מסתמן: גוגל Music יושק השבוע

nitsans
13-11-2011 11:23

החברה הפיצה הזמנות לאירוע רשמי שיערך ביום רביעי הקרוב ונושאו מוזיקה. לפי הערכות, יושק רשמית Google Music, שנמצא כעת בשלב בטא. אילו חברות תקליטים מצטרפות? בינתיים, רק אחת. אילו עוד מכשולים עשויים לעמוד בדרכו של השירות החדש?

שירות מוזיקה מקוון הולך ונהיה סטנדרט לכל חברת אינטרנט שמכבדת את עצמה. אמזון חשפה השנה את Cloud Player ועל אייטיונס של אפל ויכולותיה המקוונות (iCloud ו-Match) אין צורך להרחיב. עתה נראה שגם גוגל קופצת סוף סוף על העגלה. החברה הפיצה הזמנות לאירוע שיערך ב-16 בנובמבר ויוקדש לנושא המוזיקה המקוונת. 

גוגל Music הוא שירות מוזיקה שמאפשר לכם לאחסן שירים בשרתי גוגל ולהאזין להם משלל מכשירים תומכים. יתכן שלשירות תהיה גם אפשרות שיתוף קבצים (ברישיון, בין משתמשים רשומים) והוא יסונכרן עם גוגל פלוס, הרשת החברתית שהשיקה החברה השנה. 

בשלב זה עדיין לא החתימה גוגל את כל ארבע חברות התקליטים הגדולות בארצות הברית. לפי דיווח של All Things D רק EMI, הקטנה מבין הארבע חתמה עם גוגל ותציג את שירי אמניה בשירות החדש. יתר החברות – Sony, Warner Bros ו-Universal טרם חתמו. על הנייר, שיתוף פעולה מצד החברות הללו הוא תנאי בסיסי להשקת שירות מוצלח שכזה. 

חברת EMI אמנם מחזיקה בזכויות לאלבומי הביטלס, פינק פלויד, הרולינג סטונס ולהקות אפיות אחרות (לצד להקות אפיות פחות, כמו קולדפליי), אבל מצבה הכלכלי רעוע למדי. אי אפשר להשיק שירות מוזיקה מקוון ברמה של אייטיונס בהתבסס על EMI לבדה.

הבעיה עם שירות שכזה הוא שגוגל שואפת להביא את כל שירותיה לכל גולשיה בעולם ושלעומתה, חברות התקליטים מציגות מכשולי הפצה של אלבומים ושירים באיזורים מסוימים. עדיין לא ברור אילו חברות יחתמו עם גוגל וכיצד יפתרו בעיות ההפצה. גוגל מצידה, משדרת אופטימיות: ההזמנה לאירוע הגיעה מנייג'ל טאפנל, דמות בדיונית של גיטריסט שכיכב בסרט המוזיקלי ספיינל טאפ. 

 

מעבר לתגובות בפורום