טכנולוגיה חדשה של Nvidia תכפיל זמני סוללה

nitsans
20-11-2011 10:08

הכירו את DIDIM, שליטה דינמית בכל פיקסל במסך שתאפשר לטאבלטים ולסמארטפונים בעלי מעבד Tegra 3. כיצד תשפיע הטכנולוגיה על המסך שאצלכם בסלון?

מעבדי Tegra 3 של אנווידיה צפויים להניע רבים ממחשבי הלוח והסמארטפונים של השנה הבאה. המאפיין הבולט שלהם הוא מהירות הפעולה: מעבד טגרה 3 מפעיל ארבע ליבות במקביל ומסוגל לבצע יותר תהליכים בו זמנית. בסוף השבוע האחרון נודע כי למעבדים יש עוד תכונה מעניינת מאוד: חיסכון בסוללה, הודות לטכניקה מיוחדת לבקרת תאורת המסך.

לפי דיווח של PhanDroids, הטכנולוגיה, שנקראת DIDIM, תתבסס על התאמת התאורה ליישום שמפעיל הטלפון או הטאבלט שלכם. לא מדובר פה על בהירות אוטומטית שתשנה את רמת ההארה של המסך, אלא על התאמת כל פיקסל בנפרד. למשל, כשרואים סרט, לא כל פיקסל בפריים צריך להיות מואר בעוצמה המירבית (או לצורך העניין, לפעול). כך יהיו מכשירי טגרה 3 מסוגלים להציג לכם את אותה התמונה באותה האיכות, תוך שימוש פחות תדיר בתאורה המקסימלית של הפיקסלים במסך. התוצאה: יותר מ-40 אחוז זמן סוללה משל המכשירים של ימינו.

אם תשולב הטכנולוגיה החדשה גם במסכים נייחים, הם יוכלו להיות חסכוניים בהרבה בחשמל, פי כמה מהמסכים שקיימים היום. תאורה אחורית דינמית ברמת הפיקסל תוכל גם להבליט את רכיבי התמונה שחשוב לכם להדגיש וליצור תמונה טובה יותר בתנאי תאורה משתנים.

מעבר לתגובות בפורום