופן חלוקת התקציב, טעמים אישיים וגודל החדר. במקרה הזה בחדר שבוא עמדו הבזנדהופר רמקול ריצפתי הוא חובה ללא ספק. רמקול ריצפתי טוב לא יעלה מתחת ל-25K שכבר הוריד את התקציב ל-25K בוא אתה צריך להכניס מקור איכותי, הגברה, קבלים, מעמד לציוד וכ"ו. כך ש-50K הוא סכום מכובד אך לא מספיק. בוא נעלה ל-100K שזה כבר נחשב בעיני רבים סכום מטורף. ניקח רמקול ריצפתי ב- 40K נניח מקור בעוד 20K הגברה בעוד 25K ונישאר לנו 15K לציוד נלווה , מן הסתם המערכת היקרה יותר יכולה להיות טובה יותר אך לא בהכרח. מה שאני מנסה להגיד הוא כך. אם יש לך תקציב מכובד כגון 70K , אם יש לך ידע וגישה להדגמות בביתך, אם אתה חשוף למספיק ציוד אתה בהחלט יכול לבנות מערכת מצויינת שתביא אותך לנחלה. אם אתה עדיין מחזיק בכל היתרונות שציינתי בתוספת של עוד כמה עשרות אלפים תוכל להגיע רחוק יותר. אגב. המערכת האישית שלי עם המגבר החדש והמערכת הנבחנת שוות בערכן הכספי אך נשמעות שונה לחלוטין.
avatar
zs 2008-06-01 19:16:27
סקירה מצויינת נמר ! שווי המערכת כ 140K בקירוב ללא הנחת מזומן..היתי מצפה נמר להתלהבות אבסלוטית - טוטלית ממערכת זו. נמר, שווי המערכת שלך חצי בערך(סליחה מראש אם אני טועה)......יש לך נקודת התייחסות מסוימת.. האם פער המחירים שווה ? שאלה נוספת.. האם בטווח מחירים של 70k-50k שח(סכום לא מבוטל לכל הדעות) ניתן להגיע אל הנחלה והרווחה והקץ לשידרוגים ? או שצריך 150k- 140k ? באיזה סכום המהמר צריך לקום מהשולחן ? אם יורשה לי לענות ולא במקום נמר, אלא סתם מתוך נקודת השקפה שלי. לדעתי אל המנוחה והנחלה אפשר להגיע או לו להגיע עם מערכות בין 5K ש"ח לבין 300K ש"ח וצפונה. הכל תלוי באוזני השומע ואם הוא מסופק. לדעתי אין קשר לסכום. אני מכיר אנשים שגם לאחר שהוציאו 200K ש"ח לא נחים לרגע ,ברור שהפרוטה מצויה בכיסם ולכן אין בעיה להמשיך לרוץ.אני בעד. ולעומת זאת ישנם כאלה שמגיעים לאיזושהיא נקודה ואומרים , זהוא אני לא צריך יותר, בשבילי זה מספיק.וללא קשר לסכום או ליכולת להוציא עוד. וכמו שידוע למהמר אין סכום ,יש אז משחקים, אין אז הולכים להשיג. ולגבי "האם הפער שווה..." לדעתי זה לא רלוונטי. אם פלוני הולך ומוציא סכום של עוד 20% על הסכום שהציוד שלו שווה והשיג שיפור בסאונד לא בדיוק שווה ערך למה שהוציא אבל זה עושה לו את זה, אז זה היה שווה. ו....לאדיופיל אין קץ לשידרוגים יש מנוחה בין השידרוגים גם אם מערכת כמו אצל עופר.אאאאז שלא יעבדו עליך.:)
avatar
Erez 2008-06-01 20:16:35
כל מי שבעניין האודיופיליה אנשים פרטים ובעיקר העוסקים בתחום יכולים לבנות מערכת ב 50k שפשוט תפיל אנשים לקרשים חד משמעית.אם תוסיף עוד 100k...וולאק לא יודע... בלי קשר כמה עמוק כיסו של האדם. למשל בעולם הרכבים: רכב ב 150k יותר טוב מרכב ב 50k הבדל תמורה למחיר ברור. באודיופיליה ניתן לבנות סטאפ זול שיתן תמורה טובה יותר מסטאפ שעולה פי שלושה..אז איפה פה התמורה למחיר? שאלה קצת פילוסופית בכל הנוגע לאודיו. נמר, אתה שמעת סטאפים יותר ממני...יש מצב לפעמים: אין תמורה למחיר! בעיקר במחירי היאנד.
