Archos 80 G9 – טאבלט במחיר נוח, ביקורת

ליאור קורן
27-10-2011 06:04

הטאבלט החדש של ארכוס, מציע מפרט מודרני, מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסת 3.2 עם תמיכה בעברית ואפשרות להוספת מודם 3G, האם המחיר משקף את הביצועים? ביקורת.

מבחר הטאבלטים בעולם הולך ומתרחב, לארץ ממשיכים להגיע דגמים חדשים, זולים ויקרים כאחד. ארכוס, החברה שצמחה בתוך תחום נגני המוזיקה הניידים (השיקה בזמנו את הנגן הנייד הראשון שהיה מבוסס על דיסק קשיח), פנתה גם לתחום מחשבי הלוח ועתה משיקה את הדור השלישי שלה.

בין המחירים

בתחום מחשבי הלוח, נכון להיום, ניתן לחלק את השוק לשתי קבוצות מחיר: בקבוצה היקרה יותר, מתחילים המחירים באופן רשמי סביב 2,500 ש"ח לגרסאות WiFi  ומעל ל- 3,000 ש"ח לדגמים עם קישוריות 3G, הקבוצה כוללת טאבלטים מתוצרת מותגים ידועים כמו אסוס, סמסונג, מוטורולה ואפל כמובן. בקבוצה השניה, המחיר משחק תפקיד עיקרי ובה אפשר למצוא מכשירים במחיר שנע סביב 1,000 ש"ח או פחות, בעיקר מתוצרת מותגי מדבקה או דגמים פשוטים של מותגים ידועים יותר.


הטאבלט של ארכוס, מתמקם אי שם באמצע, במחיר של 1,399 ש"ח הוא יקר במעט מהדגמים הזולים אך זול בעשרות אחוזים מאלו הממותגים.

טאבלט עם מסך 8"

גם המסך מציג גודל "ביניים" - 8 אינטש עם רזולוציה בת 1024x768 פיקסלים (רזולוציה כמו של אייפד 2), זו מאפשרת לצפות בנוחות יחסית ברוב היישומים, כולל גלישה באתרי אינטרנט. המסך מציג צבעים וחדות טובים (אך גם רגישות להשתקפויות) וזויות הצפיה פחות מרשימות מאלו של הדגמים היקרים יותר. בשימוש רגיל כמו גלישה באינטרנט או אפילו משחקים, זה פחות מורגש, אבל בעת צפיה בסרטים הענין יותר מהותי: כאשר צופים מצד ימין או בזוית תחתונה, התמונה מחשיכה, בכיוון ההפוך היא מבהירה וזה כבר פחות נורא.


גודל המסך, משפיע גם על המשקל שהינו צנוע יחסית כאן - 465 גרם, זה קל מספיק בכדי לאפשר הנחת הטאבלט בתיק מבלי לחשוב פעמיים וההבדל מול הטאבלטים בעלי מסך 10.1" מורגש בהחלט לטובתו.


Archos 80 G9 – ביקורת טאבלט
חד רגל ודור שלישי


יש בארכוס שני דברים שמדגימים חשיבה מקורית של היצרן, האחד מהם הוא רגל פלסטית קטנה שנשלפת מגב הטאבלט ומאפשרת להעמידו על השולחן כמו מסגרת דיגיטלית. זה מתגלה כענין נוח עבור צפיה בסרטים או האזנה למוזיקה ואפילו עבור פעולות נפוצות יותר כמו גלישה או משחקים – במקרה בו המשתמש התעייף מלהחזיקו ביד.

הענין השני נמצא מאחורי מכסה קטן שמסתיר מסילה בגב המכשיר, אליה ניתן להכניס דונגל סלולארי של ארכוס בתוספת מחיר של כ-300 ש"ח ולקבל תקשורת סלולארית 3G- וזה מבטל את התלבטות הנפוצה של הצרכן האם לרכוש טאבלט בגרסת WiFi או 3G. מודם ה- 3G אינו זמין עדיין לרכישה ואמור להגיע לישראל בחודשים הבאים.

Archos 80 G9 – ביקורת טאבלט
אנדרואיד 3.2
מערכת ההפעלה איתה מגיע ה- 80 G9 הינה אנדרואיד בגרסת 3.2 Honeycomb - העדכנית ביותר למועד פרסום הסקירה, היא מאפשרת, בין השאר התאמה של התמונה במסך לאפליקציות שתוכננו במקור לסמרטפונים למשל. הממשק של טאבלט זה, הינו הרגיל של גרסת אנדרואיד 3.2 עם חמישה מסכים עיקריים אשר מאפשרים להציב ולסדר בהם אייקוני קיצור לאפליקציות או פעולות נדרשות. ארכוס הטמיעה במערכת כמה אפליקציות יעודיות משלה, כמו נגן הוידאו עם תוסף ה- MKV, ישום ה-"שלט רחוק" ונוספים. יש גם מקלדת עברית ואליה ניתן לעבור דרך אייקון קיצור דרך אשר ממוקם בתחתית המסך. בהגדרות המכשיר, מלבד אפשרות קבלת נתונים כמו על צריכת סוללה, כיוון בהירות מסך, שליטה על ישומים מותקנים ושאר הגדרות, אפשר לבדוק גם האם ישנו עדכון קושחה חדש שהתקנתו אורכת מספר דקות ולא מוחקת את נתוני או תוכנות המכשיר המותקנות עליו.
אפליקציית המרקט, מאפשרת גישה למאות אלפי ישומי אנדרואיד, חינמיים או כאלו בתשלום.

