דיווח: מיקרוסופט וסוני יפתחו מסכים מזהי-תנועה

ניצן סדן
26-11-2011 07:00

האם 2012 תהיה השנה בה ימות השלט הרחוק? דיווחים אודות מגעים בין מיקרוסופט לסוני ו-Vizio מעידים על המהפיכה הבאה בתחום הקולנוע הביתי.

מערכת Kinect, שמאפשרת לבעלי Xbox לשלוט בתנועה על המשחקים, טומנת בחובה פוטנציאל עצום: היכולת לזהות מחוות יד ולהמיר אותן לפקודות מבלי לגעת במסך עשויה להיות חלק אינטגרלי מהממשק של מכשירים שונים בעתיד. לפי דיווח של Pocket Lint, יתכן שבקרוב תוכלו ליהנות מהממשק המעניין גם בטלוויזיה שבסלון שלכם; מיקרוסופט פנתה לסוני ול-Vizio, לפיתוח משותף של מסכים בהם מוטמעת מערכת הקינקט ורכיבי זיהוי פקודות קוליות.  

המסכים יוכלו לזהות את הצופה כשהוא מתיישב מולם ולהציג לו את הערוצים שהוא אוהב, ביניהם יוכל לעבור במחוות יד. לפי הערכת Pocket Lint, יתכן שהפיתוח יגיע לשוק כבר במהלך 2012. שיתוף פעולה בין סוני ומיקרוסופט נשמע כמו עניין מעט תמוה, היות ושתי החברות מתחרות בשוק קונסולות המשחקים ולסוני טכנולוגיית זיהוי תנועה משלה (מבוססת שלט, בדומה ל-Wii של נינטנדו) - Playstation Move. מול Vizio האמריקאית (והקטנה יחסית) אין למיקרוסופט בעיית אינטרסים.

בשנה האחרונה ראינו התקדמות בתחום הממשקים הטבעיים, כמו למשל, Siri של Apple שמאפשרת לכם לשלוט במכשירי אייפון בצורה מלאה באמצעות דיבור. גם הקינקט הוכיח את עצמו בשוק. מתוך כך, יש להניח שטכנולוגיות אלו יהגרו אל מוצרים אחרים – והטלוויזיה היא מועמדת אפשרית. יתכן שטכנולוגיה מבוססת קינקט תהיה זו שתחליף בקרוב את השלט הרחוק של המסך שלכם. שימוש בטכנולוגיית DLNA תאפשר חיבור של מכשירים אחרים אל טלוויזיית הקינקט – כמו למשל, סטרימרים, רסיברים ותחנות עגינה.  

מעבר לתגובות בפורום