DuPont מביאה מסכי AMOLED לסלון שלכם

ניצן סדן
07-11-2011 09:00

המסכים החדשים יתעלו על מסכי ה-LCD הקיימים פחות או יותר בכל היבט אפשרי. על הפיתוח עובדת DuPont, החברה שהמציאה את הניילון. מי תהיה היצרנית שתבנה את המסכים החדשים?

מכירים את DuPont? החברה פיתחה כמה חומרים שכולנו מכירים, כמו הניילון ובד הלייקרה. הפעם, מתכננת החברה להמציא מחדש את מסך הטלוויזיה שלכם. איך? באמצעות פיתוח טלוויזיה בעלת תצוגת LED אורגנית - OLED. מסך AMOLED, כמו זה שבו מתהדרים הסמסונג גלקסי S2 והמוטורולה דרויד RAZR, מציגים איכות תמונה עילאית. עד עתה הגיעו לשוק מסכים כאלה רק בטלפונים סלולריים, בגלל מגבלות טכניות שונות. 

מסך כזה יגרום לכל מסכי ה-LCD להתבייש בפינה – הודות לשיפור משמעותי במהירות תגובה, בהירות, זוויות צפיה, ניגודיות ועומק צבע. ככל הנראה שמסך כזה יהיה גם חסכוני יותר בחשמל. לפי Engadget, הפיתוח מתבשל בתנור של DuPont מאז 2006 ועתה נמצא קרוב להשלמה. לפי הדיווח, החברה חתמה על הסכם עם אחת מיצרניות המסכים הגדולות באסיה (Engadget מהמרים על סמסונג, שגם הציגה אב טיפוס שכזה בעבר וגם מתאפיינת בתקציב שמן למחקר ופיתוח). 

הבעיה בפיתוח כזה היא כרגיל, המחיר. מסכי AMOLED למיניהם מייקרים מאוד את הטלפונים הסלולריים בהם מותקנים. כנראה שמסך בגודל 42 אינץ' יהיה יקר משמעותית ממסך 4.3 אינץ'. הפיתוח של DuPont אמור להוזיל את עלויות הייצור בצורה דרמטית ולאפשר לכם למקם מסך AMOLED בסלון בלי לקרוע את הכיס.

מעבר לתגובות בפורום