avatar
diz1 2008-06-01 20:33:18
מערכת 50K שתפיל אנשים לקרשים? איזה אנשים? בג'ונגלים הנידחים באפריקה? כאילו שאיכות צליל לא חשובה להם? במקום סתם לזרוק מספרים אם אתה יודע על מערכת כזו ב 50K נא תציין ממה היא מורכבת ואז נוכל לשפוט על מה מדובר.
avatar
TakeOne 2008-06-01 20:54:06
משומשת למשל.....? אם ניקח רמקול שמחיר השוק שלו 30 או 35 ונשיג אותו ב - 15 עד 20..... נוסיף הגברה במחיר של 15 (לאיל יש כעת למשל לפחות שני פאוור של קרי שבאים בחשבון).... עוד 8-12 לפרה כנ"ל - מתצוגה או יד שנייה..... ביתרה אפשר להשיג פטיפון משומש או CDP יד שנייה.......וישאר קצת לכבליאדה. רק שצריך ים של סבלנות וזמן ע"מ לייצר במצב כזה סינרגיה בין המכשירים - עד שתמצא משומשים שמתאימים אחד לשני. אופציה נוספת - אודיוגון. הריזיקות ידועות, מה עוד שגם שם לוקח זמן למצוא רכיבים שיתאימו האחד לשני בצורה מיטבית.
avatar
TakeOne 2008-06-01 20:58:53
אה.....איך שכחתי! יש לי, יש לי, יש לי תמיד אפשר גם ללכת על ההמלצות של החברים הכתומים שלך: רסיבר של דנון, מקור של פיוניר ורמקולים של סונוס פבר!!!
avatar
diz1 2008-06-01 21:08:13
המספרים שלך הם בפאונד?
avatar
נמר 2008-06-01 21:30:09
לפי מיטב הבנתי אנו איננו מדברים על 50K למערכת יד שניה, הרי אם למישהו יבוא למכור מערכת של מליון דולר ב-50K זה אומר שהיא באמת שווה את זה? אני מדבר על חדש, דנדש, ניילונים. עכשיו לתשובה. מהיא תמורה טובה למחיר? למי היא טובה? לטעמי רמקול X הוא תמורה מצויינת למחיר לעומתך שאתה בטוח שרמקול Y הוא התמורה האמיתית למחיר. מהיא לדעתי תמורה למחיר. תמורה היא בעצם מה שהמערכת נותנת לי בהתאם למחיר ששילמתי עליה, אני שילמתי X והיא מספקת לי Y הנאה כאשר לאדם אחר המערכת ששלמתי עליה X מספקת לו Y-3 הנאה. זה אומר שמבחינתי המערכת הזו היא בעלת תמורה מצויינת למחיר, אך לאדם אחר זוהי תמורה גרועה למחיר. תמורה למחיר הוא מושג מאוד אינדבידואלי וכל אחד עושה את חישוביו על פי טעמו האישי. אדם שמחפש להשיג את הכי טוב למחיר לא יצליח למצוא לעולם מערכת כזו שהיא "מערכת שמצויינת למחירה" אלה מערכת שהיא מצויינת למחירה עבורו. בנוגע לסטאפ שטוב ממערכת שעולה פי 3 - אני אישית אף פעם לא מקבל את הטענה הזו. יש אין ספור שילובים ואין ספור מוצרים. ובהמשך לטענת ה"נישמע טוב יותר ממוצרים שעולים כפליים" מלמד אותי שמכשיר מדגם התחלתי טוב יותר מאותו מכשיר בדגם הגבוה יותר. לכן אינני מסכים עם טענה כזו. בנוגע לתמורה גרועה למחיר. שמעתי מערכות שהיו רחוקות מטעמי ועלו מאוד יקר, אני אישית לא הייתי חי איתה בכל מחיר לכן לא ניכנס כאן נושא התמורה למחיר, אם אני לא אוהב אף מחיר לא ישנה את הרגשתי ויהפוך אותה לטובה במחיר מוזל.
