דו";ח: כיצד שינה הטאבלט את הרגלי הצפייה?

ניצן סדן
14-11-2011 10:36

חברת המחקר Ooyala הוציאה את הדו"ח הרבעוני שלה, לפי הנתונים האחרונים, בצפיה בוידאו, הטאבלט מועדף על המשתמשים - גם יותר מטלוויזיות מקוונות, סמארטפונים ומחשבים שולחניים.

טלוויזיה, מחשב שולחני, סמארטפון, מחשב לוח. על מי הכי נוח לכם לצפות בסרטון מיוטיוב? לפי חברת המחקר Ooyala, התשובה היא טאבלט, טאבלט וטאבלט. החברה שחררה אמש את הדו"ח הרבעוני שלה ולפיו ניתן לראות שהעלייה בתפוצת מחשבי הלוח שינתה הצורה בה אנו צופים בווידאו מקוון. 

המחקר של Ooyala הוא מקיף במיוחד; הוא מתבסס על נתוני אתרי שיתוף וידאו, חברות כבלים ואינטרנט שכוללים יותר ממאה מיליון צופים במאה מדינות בעולם. משתמשים צופים ביותר וידאו במחשב הלוח מאשר בשולחני ובסלולרי. כמה יותר? על כל דקה של וידאו במחשב השולחני, נצפות שעה ו-17 דקות של וידאו בטאבלט. המשתמשים בטאבלט גם נוהגים לצפות ביותר זמן מכל סרטון. שיעור הצפיה בסרטון במלואו הוא גבוה בטאבלט ב-28 אחוז מאשר בשולחני. 

חוקרי Ooyala מסבירים שהעליה בשימוש במחשב הלוח מקורה בחווית שימוש משופרת שמעניק המסך הגדול דיו, בשילוב עם הניידות הגבוהה של המכשיר. או במילים אחרות – זה כיף ולכן אנשים עושים את זה. בנוסף, קחו בחשבון שבשנה האחרונה נמכרו הרבה מאוד מחשבי לוח חדשים.

לפי נתוני החברה, כל כך הרבה ממשתמשי מחשבי הלוח בעולם צופים בווידאו דרך אייפד, שנראה כאילו בעלי מכשירי אנדרואיד פשוט מעדיפים לצרוך את הסרטים והקליפים שלהם במכשירים אחרים. להערכת Ooyala, ככל הנראה שאחת הסיבות היא היעדר אפליקציות מתאימות לצפייה בשירותי וידאו שונים. ל-HULU Plus למשל, אין עדיין אפליקציית אנדרואיד שמובנית במערכת ההפעלה וגם אפליקציית נטפליקס הגיעה למחשבי הלוח מבוססי אנדרואיד באיחור יחסי.

בנוסף, ישנה עליה מורגשת (פי שלוש מהרבעון הקודם) בשימוש במסכי טלוויזיה חכמים, מכשירים כמו Boxie ובקונסולות משחקים בתור כלים לצפייה בווידאו מקוון. גם משך הצפיה בטלפון הנייד עלה ברבעון האחרון, אולם עדיין לא הגיע למשך הצפיה הממוצע בטלוויזיה.

 

מעבר לתגובות בפורום