דיווח: סמסונג מפתחת מעבד 4 ליבות

ניצן סדן
22-11-2011 08:07

השבב יפעל במהירות של עד 1.5 גיגהרץ ויניע את הדור הבא של מכשירי הגלקסי. האם הוא יצליח לבסס עצמו כמעבד הטאבלטים הבאים?

סדרת Exynos, מעבדי סמסונג, צפויה להתחדש בדגם בעל ארבע ליבות, כך מדווח אתר PhanDroid. בדומה למעבד האקסינוס שמפעיל את הגלקסי S2, גם המעבד החדש יבוסס על פלטפורמת Cortex A9 של חברת ARM. 

לפי הדיווח, המעבד החדש, אקסינוס 4412, יפעל במהירות של עד 1.5 גיגהרץ. סמסונג עדיין לא הכריזה רשמית על המכשיר הראשון שיזכה במעבד החדש, אולם ככל הנראה שמדובר במכשיר הדגל הבא של החברה.

בעוד חברות כמו מוטורולה, LG ו-HTC מתבססות על מעבדים מתוצרת קוואלקום, טקסס אינסטרומנטס ואנווידיה, סמסונג מעדיפה להתקין מעבדים משל עצמה במכשירי העילית שלה. גם אפל בחרה להתקין גירסאות מתואמות של Cortex A9 במכשירי האייפון 4S והאייפד. 

למרות שלפיתוח מעבדים יש עלות לא מבוטלת, לסמסונג יש מערכי מחקר, פיתוח וייצור מתאימים לכך – ובטווח הארוך ההחלטה להתבסס על מעבדים משלה יכולה לחסוך לחברה כסף. הסיבה היא שהתאמה בין רכיבי החומרה היא לא דבר מובן מאליו; כאשר מתבססים על שבבים קיימים, על המהנדסים והמתכנתים לבצע פשרות בעיצוב המכשיר כדי לשמור על יעילותו. כאשר יצרנית הסלולר שותפה גם בעיצוב השבב, יש סיכוי נמוך יותר לליקויים והמכשירים עצמם יהיו יעילים ומאוזנים יותר. בנוסף, כאשר יש פחות תלות בספקים חיצוניים, החברה לא צריכה להיות נתונה לגחמותיהם ולעיכובים באספקת הרכיבים – ולשחרר מהר יותר מוצרים לשוק. 

ככל הנראה שזה יהיה דגם ביניים, שיוחלף במהלך השנה הקרובה במעבד שיבוסס על Cortex A15, הדור הבא של מעבדי ARM. על הנייר, A15 הוא מעבד שיוכל לשנות בצורה דרמטית את שוק הסלולר והניידים, הודות ליכולתו להפעיל ארבע ליבות במהירות שעון של 2.5 גיגהרץ במתח נמוך – מהיר יותר ממעבד של לפטופ ממוצע.

מעבר לתגובות בפורום