avatar
truejoker 2008-06-01 22:04:01
היי ארז. אף מערכת עד כה לא הפילה אותי לקרשים והסיבה היא שאני לא מתפעל מהר. המערכת האישית שלי עם המגבר החדש והמערכת הנבחנת שוות בערכן הכספי אך נשמעות שונה לחלוטין. מה ההבדל בין שתי המערכות ? ולמה אף אחת לא מפילה אותך , בהתחשב בכך שמחיר מסויים כן צריך להפיל אותך . כלומר מה שאני מנסה לומר ,שלאנשים נורמאליים , אם אני הייתי חושב על לחלום לקנות מערכת שעולה סכומים כאלו , בהחלט הייתי רוצה לדעת שזו מערכת שתפיל אותי בנוקדאון , כי אם לא , והיא גם מערכת של פשרות , אז אם היא 99% והמערכת שלי היא למשל 90% והיא עולה עשירית , למה לי לטפס לכאלו סטרטוספרות של מחיר ? שווה לחלום ולחסוך רק על משהו שבאמת יביא אותי למנוחה ונחלה . זה לפחות דעתי בנוגע לסטאפ שטוב ממערכת שעולה פי 3 - אני אישית אף פעם לא מקבל את הטענה הזו. יש אין ספור שילובים ואין ספור מוצרים. ובהמשך לטענת ה"נישמע טוב יותר ממוצרים שעולים כפליים" מלמד אותי שמכשיר מדגם התחלתי טוב יותר מאותו מכשיר בדגם הגבוה יותר. לכן אינני מסכים עם טענה כזו. למה אתה חושב שאי אפשר לקבל תמורה טובה יותר בחצי מחיר ? עד היום לא יצא מקרה שבו קניתי מערכת שנשמעה כמו המחיר שהיא עלתה לי . זה תלוי מאוד בנקודות שבהן אתה משקיע יותר , ובנקודות שבהן אתה משקיע פחות , ולעיתים די קרובות יש מוצרים זולים שעולים הרבה פחות ממוצרי יוקרה . דוגמה טובה לזה הרמקולים הסיניים שלך , אם היית שם עליהם שם של חברה אירופית אתה חושב שהיית קונה אותן באותו מחיר ? אני בטוח שלא . זה פשוט למצוא את הרכיבים הנכונים שיתנו יחד תוצאה מעולה
avatar
נמר 2008-06-01 22:29:10
היי ג'וקר. בנוגע לשאלה הראשונה. עד היום בכל מערכת ששמעתי היו חסרונות מסויימים, אם זה עיצוב, טויטר, בס, מיד או אופי הצליל באופן כללי, כאשר אקבל את המגבר החדש המערכת האישית שלי היא תהיה זו שתפיל אותי לקרשים מפני שהיא נבנתה בדיוק לטעמי. ההבדל בין שתי המערכות הוא באופי הכללי של שתיהן. המערכת שלי לדעתי מפורטת יותר בתחום האמצעי וישנה יותר רזלוציה בבס, יחידת המיד מנגנת אלי ולא בכל חלל החדר מה שמוסיף פוקום ונוכחות שהייתה פחות מורגשת בבזנדהופר. אך היו מספר פרמטרים שהבזנהופר היה טוב יותר. לכן לכל רמקול יש יתרונות וחסרונות. לשאלה השניה. מעולם לא טענתי כי בילתי אפשרי לקבל תוצאה טובה מאוד ואפילו מדהימה בחצי מחיר אלה טענתי שאותו אדם שיש לו את הידע לעשות זאת במחיר זול מסוגל לעשות הרבה יותר כאשר הפרוטה נימצאת בכיסו. לגבי הרמקול שלי - כיוון שלא שמעתי אותו טרם רכשתי ואני יכול לדבר בדיעבד, אז בדיעבד הייתי מוכן לשלם עליו יותר ממה שהוא שווה ולדחות רמקולים מכובדים אחרים למענו. אינני מסתכל על שמות וחברות, זה מעולם לא ריגש אותי ומעולם לא הרשים אותי.
