הסרט הכחול מגיע לפורמט הכחול – Blu-ray

ליאור קורן
24-12-2007 07:30

האם תעשיית סרטי הפורנו עוברת לפורמט הבלורי? סרט ראשון בפורמט זה מושק בחודש הקרוב.

האם תעשיית סרטי הפורנו עוברת לפורמט הבלורי?

אולפן סרטים נחשב בתעשיית הפורנו (Digital Playground), הודיע כי ישיקו את הסרט הכחול הראשון בפורמט הכחול Blu-ray, זאת בחודש הקרוב.

ההיסטוריה הראתה בעבר כי לתעשיית הסקס יש כוח והשפעה רבה על כיוונים טכנולוגים: בחירת אנשי התחום בפורמט וידאו מסויים יכולה להרים אותו לגובה ולהפיל את המתחרים לתהום ההפסד.
כך קרה גם בעבר, כשבחירתם בפורמט הוידאו VHS הפכה אותו לפורמט היחיד שנכנס אל מכשירי הוידאו בבית.

התחילו עם HD DVD

לפני כשנה, בחרה תעשיית הפורנו בפורמט ה- HD DVD כפורמט ה- High Definition הבלעדי, זאת בזכות מחירי הפקת הדיסקים הנמוכים יותר וגם עקב העובדה שמחנה-בלורי (המונהג ע"י סוני) בחר שלא להביע תמיכה (טכנית או אחרת) בעולם הסקס.


אבל, נראה כי 129 הדקות של הסרט "פיראטים" יפתחו את שנת 2008 כראשונות בפורמט הבלורי.

צעצוע למבוגרים
מה גרם בעצם למהפך הנ"ל?

Joone, מנהל האולפן מספר כי פניות ובקשות רבות לסרטים בפורמט זה הגיעו מלקוחות בעלי... Sony PS3.
קונסולת משחקים זו כוללת נגן Blu-ray, מסתבר כי רבים מבעליה הינם בוגרים המבקשים לנצל את יכולותיה מעבר לתחום משחקי הפעולה הסטנדרטיים...

אולפן Digital Playground ידוע בהשקעתו הגדולה בפיתוח תוכן אינטראקטיבי (כגון משחקים, תפריטים דינמיים וקישוריות לאינטרנט) המצורפים לדיסק הסרט.
במקרה הזה, פיתוח תוכן אינטראקטיבי לבלורי התגלה כמורכב למדי, בעיקר בגלל העובדה שרוב הנגנים הקיימים אינם מסוגלים להפעיל כלל תכונות אלו, נגן ה-PS3, למשל, זכה לתמיכה ב-Java (המשמשת לפיתוח תוכן אינטראקטיבי) בגרסת קושחה חדשה רק לפני מספר ימים (בתאריך 18 לדצמבר).

גירסאות שונות


הסרט פיראטים אינו חדש על המדפים: קדמו לו גרסת DVD וגם HD DVD, הוא נחשב לסרט הפורנו היקר ביותר שהופק עד עתה (על פי הצהרת האולפן).

כאמור, כעת הוא יוצא גם בפורמט בלורי, באיכות וידאו 1080P.
בזכות קיבולת הדיסק הגבוהה של דיסקים בפורמט גם שאר התוספות בדיסק מגיעות באיכות וידאו זהה.
בגרסת HD DVD, רק הסרט הינו באיכות גבוהה זו ואילו שאר התוספות (מאחורי הקלעים, סצנות שנחתכו בעריכה וכו') מגיעות ברזולוציה סטנדרטית בלבד.

ומה בנוגע לפורמט המנצח? לעת עתה, ימשיך האולפן להוציא סרטים בשני הפורמטים במקביל, עד שייוודע מיהו הפורמט המנצח.

מעבר לתגובות בפורום