בזק יוצאת בניסוי טכנולוגי Fiber NGN המאפשר גלישה במהירות של 1Gb

ליאור קורן
14-12-2011 17:31

הניסוי שיערך בפתח תקוה בחיבור למאות לקוחות נועד לבדוק גלישה במהירות גדולה פי 10 מ- 100Mb, מה לגבי Upload? שתיקה...

בזק מכריזה היום על השלב הבא של רשת ה-NGN, במטרה לספק ללקוחות מהירות גלישה גבוהה יותר, וכן שירותים חדשים על גבי הרשת. מדובר בפעילות רב שנתית להמשך פיתוח הרשת, שתכלול פריסת סיבים ברחבי הארץ, בשילוב עם טכנולוגיות חדשות אחרות.

בשלב הראשון של התוכנית יוצאת בזק בניסוי טכנולוגי, Fiber NGN, מדובר בטכנולוגיה המביאה את הסיב האופטי עד לבית הלקוח (FTTH/B) ועל ידי כך מאפשרת לבזק לספק ללקוחותיה מהירויות גלישה גבוהות ביחס לקיים כיום בישראל המגיעות עד 1 גיגה לשנייה. הניסוי יתקיים בעיר פתח תקווה.

במסגרת הניסוי, שימשך כשלושה חודשים, תחבר בזק מאות מלקוחות החברה לטכנולוגיה החדשה, באמצעות סיב אופטי שיגיע עד לבניין או לדירה. הלקוחות שייקחו חלק בניסוי מחוברים כיום לרשת ה-NGN ובעלי פרופיל של צרכני תוכן הגולשים כבר היום במהירות גלישה של 10 מגה ומעלה.

בזק נמצאת בשלב האחרון של סיום פריסת רשת ה-NGN, כאשר בשנת 2012 תסתיים הפריסה ברחבי הארץ. במסגרת הפעילות, בזק תוסיף מאות ארונות תקשורת ברחבי הארץ, ככל שארון התקשורת (MSAG) קרוב לבית הלקוח, כך אמורה לעלות היכולת של בזק לספק לו מהירות גלישה גבוהה יותר.
 
אבי גבאי, מנכ"ל בזק, אמר " אנו מתחילים בניסוי של השלב הבא, שייאפשר לנו להיות ערוכים לצרכים העתידיים, ולספק מאות מגה לכל לקוח". 


בתוך כך, מכריזה היום בזק על השקה מסחרית קרובה של מהירויות גלישה חדשות על גבי רשת ה-NGN. כאשר  במהלך שנת 2012 תשיק בזק מהירות גלישה חדשה שתגיע עד 200 מגה.


ומה לגבי ערוץ החזור – Upload שהינו נחות באופן משמעותי ביחס למקובל בעולם המערבי. בהתייחסו לשאלה בנושא, אמר רן גוראון – סמנכ"ל השיווק של בזק ומשנה למנכ"ל כי הנושא נמצא בניסוי. ואנו שואלים, מה כל כך מיוחד או שונה בשוק הישראלי שדורש ניסוי ואינו מאפשר לספק לצרכנים מהירות העלאה גבוהה? (מקסימום של 2Mb בחבילת הגלישה המקסימלית 100Mb).

בזק נושאת בגאווה את דגל המהפיכה הטכנולוגית ודור ה- HD, אך ממשיכה להתעלם – לפחות בשירותים שהיא מספקת לצרכנים משינוי בהרגלי שהימוש, כמו למשל העלאת קבצוי וידאו באיכות HD אל אתרי אחסון וידאו כמו יוטיוב.


ראוטר אלחוטי Dual Band


בזק מתחילה לשווק נתב של D-Link המאפשר העברת תכנים באיכות HD באופן אלחוטי בתוך הבית. הנתב תומך בקצבי גלישה גבוהים ברשת ה- NGN של בזק ומשדר בשתי רשתות אלחוטיות בו זמנית בתקן N ובתדרים נפרדים:
•    תדר אלחוטי  2.4GHz לגלישה באינטרנט
•    תדר אלחוטי 5GHz המאפשר העברת תכנים באיכות HD בתוך הרשת הביתית בנוסף, הנתב מאפשר חיבור קווי באמצעות ארבע יציאות רשת במהירות של 1 גיגה. הנתב מגיע עם שבב חדש של חברת ברודקום המאפשר תמיכה בקצבים מהירים.

בתוך הבית בזק משיקה מספר שירותים חדשים על גבי רשת ה-NGN ללקוחות הפרטיים והעסקיים של החברה. בין השירותים החדשים, גלישה בטוחה, באמצעות ניטור וסינון אתרים, PC ON TV, מתאמי HD ועוד.

מעבר לתגובות בפורום