נסו את Windows Phone 7 במחשב שלכם

ניצן סדן
30-11-2011 08:30

מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לסמארטפונים מבוססת על ממשק אריחים ייחודי ואינטגרציה של שירותים מקוונים רבים. איך זה נראה? אתר חדש מאפשר לכם לקחת אותה לסיבוב.

מיקרוסופט העלתה אתר הדגמה מיוחד ל-Windows Phone 7, מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים. באתר תוכלו לצפות בממשק הדינמי של מערכת ההפעלה ובישומים המובנים שלה. פון 7 מתבססת על ממשק אריחים, בו כל משבצת מתפקדת בתור ווידג'ט דינמי שמציג את התוכן שבוחר המשתמש. 

מיקרוסופט בנתה את פון 7 כך שתשמור על רף ביצועים גבוה ממכשיר למכשיר הודות למגבלות חומרה שהותוו מראש: כל מכשיר פון 7 צריך להיות בעל מעבד במהירות של גיגהרץ ומעלה, זיכרון של גיגבייט ומסך בגודל 3.5, 3.8 או 4.3 אינץ' בלבד (בשלב זה). נוקיה, סמסונג, LG ו-HTC  כבר מציעות למכירה מכשירי פון 7.

מערכת ההפעלה עדיין טריה יחסית בשוק וסובלת ממספר מחלות ילדות, אולם אנליסטים צפו לה עתיד מבטיח מאוד בשנים הבאות. לפי ההערכות, Phone 7 עשויה לצמוח ולעקוף את iOS של אפל עד 2013. ההערכה נשענת על ההתבססות על שלל יצרניות ופיצ'רים רבים. עם זאת, הצלחת מערכת ההפעלה תלויה גם באפליקציות שיפותחו עבורה - ובשלב זה יש לפון 7 עוד דרך ארוכה לפני שתוכל לאיים על אנדרואיד ו-iOS.

מעבר לתגובות בפורום