אפל רשמה פטנט לפיתוח היבריד מקבוק-אייפד

ניצן סדן
18-11-2011 00:28

מדובר בבסיס למסך מתפרק ובאנטנת סלולר, שיאפשרו לבנות מחשב נייד שישלב תכונות של טאבלט ושל מחשב נייד. לפי הערכות ברשת, המחשב החדש אמור להיות התשובה של אפל לאולטראבוק.

לפי דיווח של PcWorld, אפל רשמה השבוע פטנט חדש, למחשב בתצורת לפטופ בעל רכיב תקשורת סלולרית ותצוגה מסתובבת. ניתן לראות בעיצוב רמז לפיתוח הבא של אפל בליין המחשבים הניידים שלה – טאבלט לפטופ. לפי ניתוח של אתר Patently Apple, הפטנט נועד להפוך למוצר שיהווה יתרון עבור אפל בתחרות מול כל יתר יצרניות המחשוב ושלל האולטראבוקים שהן חושפות ומשיקות בחודשים האחרונים. 

אפל יודעת היטב שהאייפד, כמו יתר מחשבי הלוח, הוא פחות פונקציונלי ממחשב נייד ולא יכול לשמש בתור מחשב עבודה ראשי ללא הרבה מאוד התאמות (ושכנוע עצמי). למעשה, הוא כלל לא נועד לכך. מצד שני, לו היה חיבור מובנה בין האייפד ובין המקבוק, היה יכול המשתמש לבחור אם להפעיל את מערכת ההפעלה הקלילה של הטאבלט או את המלאה והעשירה שמציג הלפטופ.

נשמע מגניב, אבל אני במקומכם לא הייתי מתחיל לחסוך; חברות טכנולוגיה רושמות פטנטים כל הזמן ורק אחוז קטן מהם באמת זוכה להפוך לפיצ'ר או מוצר. אפל כבר רשמה לפני כשנה פטנט על טאבלט לפטופ בתצורת סליידר, שלא הגיע לשוק. עם זאת, אפל רשמה בשנתיים האחרונות מספר לא מבוטל של פטנטים שהם רלוונטיים עבור מחשבי טאבלט לפטופ.

לשילוב של המחשב הנייד ומחשב הלוח יש יתרונות רבים. בשוק קיימים מספר סוגים של בני כלאיים: מחשבי טאבלט לפטופ בעלי מסך מגע וסטיילוס קיימים כבר כמעט 18 שנה ופונים בעיקר לשוק הארגוני. טושיבה HP, DELL ולנובו מייצרות מחשבים בתצורה זו, רובם עולים יותר מאלף דולר. תצורת הטאבלט היא של מסך שמחובר לגוף הלפטופ בציר כפול, שמאפשר לסובב אותו ו"להשכיב" את המסך על המקלדת כך שנוצר לוח תצוגה אחיד. מחשבים אלה מבוססים על חלונות.

שילוב אחר הוא טאבלט בתצורת סליידר (בעלי מקלדת מובנית בתחתית המסך) ובעלי תחנת עגינה בצורת מקלדת וסוללה נוספת (בשלב זה, אסוס היא היחידה שמייצרת טאבלטים בשתי התצורות האלה). מחשבים אלו מבוססים על אנדרואיד. ישנם עיצובי מחשבים ניידים בעלי מסך שנשלף ומתפקד בתור לוח עצמאי ומבוססים על שתי מערכות הפעלה. אם תכנס אפל לקטגוריה זו, ככל הנראה שיריץ גם את iOS וגם גירסה מתואמת של Mac OS.

מעבר לתגובות בפורום