הסמארטפון מתקשה להשתלט על שוק הסלולר

ניצן סדן
29-11-2011 12:17

מחקר חדש מראה שעל אף על הרוח והצלצולים שעושה שוק הסמארטפונים, 73 אחוז מהמשתמשים בעולם נושאים בכיסם מכשירים "טפשים".

לפי חברת המחקר VisionMobile, שוק הסלולר העולמי עדיין נשלט ביד רמה על ידי טלפונים בסיסיים, על אף הנסיקה המשמעותית במכירות הסמארטפונים: הטלפונים החכמים לסוגיהם השונים מרכיבים רק 27 אחוז ממנו.

מחקר כלל 1350 מפעילות סלולר ב-85 מדינות. החוקרים גילו שתפוצת הסמארטפונים גבוהה יותר במדינות בהן כיסוי רשתות הסלולר הוא מלא וספקיות הסלולר מציעות תוכניות מימון מגוונות למנויים. למשל, בארצות הברית, הסמארטפונים תופסים נתח של 63 אחוז משוק הסלולר המקומי. באפריקה ובמזרח התיכון – רק 18 אחוז. הנתונים האלו הגיוניים, בהתחשב בעובדה שבמדינות עניות יש פחות תשתיות (כי אין משאבים) או נכונות של הציבור לצרוך תכני פנאי ואינטרנט (כי יש לו דברים יותר חשובים לעשות. כמו למשל, לגדל אוכל). 

בשווקים בהם ניכרת שליטת המכשירים ה"טפשים", המכירה היא בעיקר בתוכניות של תשלום מראש (זוכרים את "מנגו"? זה זה). החברות המובילות בשווקים אלה הן נוקיה ו-RIM, שמציעה גירסאות מוזלות של מכשירי בלקברי. 

בינתיים, את שוק הסמארטפונים מובילה אנדרואיד של גוגל. היא ואפל נאבקות על המקום הראשון בקטגוריה, אולם יתכן שיהיה עליהן לכוון נמוך כדי להגיע אל יתר שוק הסלולר – 73 אחוז מן המשתמשים. הכוונה היא להצגת מכשירים זולים במיוחד, תוכניות תשלום אטרקטיביות ושירותי תוכן בתשלום שהקהל הפוטציאלי יוכל לעמוד בו.

מעבר לתגובות בפורום