avatar
zs 2008-06-01 22:49:19
מערכת 50K שתפיל אנשים לקרשים? איזה אנשים? בג'ונגלים הנידחים באפריקה? כאילו שאיכות צליל לא חשובה להם? במקום סתם לזרוק מספרים אם אתה יודע על מערכת כזו ב 50K נא תציין ממה היא מורכבת ואז נוכל לשפוט על מה מדובר. תיראה diz1, אני מבין שיש לך ציוד ששוה "קצת" יותר מ 50K ש"ח.אבל לא אני ולא אתה זורמים לאנשים בורידים ולכן רמת ההתרגשות של פלוני ממערכת מסוימת היא מה שקובעת כלפיו. סביר להניח שככל שרמת הציוד שלך עולה סף ההיתרגשות עולה גם הוא,אך אי אפשר להסיק מכך שאנשים לא "נופלים" ממע' ששוויה 50K-60K ש"ח. אני באמת מבין אותך ואני מכיר אנשים שרמת הכבליזציה אצלם היא מעל 15K$ ,אז ברור לי שהם לא "יפלו" גם ממע' ב 50K יורו:מבולבל:
avatar
Erez 2008-06-01 23:17:55
לדיז, אתה כנראה חי טוב ומצבך הפיננסי מעל לסביר,אך אתה אינך מדגם מייצג. ב50K כן, בשקלים אפילו חדשים ניתן לבנות סטאפ שיפיל אנשים.לא רק שבטים מהגונגל, אפילו ישראלים פשוטים כמונו,אתה לא שייך.רד אלינו אוירון. לדעתי סוגית המחיר משפיעה מאד.והתמורה למחיר בהתאם. מערכת במיליון $ שווה את הכסף ? לדעתי בחיים לא שילמת 700,000$ על שם,קסמים,ותיאוריות סאונד עילאי. כאשר אתה בא לשמוע סטאפ יקר מאד אתה משוחד מסוגית המחיר וואו 200000$ זה בטח צריך להיות משהו וכו. מערכת ב 50K תיתן יותר תמורה למחיר זו כוונתי ודעתי .אתה משלם ומקבל יותר עבור המוצר. רובנו התחלנו בתחביב בתור נערים עם מערכת פשוטה וזולה והתקדמנו הלאה....כל אחד לפי כיסו. נהנינו מכל שידרוג וגם הרגשנו אותו. כאשר אתה מתקרב ל 50k-60k ומעונין לשדרג השיפור יהיה קטן יחסית וידרש לכך ים של כסף.בעית תמורה למחיר.
avatar
diz1 2008-06-01 23:22:56
לא לזה התכוונתי ארז שאל מה כבר יתן מערכת 100K שיפיל מישהו ש"נופל" ממערכת של 50K אנשים יכולים להתרגש ממכשיר זול. אני אוהב להאזין לרדיו דרך טיוולי ולהתפלא איזה צליל נחמד יש לטרנזיסטור של 100-200 דולר. אנשים יכולים ליפול ממה שהם רוצים. אבל, יש אלמנטים אוביקטיבים בחוויה. הדברים האוביקטיבים הללו נגזרים מניסיון מסויים והאזנה לכמות מינימלית של מערכות . בתחביב הזה בהחלט כדאי ורצוי להיות חרש , או להיות בעל רמת התנסות מאוד מוגבלת. זה יוצא יותר זול ולא דווקא פחות מרגש.
avatar
rptkkuh 2008-06-01 23:24:43
תיראה diz1, אני מבין שיש לך ציוד ששוה "קצת" יותר מ 50K ש"ח.אבל לא אני ולא אתה זורמים לאנשים בורידים ולכן רמת ההתרגשות של פלוני ממערכת מסוימת היא מה שקובעת כלפיו. סביר להניח שככל שרמת הציוד שלך עולה סף ההיתרגשות עולה גם הוא,אך אי אפשר להסיק מכך שאנשים לא "נופלים" ממע' ששוויה 50K-60K ש"ח. אני באמת מבין אותך ואני מכיר אנשים שרמת הכבליזציה אצלם היא מעל 15K$ ,אז ברור לי שהם לא "יפלו" גם ממע' ב 50K יורו:מבולבל: שים לב הציוד שלו אולי היה שווה פעם יותר מ- 50K כחדש היום הוא שווה משמעותית פחות והשחד(חסכן/קמצן) בעברית גם שילם עליו סכום נמוך משמעותית. הוא יכול להמשיך להחביא אותו במרתפים את האמת כולם או בעצם הרוב כבר יודעים.
avatar
diz1 2008-06-01 23:29:09
ועוד נקודה למצבי הכספי אין שום קשר כאן לדיון ,וגם באופן כללי עבור אנשים אחרים. זה עיניין גם של סידרי עדיפויות. אני לא נוסע בגייפ אימתני, למשל.לא מעשן וחוסך על סיגריות . ואני יחסית מאוד חסכן באודיו. חוץ מהראש למערכת (פטיפון) ובמקרה הפרה שקיבלתי במחיר מאוד טוב, כל הציוד שלי הוא משומש ונקנה במחיר יחסית טוב לעומת המחיר המקורי. אני לא רוצה להוציא את הסכום שהייתי אמור להוציא אם הייתי קונה הכל חדש. זה היה מבאס אותי.