Archos 80 G9 – ביקורת טאבלט
להבדיל מרוב הטאבלטים שמגיעים כיום על מעבד כפול הליבה Tegra 2 של Nvidia, כאן נמצא מעבד ARM כפול ליבה בתדר 1GHz. הוא מתמודד באופן נאות עם מגוון היישומים במכשיר, מריץ משחקים עם גרפיקה דו מימדית כמו אנגרי בירדס באופן חלק וגם משחקים בעלי גרפיקה תלת מימדית תובענית יותר כמו Trial Xtreame 2 HD, התחממות בפינה השמאלית תחתונה של גב המכשיר מעידה על פעולתו של המעבד, במהלך שבוע הסקירה, קפא המכשיר 3-4 פעמים, מה שדרש אתחול.


רמקול הטאבלט, נמצא מאחור ולכן, הנחה שלו – על גבו מנמיכה את הצליל הנשמע, לכן רצוי להעמידו על גבי הרגל האינטגרלית, בזמן האזנה למוזיקה או צפיה בסרטים.

סרטי וידאו HD

תוסף תוכנה (פלאג אין) שאותו ניתן להוריד בתשלום (15 אירו) מאתר ארכוס, מאפשר לנגן קבצי וידאו MKV עד רזולוציית 1080p.

התמונה חדה ויפה בעת צפיה בסרטים, הפעלנו קבצי AVI,WMV  וכמובן גם MKV, ברזולוציית 720p ו- 1080p. נגן הוידאו מאפשר לדלג קדימה ואחור על ציר הזמן ולשלוט על הגדרות שונות כמו החלפת פסקול, מצבי זום שונים וכתוביות עברית מסוג SRT, שמופיעות באופן תקין מלבד סימני פיסוק שמוצמדים לימין המשפט ולא לשמאלו. בחלק מסרטי ה- 1080p חווינו גמגומים מסויימים בזמן הצפיה ונקווה כי הדבר יתוקן בגרסת תוכנה עתידית.


נגן המוזיקה, מלבד קבצי MP3, ניגן בהצלחה גם קבצי FLAC.


מצלמה קדמית

מי שמעוניין לצלם בעזרת הטאבלט, יאלץ להסתפק במצלמה קדמית שנועדה בעיקר לשיחות וידאו, באיכות צילום של עד רזולוציית 720p.

ממשק המצלמה, מציג בחלון מצד שמאל את התמונה החיה ובימין ניתן למצוא את תפריטי ההגדרות השונות ולחצן הצילום. רזולוציית הסטילס הינה 1.2 מגה פיקסלים בלבד והוידאו מגיע באיכות של 720p עם איכות תמונה סבירה, שמתאימה בעיקר עבור שיחות וידאו. ניתן להוסיף לתמונה כמה אפשקטים של צבע ולשלוט על הגדרות בסיסיות כמו איזון לובן למשל.
גוף פלסטיק

גימור וחיבורים
הסעיף, בו ניכר כי ארכוס חסכה בכדי להוריד את המחיר הינו גוף המכשיר שמגיע עם פלסטיק שמרגיש זול יותר ממתחריו היקרים. בין גוף המכשיר למסך ישנה מדרגה בעובי 1 מ"מ וגם התפר שמפריד בצידי הטאבלט בין חצי הגוף הקדמי והאחורי, מעט בולט לעין. עובי המכשיר עומד על 11.7 מ"מ.


Archos 80 G9 – ביקורת טאבלט
בסעיף החיבורים אין חיסכון מצד ארכוס: יש יציאת מיני HDMI לחיבור אל מסכי טלוויזיה (דורש רכישת כבל בנפרד), יציאת אוזניות, קורא כרטיסים מיקרו SD וגם חיבור מיקרו USB וזה בהחלט עדיף על המתאם היעודי בו נאלצים להשתמש בעלי טאבלטים מדגמי אייפד או גלקסי טאב של סמסונג. הגרסה במחיר 1,399 ש"ח, מגיעה עם זיכרון פנימי של 16GB ואפשרות להרחבה דרך חריץ ה- מיקרו SD (עד לכרטיס בנפח 32GB).

בנוסף, מלבד רכיב ה- WiFi הפנימי, יש גם תקשורת Bluetooth, מקלט GPS (תוכנת Waze, עבדה כאן כהלכה), מד תאוצה וסיבוב מסך.

סוללה: ארכוס מצהירה על עד 10 שעות עבודה, בפועל, עם שימוש משולב של גלישה באינטרנט, מיילים וגם משחקים, אורך חיי הסוללה עמד על כ- 7-8 שעות


סיכום


בתמורה למחירו, מספק הארכוס חבילה נאה של תכונות עבור מי שאינו מחפש את העיצוב המהוקצע והמרשים ביותר. המפרט הינו עדכני, עם מעבד כפול ליבה, מגוון חיבורים מספק, סוללה שמספיקה ליום עבודה, מערכת הפעלה מעודכנת ותמיכה טובה יחסית בעברית.
בשבועות הקרובים, יגיע לישראל, גם אחיו הגדול יותר Archos 101 gG9 – עם מסך בגודל 10.1", רזולוציית 1280X800 פיקסלים (ומשקל כבד יותר) ובהמשך השנה, יגיעו גם גרסאות עם כונן קשיח פנימי בנפח 250GB ומעבד מהיר יותר 1.5GHz.

מחיר: 1,399 ש"ח

יבואנית: רשת BUG

בעד: מחיר נוח יחסית, מפרט עדכני, מערכת הפעלה בגרסה 3.2, משקל, חיבורים, אפשרות להוספת מודם 3G.
נגד: גימור פשוט למדי, זויות צפיה במסך.

מעבר לתגובות בפורום