ConnecTV: מפגש פסגה לטלוויזיה ולטאבלט

ניצן סדן
20-11-2011 11:11

הפרויקט האמריקאי לחיבור בין תכני טלוויזיה ומחשבי לוח יוצא מבטא בקרוב ויציע מידע אודות מה שאתם רואים בטלוויזיה ואפשרות לתקשר עם משתמשים אחרים בזמן אמת. האם לטאבלט ולטלוויזיה יש עתיד משותף?

בעבר קראנו לקולנוע "המסך הגדול" ולטלוויזיה "הקטן". בשנתיים האחרונות הופיע בשוק מסך קטן יותר וממזרי, שעושה חיים קשים לכל היתר: הטאבלט. משתמשי טאבלט רבים אוהבים לשבת מול הטלוויזיה כשעל הברכיים שלהם נמצא מחשב הלוח, באמצעותו הם מתקשרים עם חבריהם ברשתות חברתיות, שולפים מידע נוסף על התכנים שמוצגים במסך הטלוויזיה ועוד. יישום אחד עשוי להיות זה שישלב בין שני המסכים בצורה טבעית ונוחה ואף יעצים את רווחי ספקיות התוכן למיניהן. הכירו את ConnecTV

קונקטיוי נמצאת בפיתוח כבר יותר משנתיים, על ידי האנשים שפיתחו את Tivo. המטרה להעניק לצופים אפשרות לתקשר עם צופים אחרים דרך הטלוויזיה שלהם ולקבל מידע על התוכן שהם רואים דרך הרשת. תוכלו לגלות בקליק אחד אם הדוגמנית שיוצאת עם בארני ב"איך פגשתי את אמא" היא גם דוגמנית במציאות, לקבל סטטיסטיקות של קבוצת הכדורגל שאתם אוהדים תוך כדי משחקי ליגה ולשבח את המשחק בעונה השניה של "אימפריית הפשע" בפני כל יתר הצופים – בהנחה שהם מחוברים לשירות. 

רווחים לתחנות קטנות, מידע לצרכן

בינואר הקרוב יצא השירות מבטא ויוצע לציבור הצופים בחינם (ככל הנראה שבשלב הראשון, בארצות הברית בלבד). לפי דיווח של Engadget, לאחרונה חברו לפרויקט כמה חברות כבלים גדולות שמחזיקות 200 תחנות טלוויזיה בצפון אמריקה ולהן יותר מ-250 ערוצים שיסונכרנו לשירות. 

הפוטנציאל של פלטפורמת ConnecTV הוא כפול: מצד אחד, תחנות טלוויזיה קטנות יוכלו להציג תכנים עשירים יותר ולהגיע לקהלים חדשים ובכך לזכות ביתרון קל על תחנות גדולות ומבוססות. מצד שני, העובדה שהמידע אודות התכנים מגיע אל מכשיר נפרד יאפשר הצעת חבילות פרסום חדשות – פרסומות ובאנרים שיוטמעו בשירותי התוכן המקוונים ויגדילו רווחים. 

פורמט זה יאפשר לשוק הטלוויזיה להשתלב טוב בשוק המובייל וליצור חוויית צפייה משופרת. נכון להיום ישנן מספר יוזמות דומות לפיתוח כלים לצפייה חברתית, אולם ConnecTV צפוי להיות השירות הראשון שיגיע לשוק ומאחוריו עולם תוכן גדול דיו כדי לפנות לקהל הרחב. נכון להיום, החיבור אליו אמור להיות חינמי. ככל הנראה שמודל הרווח שלו יתבסס על שילוב בין פרסומות ותכנים בתשלום. 

מי צריך את זה?

משתמשים שאוהבים לראות טלוויזיה ומרוצים מחוויית התוכן כמו שהיא כנראה שלא נעזרים במחשבי לוח או כלים אחרים לקבלת מידע נוסף. יש לא מעט אנשים שהתקצירים של יס והוט מספיקים להם. מצד שני, ישנה מגמה הולכת וגדלה של משתמשים שמעדיפים את חוויית השיתוף והאינטראקציה בתור חלק מצריכת תכני הווידאו שלהם. כנראה שקונקטיוי ודומיו יפנו יותר לקהל צעיר, שגם ככה נוהג לשתף בפייסבוק ובטוויטר דעות, תכנים ומידע. קהל נוסף שעשוי להתחבר לשירות הם חובבי הספורט. כשישראלים רואים יחד משחק כדורגל, נעה השיחה בין מה שהשחקנים (והשופט) עושים בזמן אמת ובין מה שהקבוצה עשתה במשחקים קודמים ועונות קודמות. החיבור למאגר נתונים נוח וזמין יוכל לפתור אחת ולתמיד ויכוחים כמו "האם פארקר קלע יותר ב-2001 או ב-2003", או מיהו מלך השערים האמיתי של הפועל פתח תקווה.  

מעבר לתגובות בפורום