avatar
נמר 2008-06-01 23:34:23
rptkkuh יכולת לכתוב את זה אחרת. אתן לך סקיצה ותוכל להישתמש בה. הסקיצה! "מערכתו של פלוני אלמוני עלתה יותר מ-50K כחדשה, אך את אותה מערכת ביד שניה ניתן לרכוש בפחות." את עיניין הקמצן, חסכן, החבאות במרתף אפשר להסיר מהתשובה. אלה אם כן זה דחף בילתי נישלט של האנושות לקטול את האחר.
avatar
rptkkuh 2008-06-01 23:42:06
rptkkuh יכולת לכתוב את זה אחרת. אתן לך סקיצה ותוכל להישתמש בה. הסקיצה! "מערכתו של פלוני אלמוני עלתה יותר מ-50K כחדשה, אך את אותה מערכת ביד שניה ניתן לרכוש בפחות." את עיניין הקמצן, חסכן, החבאות במרתף אפשר להסיר מהתשובה. אלה אם כן זה דחף בילתי נישלט של האנושות לקטול את האחר. אתה כנראה לא קורא את השרשורים ש-DIZ שותף להם כי אחרת היית מבין שזה הפוך כלומר זה הדחף של DIZ לזלזל ולהקניט את האחר/ים אבל כנראה שמאיזו שהיא סיבה מותר לו ולאחרים אסור.
avatar
נמר 2008-07-01 00:05:28
נכון ידידי ולאחר כבוד אותו שירשור ננעל ומעכשיו ניפתח עידן חדש. עידן בו אף גולש לא ירד על האחר באופן אישי. זה כולל את גידי וכולל אותך ואותי.(Y) אני מעדיף שהדיונים יזרמו בכייף, שאנשים יעדנו את עצמם ואוטומטית הלא מעודנים יתמזגו באווירה, הרי זו הדרך הכי טובה לעשות זאת, פשוט להיות עינייני, לא להיתרגש ולא להוסיף שמן למדורה. (Y)
avatar
diz1 2008-07-01 08:29:49
אוף טופיק למרות שהנושא הועלה על ידי אילן בעבר ועל ידי טרול עכשיו , אני חושב שיש הגיון בפורום אודיו שהמשתתפים יפרסמו תחת הנייק ניים שלהם או במקום ייעודי ממה מורכבת המערכת שלהם. זה לא בא כדי לבדל למי יש יותר טוב או יקר ולמי פחות אלא ליצור מאגר "מידע" . כך למשל מישהו מתעניין מאוד בקופסאות אודיו מסוימת , ולחבר אחר יש מוצר כזה, יוכל הראשון לפנות לחברו בייעוץ פרטני יותר. לגבי מה שיש לי- זה לא סוד ויפורסם במלואו(עם כמה עלה לאילו שזה ממש חשוב) במחצית הראשונה של 2008 לאחר ש"בניית " במערכת בקונפיגורציה הסופית שלה תושלם. באופן כללי יש מערכת קטנה בסלון(מחיר מחירון מעל $20,000) שכוללת אודיופיזיק וירגו 3 מוגבר באינטגריטד ואק אווטר סופר (שהוחלפו בו המנורות לייצור קודם) ומקורות הם סים אודיו מון אקליפש ורדיו מגנום דיינלאב. חדר האזנה ייעודי (בחצי מרתף, קרי מרתפי השב"כ) מטופל אקוסטית מקצועית שם יש מערכת אודיו הכוללת סיידי ופטפון במחיר מחירון כולל מעל ל $70,000 (זו הערכה .לא עשיתי ממש את החשבון המדוייק עדיין) ומערכת קולנוע ביתית שהמקרן הצנוע בה ישונה השנה. רוב החלקים נקנו ביד שנייה ב 30%-60% ממחיר המחירון. כל אילו באמת לא חשובים למעט 3 היגדים שאני מאמין באוניברסאליות האודיופילית שלהם: -הסיכוי שאודיופיל מסוים יבחר באותו תמהיל קופסאות הוא אפסי, היות ולכל אחד יש טעם שונה ורצונות אחרים. לכן עלות תועלת הוא מושג בעייתי בהקשר הזה ומצד שני אחרים יכולים להאמין ולחשוב שגם מערכת שעולה 10,000 שקל תשמע טוב או יותר ממערכת יקרה (זה יכול לקרות אבל בסבירות הרבה יותר נמוכה ממה שחושבים ומאמינים). - "עלות תועלת" עבורי היא היכולת והרצון להתפשר על ניילונים חדשים ולרכוש מוצרים ביד שנייה ובכך לטפס באיכות המוצרים . - חדר האזנה ייעודי ומטופל אקוסטית הוא הדבר הכי אודיופילי וחשוב שמישהו יכול לקוות אליו.
