HTC מבשלת את הפייסבוק פון הרשמי

nitsans
22-11-2011 16:53

כך, לפי דיווחים ברשת. המכשיר המדובר נקרא בינתיים Buffy ויציג סנכרון מלא וטבעי לרשת החברתית. מי צריך את זה?

לפי דיווח של AllThingsD, הנהלת פייסבוק בחרה בחברת HTC  להיות זו שתייצר את הפייסבוק-פון, טלפון סלולרי בו יוטמעו כל תכונות ויכולות הרשת החברתית. זאת, לאחר שהתלבטה תקופה ארוכה בין HTC ובין מתחרתה לצמרת שוק האנדרואיד – סמסונג. המכשיר זכה בינתיים לשם הקוד Buffy, על שם ציידת הערפדים הטלוויזיונית מהעשור הקודם.

לפי הדיווח, Buffy יבוסס על גירסה מתואמת של אנדרואיד ופייסבוק תסנכרן את שירותיה הקיימים עם המכשיר בעזרת html5, כדי לחסוך בהתאמות וזמני פיתוח. מה זה אומר? שכל מה שתעשו בסמארטפון יוכל להופיע בזמן אמת בפייסבוק ושתוכלו ליהנות מכל אפליקציות ושירותי פייסבוק גם בסלולרי.

טכנולוגית, לא ברור מה יהיה היתרון המהותי של הפייסבוק-פון על כל סמארטפון אחר בשוק בתחום המדיה החברתית; אפליקציות פייסבוק יש היום לכל פלטפורמה ופון 7 של מיקרוסופט אפילו כוללת מבסיסה סנכרון טבעי עם הרשת החברתית. 

עדיין מוקדם לקבוע עם הפייסבוק פון יהיה סקין פייסבוק לאנדרואיד או מוצר בעל ייחוד וערך מוסף. בנוסף, העלייה במודעות לפרטיות המשתמשים עשויה להרתיע חלק מהם משימוש בטלפון כזה – שהרי פייסבוק וגוגל הן אלופות באיסוף מידע אישי ולא כל אחד ימהר להכניס את שתיהן לכיס שלו, באותו המכשיר.

עם זאת, עבור HTC  יש כאן הישג מהותי מאוד: המיתוג היוקרתי של הרשת החברתית, שזה מוצר החומרה הראשון שתהיה חתומה עליו. חברת HTC כבר השיקה השנה מכשירים בעלי סנכרון טבעי עם פייסבוק – ה-ChaCha וה-Salsa, אותם כיוונה אותם אל קהל צעיר. יתכן ש-HTC תבחר לבנות את הפייסבוק פון בתור מכשיר פרימיום בעל מחיר גבוה (מכשירי הדגל של החברה מתאפיינים בתמחור גבוה ביחס לקטגוריה). אם תשיק החברה מגוון מכשירי פייסבוק-פון ברמות מחיר שונות, יכול להיות שזה יהיה היתרון לו היא זקוקה כדי לזנק לצמרת טבלת המכירות, בה בינתיים שולטת סמסונג.

מעבר לתגובות בפורום