Asus Transformer Prime: הטאבלט שילעס את אייפד?

ניצן סדן
09-11-2011 10:36

הרבה זמן לא שמענו את הביטוי "אייפד קילר", אולם למחשב הלוח החדש שחשפה אסוס יש פוטנציאל עצום להיות כזה – לפחות על הנייר. יש לו מסך טוב יותר, צליל עשיר, תגובה מהירה יותר ומעבד ארבע ליבות – והוא מגיע לחנויות בחודש הבא.

Asus הכריזה רשמית על הטרנספורמר פריים, מחשב הלוח הראשון בעולם שיתבסס על מעבד טגרה 3 בעל ארבע ליבות. 

גוף האלומיניום של הטאבלט החדש שוקל רק 586 גרם ועוביו 8.3 מילימטר בלבד – דק וקל מהאייפד 2 והגלקסי טאב 10.1. העיצוב שלו יהיה דומה לזה של מחשב ה-ZenBook האלגנטי של החברה. בגופו תמצאו שקעי אוזניות, מיקרו HDMI ומיקרו SD (מה עם USB? גם אני תהיתי). הוא יימכר בצבעי שחור וברונזה.

אסוס מבססת את מסך ה-10.1 אינץ' של הטאבלט על פאנל חדש שנקרא +IPS. הפאנל מאפשר בהירות חסרת תקדים של 600 ניט, צבע עשיר וזווית צפייה של 178 מעלות. הרזולוציה שלו תהיה 1280 על 800 פיקסלים.

דק יותר והרבה יותר חזק

ארבע ליבות

מערך חיישני המגע של המסך רגיש במיוחד ומאפשר תגובה של 50 מילישניות, מהיר פי שניים ממהירות התגובה הממוצעת של מכשירים בני ימינו (שנע סביב 110 מילישניות). באסוס מבטיחים חוויית צפיה ושימוש יוצאת דופן. החברה ציפתה את המסך ואת גוף המכשיר בציפוי מיוחד שדוחה טיפות מים וטביעות אצבע והופך את הטרנספורמר פריים לקל במיוחד לניקוי.

לטרנספורמר Prime יהיה מעבד Tegra 3 בעל ארבע ליבות, גיגה זיכרון ומרחב אחסון של 32/64 גיגה. כוח עיבוד שכזה מאפשר הפעלת יישומים רבים במקביל, פיתוח משחקים תובעניים אף יותר והפעלה חלקה של וידאו HD. 


טאבלט לאוזניים רגישות

עוד תחום בו השקיעה אסוס היא מצלמת המכשיר. יש לה חיישן CMOS בתאורה אחורית בעל רזולוציה של 8 מגה פיקסל ועדשת 2.4F. בנוסף, צוייד הטרנספורמר החדש ברמקולים של 12 על 16 מילימטר (גדולים יותר בשישה אחוז מאלו של קודמו) ובטכנולוגיית עיבוד צליל שאסוס מכנה SonicMaster. המעבד מגדיל את טווח הצליל ומדגיש במיוחד רכיבים ווקאלים. 

לטאבלט החדש יהיה גם זמן סוללה מרשים של 12 שעות. 

עדיין לא נמסרו פרטים מלאים על חבילת התוכנה של המכשיר, אולם הוא צפוי להריץ את אנדרואיד 3.2 בשלב זה (ומאוחר יותר, לקבל עדכון לאנדרואיד 4). אסוס תחבר את המכשיר לשירותי אחסון בענן ולשירות הורדת המוזיקה שלה, Vibe. בדומה למכשירים אחרים, יהיו לו כלים מובנים לניהול וסגירת יישומים, סנכרון עם מכשירים חיצוניים ויישומים משרדיים בסיסיים. 


בדומה לקודמו בסדרה, גם לטרנספורמר פריים יש תחנת עגינה ייעודית בצורת מקלדת ומשטח עכבר שהופכת אותו לנטבוק אנדרואיד דק וקל. תחנת העגינה נועדה לאפשר לכם להשתמש בטאבלט גם בתור מחשב עבודה בסיסי – כדי להקליד טקסט בהרצאה או בפגישה. בתחנת העגינה יש קורא כרטיסי SD בגודל מלא, שקע USB ושקע VGA. בנוסף, יש בו עוד סוללה שבעזרתה יכול זמן הפעולה של המכשיר להגיע ל-18 שעות.

אסוס קופצת כיתה

המפרט שלפנינו הוא מרשים בכל קנה מידה. אסוס הניחה ידה על רכיבים איכותיים ובנתה מהם מחשב לוח ששואף להיות הטוב ביותר בקטגוריה. על הנייר, היא הצליחה. עם זאת, בחודשים הקרובים אנו צפויים להיחשף להודעות דומות מצד מתחרותיה העיקריות. יתכן שמפרט הטרנספורמר פריים הוא זה שיהפוך לסטנדרט הבא בקרב מחשבי האנדרואיד. 

ומה על אפל? כעת לא ידוע מתי יוצג יורש לאייפד 2. שמועות ברשת גורסות שהמחשב הפופולרי יראה גירסה משופרת באביב 2012 לפני שאפל תחשוף את האייפד 3. החשיפה, לפי שמועות והערכות, תתרחש מאוחר יותר ב-2012. על אף יעילותה של iOS, שמבטיחה ביצועים עילאיים גם על מעבדים חלשים יותר, ביצועי טגרה 3 עשויים להיות הקפיצה שתדביק את הפער. אפל אוחזת בחלק הארי של שוק הטאבלטים בזכות ביצועי האייפד, מערכת ההפעלה הפשוטה שלו, ריבוי האפליקציות והתדמית שיצרה לעצמה. הפערים הללו הולכים ומצטמצמים, במיוחד לאור שיפורים הולכים וגדלים במחשבי האנדרואיד - שנכון להיום, הטרנספורמר פריים הוא החזק שבהם.

דגם ה-32 גיגה שלו יעלה 500 דולר, דגם ה-64 יעלה מאה דולר נוספים ותחנת העגינה - 150 דולר. לא נמסר מועד השקתו של הטרנספורמר פריים, אולם ככל הנראה שהמחשב יגיע לחנויות בארה"ב לפני עונת החגים, במהלך דצמבר הקרוב.

מעבר לתגובות בפורום