Canon הולכת להוליווד: מצלמות DSLR לקולנוע

ניצן סדן
04-11-2011 11:11

קנון היפנית חשפה את C300, מצלמת וידאו לתעשיית הקולנוע. וזו רק ההתחלה; החברה מפתחת גם מצלמת DSLR סטילס / וידאו חדשה שתאפשר לכל חובב לצלם באיכות של קולנוע.

קנון חשפה אמש את C300, בת לסדרת מצלמות חדשה שמיועדת לצילום קולנוע. המצלמה היא הצעד הראשון של קנון לכיוון תעשיית הסרטים –  ומבשלת מצלמה שתשלב עיצוב וביצועים של מצלמת סטילס עילאית עם וידאו של מצלמת קולנוע.

ל-C300 יש חיישן Full Frame (מטיפוס CMOS) בגודל 35 מ"מ וביכולתה לצלם וידאו 4K. קנון כללה בה טכנולוגיית קריאת אות מהירה במיוחד. המטרה היא להימנע מעיוותי צמצם שאופייניים לחיישני CMOS, בהם אלמנטים בתנועה מהירה מופיעים מעט מרוחים. היא תומכת בדחיסת קבצים בפורמט MPEG2 ומקליטה אודיו בפורמט MXF המקובל בתעשיה. 

קנון הולכת להוליוודמכירתה תחל בסוף מרץ 2012, במחיר 20 אלף דולר.

גם סטילס, גם קולנוע 
מצלמת ה-C300 היא רק הצעד הראשון של קנון לכיוון תעשיית הסרטים. החברה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מצלמת סטילס שדומה ל-MK2 5D בצורתה עם גריפ מובנה, אך מסוגלת לצלם וידאו באיכות תעשייתית. למצלמה יש חיישן Full Frame בגודל 35 מ"מ שמאפשר צילום וידאו ברזולוציית 4K ב-24 פריימים לשניה, בפורמט M-JPEG או במילים אחרות, צילום ברמת תעשיית הקולנוע. 

וידאו ברמה מקצועיתלפי דיווח של Engadget, הבמאי של "האוס" צילם פרק שלם באמצעות המצלמה החדשה ונתן לו את השם “The Future". עדיין לא ידוע כיצד תיקרא המצלמה המעניינת, מתי תושק וכמה תעלה. 

מעבר לתגובות בפורום