avatar
truejoker 2008-07-01 17:11:37
דיז אין לי בעיה עם הערכותיך לגבי תמחור , אני בהחלט מסכים איתך שעדיף להמתין ולרכוש משומש , (אם יש לך הסבלנות לזה ) , העניין הוא שאני מריח ריח של התנשאות/עליוניות/WHATEVER ממך ומאיל ומעוד כמה בקליקה הזו כלפי אנשים עם תקציבים נמוכים הרבה יותר . אני לא חושב שכיס עמוק עושה אדם אודיופיל יותר מאחרים (אולי ציודופיל ), ומשום מה נראה לי שההצעה היא יותר להראות למי יש יותר גדול .
avatar
diz1 2008-07-01 17:42:14
מצטער לספר לך שאחד הסימפטומים הראשונים של מחלת אלצהימר היא פגיעה בחוש הריח. תחושות ההתנשאות היא בעיני המתבונן .הוא זה שחש שמתנשאים עליו. אין קשר בין הבנה באודיופליה והוצאה כספית.אין קשר ישיר בין הוצאה כספית ומידת ההנאה. כתבתי את זה מאוד ברור גם בפוסט הזה (וגם מספר פעמים קודם). זה שאתה חש שמתנשאים עליך זו בעיה שלך. אל תבלבל אותי עם אילן. אני לא טענתי להיותי האודיופיל בעל הכי הרבה נסיון בארץ (יש אחד שבטוח שהוא כזה). אני לא טענתי שאני יודע יותר מאשר אני התנסתי ושמעתי במו אוזני. מה שלא שמעתי במו אוזני אני מברר עם כאילו ששמעו במו אוזניהם ובעלי ניסיון וידע משמעותי עבורי . אין כזה דבר "תחרות אודיופילית" ולכן אני מסרב לכל הזמנה של ידידי לסימנר כזה או אחר. יש לי הסתייגות מסויימת מאנשים שלא שמעו מספיק וכבר "יודעים" לומר היגדים שאין מאחוריהם כל בסיס מעבר לדמיון פורה. אדם יכול להיות סופר אודיופיל (לא ברור לי בידיוק מה ההגדרה,,אבל) ולא תהיה לו מערכת יקרה. מערכת יקרה רק אומרת שאותו אדם בחר לרכוש כזו וזהו. למעשה זה פעם ראשונה שאני מציין בפורום מה יש לי באופן כללי. נמנעתי מלעשות זאת בעיקר בגלל תגובות כמו שלך המתגוננות באמצעות תוקפות מסויימת. כל מה שאני כותב נובע מנסיון אישי שלי או של מישהם שאני מכיר אותם ויודע עד כמה הם יודעים וכי דעותיהם נסמכות על התנסות ולא תאוריה. אילו היגדים פרטניים ולא היגדים כוללנים למשל "הגברה מעוטת ואטים לא מניע היטב ואף מעולה רמקול נציל ". אתה כן תראה אותי פותח את הפה על מישהו שיש לו היגדים אונברסלים ואני מעריך או יודע שהיגדים אילו נובעים מהתנסות אודיופילית דלה. ולסיום עניין הגודל- אני ממש לא במשחק הזה גם אם אתה מפרש את דברי בהקשרים הללו. תאמין לי שיש דברים יותר חשובים בחיים שגם ראוי להתגאות בהם (לאילו שחייבים להתגאות).
