חדש מטושיבה: מסך שיודע מתי נרדמתם מולו

ליאור קורן
28-11-2011 11:01

איך חסכוני יותר בחשמל לכבות את המסך בסלון, דרך הלחצן שעל גופו או דרך השלט? מסכים חדשים של Toshiba אומרים "אותו דבר": צריכת החשמל שלהם היא של מסך כבוי ומנותק.

כאשר מכבים מכשיר חשמלי דרך השלט הרחוק (מה שמכונה Stand By), צריכת החשמל אינה פוסקת לגמרי, היא יורדת לרמה נמוכה מאוד, משום שמעגל אלקטרוני המיועד לקלוט אות הדלקה מהשלט ממשיך לפעול. אם לוקחים בחשבון את מספר השעות הרב בו שוהה המכשיר במצב זה ומכפילים זאת באינספור טלוויזיות בעולם, מקבלים נתון בזבזני להפליא.

בכדי להפסיק את הבזבוז, יש צורך בלקום מהספה ולכבות את המכשיר מהכפתור הפיזי או לנתק את הכבל מהחשמל - פעולה שנראית בלתי מעשית כיום, לאור הרגלי הנוחות של הצרכנים.

חברת טושיבה חשבה על פיתרון מתאים והיא תחל להפיץ מסכים חדשים, בעלי יכולת משופרת לחיסכון באנרגיה. לפי דיווח של אתר TechOn, המסכים ייקראו 32BE3 והם יהיו הראשונים שישתמשו בשבב Eco במסך, שמזהה אותות משלט רחוק גם אחרי שתכבו אותם. לשבב מחובר קבל גדול שאוגר אנרגיה בזמן שהמסך פועל והוא משתמש בה במצב המתנה, מה שמאפשר למסך לצרוך אנרגיה כמו מסך כבוי כאשר הוא במצב Stand By.

למסך יהיו גם מספר מצבי פעולה חסכוניים, בהם התאורה האחורית תצומצם ל-75 אחוז ואף לחצי. השלט עצמו ידע לזהות מתי אתם לא משתמשים בו - למשל, אם לא תתבצע תעבורת אותות בינו ובין המעבד של המסך במשך יותר משלוש שעות – ולהעביר את המסך למצב המתנה חסכוני.

הפצת מסך ה-Regza 32BE3 תחל באמצע החודש הבא בעולם. 

מעבר לתגובות בפורום