3D אמיתי: מסך הולוגרפי מבוסס לייזר

nitsans
15-11-2011 10:09

מדענים פיתחו תצוגה מרחפת אמיתית, בעזרת לייזרים. בעזרתה ניתן להקרין תמונה לחלל האוויר, בלי עיבוד תלת מימד או אשליה אופטית

ראיתם פעם הולוגרמה תלת מימדית? כנראה שהיא היתה מבוססת על הקרנה דו מימדית אל מרחב תלת מימדי. חוקרים בחברת Burton ערכו הדגמה למסך תלת מימד הולוגרפי אמיתי – שמתבסס על טכנולוגייה שמקרינה פיקסלים לאוויר באמצעות לייזר. 

היאטו ווטנאבה, מהנדס בחברה, אמר שהיתרון של הטכנולוגיה הוא בהיותה תצוגת תלת מימד אמיתית. לדבריו, הטכנולוגיה שקיימת היום מתבססת על הקרנה דו מימדית ועיבודה לתצוגת 3D, או שימוש באשליה אופטית שגורמת לתמונה להופיע בתלת מימד. השיטה של בארטון היא 3D אמיתי – פיקסלים שמופיעים במרחב תלת מימדי מוגדר.


הפיקסלים (בשלב זה, 50 אלף מהם) נוצרים כתוצאה מתגובה של חמצן ומימן ללייזר ומופיעים בחלל מיכל התצוגה. הצבע נוצר כתוצאה מהמוקד עצמו – לייזר אדום, ירוק וכחול. בשלב זה מאפשרת הטכנולוגיה תצוגה בעלת קצב רענון של עשרה עד 15 פריימים לשניה, עדיין לא קצב שמאפשר לדמות תנועה טבעית. החוקרים עומלים על שיפור קצב הרענון לרמה של 24-30 פריימים.

עדיין לא ידוע מתי יושלם הפיתוח ואיך יראה מסך שמבוסס עליו. יתכן שהיישומים הראשונים שיישענו על הטכנולוגיה של Burton יהיו דווקא תעשייתיים – לניתוח אובייקטים בתלת מימד. תחשבו כמה נהדר יהיה לצפות בטלוויזיה שמסוגלת להקרין כל פיקסל מן התמונה לחלל תלת מימדי, בלי שום צורך במשקפיים או במעבדי 3D. 

 

מעבר לתגובות בפורום