פתיחה חלשה למחשבי אולטראבוק: ההזמנות נחתכו כמעט בחצי

ניצן סדן
10-11-2011 11:12

קטגוריית המחשוב הטרייה שהגתה אינטל עושה הכל טוב יותר, חוץ מאשר להימכר; הזמנות מחשבי אסוס ואייסר צומצמו בכ-40 אחוז. מתי תבוא הפריצה הגדולה של האולטראבוק?

האולטראבוק הוא הקטגוריה החדשה ביותר בתחום המחשוב הנייד. היא מתבססת על עיצוב של גוף אחיד, שהוא דק וקל במיוחד ולו זמן הפעלה ראשונית מהיר ומחיר של עד 1000 דולר. או במילים אחרות, מקבוק אייר מוזל. בחודש האחרון החלו מכירות המחשבים האחרונים בקטגוריה, ה-S3 של אייסר וה-Zenbook של אסוס.

אמש נודע כי הזמנות האולטראבוקים של Asus ו-Acer צומצמו מ-300 אלף ל-180 עד 150 אלף בלבד. למה? כי אנשים פשוט לא רוצים אולטראבוק. פגשתי את הדגמים האמורים באירוע של אינטל פה בארץ ושניהם נראו לי דקים, נוחים ואלגנטיים. סקירות עומק באתרים טכנולוגיים בחו"ל הראו שלשני המכשירים יש מגרעות – איכות ההרכבה באייסר, משטח העכבר באסוס ועוד. בנוסף, שניהם נמכרים במחיר גבוה יחסית. 

שני הדגמים לא מצליחים לתת פייט למקבוק אייר, המתחרה שסביבו נבנתה הקטגוריה הטרייה. בנוסף, הביצועים שלהם עדיין לא מרשימים מספיק את הצרכן. לפי דיווח של Electronista, יצרניות האולטראבוקים מעריכות שהזינוק הגדול במכירות יחול במאי 2012, ככל הנראה בגלל צפי להשקת חלונות 8, שתציג חוויית שימוש משופרת ובסיס מערכת שיאפשר פעולה מהירה יותר. 

מעבר לתגובות בפורום