דיווח: שארפ תייצר את מסכי האייפון והאייפד הבאים

nitsans
24-11-2011 10:23

אפל תבסס את מסכי הדורות הבאים של האייפון והאייפד על טכנולוגיית IGZO LCD שפיתחה שארפ - בעלת ביצועים שלא נופלים ממסכי ה-AMOLED של סמסונג. האם שארפ תפתח גם טלוויזיית אפל?

אתר Apple Insider דיווח שמסכי הדורות הבאים של האייפון והאייפד יהיו מסכי IGZO LCD מתוצרת שארפ. מאחורי הדיווח עומדים אנליסטים מחברת Jeffries. האנליסט פיטר מייסק אף טען שאפל תישען על טכנולוגיות התצוגה של שארפ לייצור טלוויזיית אפל, שתופיע בשוק במהלך 2012.

IGZO מול AMOLED

טכנולוגיית IGZO מתבססת על טרנזיסטור- סרט דקיק שעשוי מחומרים בעלי מוליכות גבוהה. פירוש השם הוא ראשי תיבות של החומרים האמורים – אינדיום, גאליום ותחמוצת האבץ. מסכים אלו הם יעודיים עבור מחשבי לוח וסמארטפונים. שארפ החלה לייצר מסכי IGZO באמצע 2011, באחד ממפעליה בעיר קאמיאמה ביפן.

מסכי ה-IGZO מציגים ביצועים שמזכירים את מסכי ה-OLED של סמסונג, אולם האלקטרוניקה שלהם עבה יותר ב-25 אחוז. היתרון הגדול של מסכי IGZO LCD הוא בעלות ייצור נמוכה תוך שמירה על אותה צפיפות פיקסלים: עד 330 נקודות לכל אינץ' במסך. מייסק מעריך שאפל לא תנטוש את מסכי ה-OLED לחלוטין. להיפך - שארפ מפתחת טכנולוגיית OLED מיוחדת שבה מודפס פאנל OLED על סרט דקיק ומודבק למסך עצמו. אפל עשויה לסייע לה בפיתוח לרווחת שתי החברות.

iTV: תיאוריה מול מציאות

לצד הדיווח, הופיעו ברשת שמועות על ששארפ תהיה גם זו שתייצר בקרוב את הטלוויזיה הראשונה של אפל, מה שזכה לכינוי iTV. תנוח דעתכם; אני סבור שלאפל אין סיבה להיכנס אל שוק הטלוויזיה בשלב זה, משום שאין לה די יתרונות יחסיים על התחרות בשוק. 

להערכת Jeffries, שארפ תחל בקרוב להכין את פסי הייצור שלה להרכבת גירסה מסחרית של מסכי אפל, מה שיאפשר השקה שלהם באמצע 2012. מייסק טען שלרוב יצרניות המסכים אין גישה לטכנולוגיית ענן ושירותים מקוונים ברמה של אפל, מה שעשוי להשאיר אותן כמעט שנה מאחור בתחרות עם ה-iTV התיאורטי.

להערכת Dtown, יצרניות המסכים לאו דווקא ממהרות להיקשר אל שירותים מקוונים ושירותי ענן משום שלחלקן כבר יש אליהם גישה בדמות מתחרתה הגדולה של אפל – גוגל. מערכת ההפעלה אנדרואיד מפעילה מספר לא מבוטל של מסכים בשוק ואליה מחוברים שירותי תוכן וידאו ומוזיקה למיניהם - חלקם אורגניים כמו גוגל Music ויוטיוב וחלקם דרך אפליקציות צד שלישי.

מעבר לתגובות בפורום