בפיתוח: עדשת מגע שהיא מסך

nitsans
23-11-2011 12:56

חוקרים בארצות הברית ביצעו צעד חשוב בדרך לפיתוח עדשה שמסוגלת להקרין תמונה ישירות על העין. עד כמה אנחנו קרובים לתצוגה כמו של הרובוטים מ"שליחות קטלנית"?

חוקרים באוניברסיטת וושינגטון מתקדמים אל עבר פיתוח עדשת מגע שתתפקד בתור מסך ותקרין מידע ותוכן ישירות אל העין שלכם, כך לפי דיווח של אתר ה-BBC. החוקרים השלימו את שלב הניסוי בבעלי חיים וגילו שהעדשה אינה גורמת כל נזק לעין. בקרוב תחל בדיקת העדשות על עיניים אנושיות. 

לפי ה-BBC, הבעיה המרכזית של החוקרים היא למצוא מקור אנרגיה קטן דיו שיוכל להשתלב בעדשה ולהניע את רכיב התצוגה. הפיתוח הנוכחי מבוסס על טכנולוגיית העברת אנרגיה אלחוטית בטווח מוגבל של סנטימטרים בודדים. בשלב זה כוללת העדשה רק נורת LED זעירה בודדת, אולם החוקרים מתכננים לפתח עדשה שתוכל להקרין גם טקסט וגם תמונות מורכבות.

פיתוח של עדשת תצוגה יוכל לשנות לחלוטין את עולם המחשוב הנייד: עדשת תצוגה שמחוברת לרכיב תקשורת אלחוטי תוכל להציג לנו מידע על בתי עסק, הוראות לניווט, מסמכים ותוכן חברתי וכמובן – סרטים ומשחקים מבלי שנהיה תלויים במכשירים חיצוניים. הקרבה של העדשה לעין תוכל לסייע באיתור מוקדם של מחלות עיניים ושינויים אחרים במצבו הבריאותי של המשתמש. כנראה שיעברו עוד שנים עד שנראה את עדשת התצוגה מגיעה לשוק, אולם הפיתוח האחרון הוא ללא ספק צעד חשוב ומהותי.

מעבר לתגובות בפורום