avatar
rptkkuh 2008-07-01 18:31:08
אוף טופיק למרות שהנושא הועלה על ידי אילן בעבר ועל ידי טרול עכשיו , אני חושב שיש הגיון בפורום אודיו שהמשתתפים יפרסמו תחת הנייק ניים שלהם או במקום ייעודי ממה מורכבת המערכת שלהם. זה לא בא כדי לבדל למי יש יותר טוב או יקר ולמי פחות אלא ליצור מאגר "מידע" . כך למשל מישהו מתעניין מאוד בקופסאות אודיו מסוימת , ולחבר אחר יש מוצר כזה, יוכל הראשון לפנות לחברו בייעוץ פרטני יותר. לגבי מה שיש לי- זה לא סוד ויפורסם במלואו(עם כמה עלה לאילו שזה ממש חשוב) במחצית הראשונה של 2008 לאחר ש"בניית " במערכת בקונפיגורציה הסופית שלה תושלם. באופן כללי יש מערכת קטנה בסלון(מחיר מחירון מעל $20,000) שכוללת אודיופיזיק וירגו 3 מוגבר באינטגריטד ואק אווטר סופר (שהוחלפו בו המנורות לייצור קודם) ומקורות הם סים אודיו מון אקליפש ורדיו מגנום דיינלאב. חדר האזנה ייעודי (בחצי מרתף, קרי מרתפי השב"כ) מטופל אקוסטית מקצועית שם יש מערכת אודיו הכוללת סיידי ופטפון במחיר מחירון כולל מעל ל $70,000 (זו הערכה .לא עשיתי ממש את החשבון המדוייק עדיין) ומערכת קולנוע ביתית שהמקרן הצנוע בה ישונה השנה. רוב החלקים נקנו ביד שנייה ב 30%-60% ממחיר המחירון. כל אילו באמת לא חשובים למעט 3 היגדים שאני מאמין באוניברסאליות האודיופילית שלהם: -הסיכוי שאודיופיל מסוים יבחר באותו תמהיל קופסאות הוא אפסי, היות ולכל אחד יש טעם שונה ורצונות אחרים. לכן עלות תועלת הוא מושג בעייתי בהקשר הזה ומצד שני אחרים יכולים להאמין ולחשוב שגם מערכת שעולה 10,000 שקל תשמע טוב או יותר ממערכת יקרה (זה יכול לקרות אבל בסבירות הרבה יותר נמוכה ממה שחושבים ומאמינים). - "עלות תועלת" עבורי היא היכולת והרצון להתפשר על ניילונים חדשים ולרכוש מוצרים ביד שנייה ובכך לטפס באיכות המוצרים . - חדר האזנה ייעודי ומטופל אקוסטית הוא הדבר הכי אודיופילי וחשוב שמישהו יכול לקוות אליו. אמצע 2008 במדינה שלנו עלול להיות מאוחר מידי. זרוק משהו עכשיו. נניח לגבי הנגן: http://buy.audiogon.com/cgia/cls.pl?dgtltran&1203916093 (זה טרנספורט ולך יש נגן מלא אבל במידה ושילמת יותר מ- 3000$ ללא ספק יצאת פרייר) אז הנגן עלה כ- 12000 ש"ח. נניח קצת לגבי הרמקולים: http://www.coincidentspeaker.com/total_eclipse.htm גם פה יותר מ2000$ אתה לא יוצא טוב. אז יש עוד 8000 ש"ח לחבילה. עד עכשיו אנחנו עומדים על 20000 ש"ח. הבנת את הרעיון? זרוק קצת עצמות שהחברים יוכלו לנגב את הריר מהשפתים. לגבי החדר ללא ספק מדובר באחלה חדר שמטופל ללא פשרות.
avatar
Erez 2008-07-01 18:52:22
אני מוסיף לדיברי דיז, פרופיל אישי של המערכת כולל תמונה מתוארכת, כשהבעלים ברקע.תמונה זו צריכה להיות קבילה בבית משפט עם חותמת עורך דין. הרבה צדיקים לא נמצא.
avatar
oferT 2008-08-01 00:03:23
למה/למי זה חשוב כמה כסף הוא הוציא על המערכת? נניח קצת לגבי הרמקולים: http://www.coincidentspeaker.com/total_eclipse.htm גם פה יותר מ2000$ אתה לא יוצא טוב. אז יש עוד 8000 ש"ח לחבילה. . איך רמקולים של כמעט 9K בדולרים יוצאים 2K$??
avatar
truejoker 2008-08-01 01:27:59
דיז אני לא סובל מאלצהיימר , ואין לי שום כוונה ללכת ולעשות קופי ופייסט לכול הפוסטים שלך ושל אילן ושל עוד חברים . ואני יכול להבין שיש לך מה לעשות , הערתי את הערתי אתה רוצה לקחת אותה אישי , אתה מוזמן . אבל אתה גם יכול לבדוק למה בדיוק עולה הריח , ואולי לערוך את ההודעות שלך . לגבי חברים אחרים שלא אנקוב בשמם , כול אחד יחליט אם אופצית העריכה מוצאת חן בעינו אם לאו . ואם אתה בטוח שהריח לא ממך וזה פוגע בך אני מתנצל מראש . אין לי שום כוונה לפגוע באנשים
avatar
rptkkuh 2008-08-01 07:39:50
איך רמקולים של כמעט 9K בדולרים יוצאים 2K$?? אה זה פשוט. הם לטעמי כל כך גרועים(קקפוניה אחת גדולה) שתמחרתי רק את עבודת הנגרות לפי המחירון של מושיקו הנגר.יותר מזה הם לא שווים.
avatar
oferT 2008-08-01 15:42:45
ואני לתומי חשבתי שהציניות באה ממקום אחר - טוב... ניחא. אה זה פשוט. הם לטעמי כל כך גרועים(קקפוניה אחת גדולה) שתמחרתי רק את עבודת הנגרות לפי המחירון של מושיקו הנגר.יותר מזה הם לא שווים. אשמח אם תפרט לי איזה רמקולים בתקציב הנ"ל של 10.000$ בחו"ל -כן עושים לך את זה? ולטעמך? < -מניסיונך אישי. רצוי כמובן שהם לא יהיו של מושיקו הנגר...
avatar
נמר 2008-08-01 16:29:47
rptkkuh לא מסכים איתך. הקווינסידאנס בנוי בצורה יוצאת דופן, העץ איכותי ולא חסכו בחיזוקי התיבה. כמו כן נישמע מצויין לטעמי. מסקרן אותי לדעת על איזו הגברה שמעת אותו?
avatar
TakeOne 2008-09-01 01:07:26
קואינסידנט שמעתי כמה דגמים שלהם, בארץ (דווקא מהליין היותר צנוע) ובחו"ל. קראתי עליהם הרבה מאוד, התכתבתי עם בעלים מקנדה ומארה"ב, כי בעבר שקלתי ברצינות לרכוש לי זוג. למען הדיוק, זוג של רמקולים מהחברה הזו הגיעו אצלי לגמר, יחד עם זוג מחברה אחרת, שבסוף רכשתי, בסיום תהליכי ההתלבטות. מכל ההתרשמויות שאספתי - בהאזנות, קריאה והתכתבויות, עולה תמונה של רמקולים מהשורה הראשונה. מהטובים והמרגשים שיצא לי לשמוע. מהמרשימים שראיתי מבחינת הבנייה ואיכות החומרים. התיבות של הרמקולים האלה מיוצרות בהשקעה פנומנלית ממש. התכנון ייחודי (מי שייקרא ילמד איזו השקעה ומקוריות יש שם) והייצור קפדני מאוד. מי שינסה להרים או אפילו להזיז רמקול כזה יבין כמה חומר איכותי הושקע שם. וזה עוד לפני התכנון הפנימי המרשים והיחידות המעולות. גם הגימור הוא מהטובים שיש. וכל זה באמת לא היה חשוב לולא התוצאה הייתה כל כך טובה. מדובר ברמקולים נצילים, עם בס מעולה - מהטובים שיצא לי לשמוע, פירוט מרשים ואיזון פנטסטי. הבמה גדולה ועשירה בפרטים, הרבה מהירות, נפח נכון ושום דבר לא מוגזם. איזון כבר אמרנו? בניסוח הכי פשוט = רמקולים מוזיקליים ומהנים שלעולם אי אפשר להתעייף מהם. תענוג צרוף! אני לא יודע על מה מסתמכים דברי הזלזול של המבקר המכובד, אבל אני קובע במלא הצניעות -הרמקולים של קוואינסידנט עומדים בטופ של הטופ שאני לפחות מכיר, ולא רק ביחס למחיר שלהם. אני חושב שמי ששוקל לרכוש רמקולים בסדרי גודל של המחיר שלהם, חייב לבדוק את הרמקולים האלה. הוא בוודאי יגלה שקשה למצוא להם מתחרים.
avatar
צפיר 1970-01-01 02:00:00
סיקרה מעניינת, אולם, רק מתוך קריאה על הרמקולים הללו, השמעה ממקור דיגיטלי בלבד נראה פספוס משהוא, בטח עם עומד מולך פטיפון שהוא עצמו יצירת אומנות מוזיקלית. תודה, צפיר
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
בוקר טוב. גם אני הייתי מעוניין להקשיב לו שוב עם סטאפ אנלוגי טוב, כמובן שברגע לעופר יטפל בעיניין הפונו אתפנק לי על עוד יום האזנה אצלו - עם הפטיפון כמקור כמובן.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: