אייפון 4S – כל הפרטים: דומה מבחוץ לקודמו, שונה מבפנים

ליאור קורן
04-10-2011 20:55

אותן מידות, אותו מסך, לב משופר – אלו הם ההבדלים המהותיים של אייפון 4S החדש מול קודמו מדגם 4, האם זו תחשב אכזבה?

מעריצי אפל המתינו כשהם כוססים ציפורניים ומשוועים לראות על צגי המחשב את הספרה "5" שתייצג את הטלפון החדש, אולם כשזו הופיעה, ה- 5 התייחס לגרסת מערכת ההפעלה iOS ולא לטלפון שקיבל את השם iPhone 4S.

אז מה עשתה אפל בהנהגתו של טים קוק כעת? חסכה בזמן וכסף כאשר לא נגעה במסך ובגוף המכשיר והשקיעה את מירצה בשיפור הביצועים כמו מהירות פעולה, זמני תגובה, אורך חיי סוללה ואיכות המצלמה.


מעבד כפול ליבה


לב המכשיר החדש הינו מעבד A5 כפול ליבה ולטענת Apple הינו מהיר עד פי 2 במהירות מעבד ועד פי 7 בביצועי הגרפיקה בהשוואה לאייפון הקודם.  


חיי הסוללה שופרו ו- אייפון 4GS מציע עד 8 שעות דיבור ברשת 3G ו- 14 ברשת דור שני, שש שעות גלישה ברשת דור שלישי ו- 9 שעות בגלישה דרך WiFi.


אחת הטענות הבולטות כנגד אייפון 4 התייחסה לכושר הקליטה שנפגם כאשר יד המשתמש אחזה במסגרת המכשיר, כעת מציגה אפל שתי אנטנות פנימיות ותאימות עולמית לרשתות GSM ו- CDMA יחדיו, כמו גם תמיכה הורדת נתונים בקצב 14.4Mbps והעלאה של 5.8Mbps ברשת HSDPA  ובכך מיישר האייפון קו עם מתחריו HTC Inspire ו- מוטורולה Atrix בגרסאות 4G.


אייפון 4S - מצלמה משופרת


אייפון iPhone 4Sאנשי אפל הציגו באירוע ההשקה את הנתון כי אייפון 4 הפך לדגם המצלמה הפופולרי ביותר באתר Flicker ובכך עקף את Nikon D90 ו- Canon 5D.


חיישן המצלמה החדש, מצלם ברזולוציית 8 מגה פיקסל והפעם מדובר בחיישן CMOS מואר אחורית – רגיש יותר לאור ומהיר בשליש מקודמו. פילטר IR חדש אמור לשפר את איכות הצבעים בתמונה והעדשה מורכבת מחמישה אלמנטים כעת ועל פי ההצהרות הינה חדה ב- 30% יותר ועם צמצם בגודל מקסימלי של F2.4.


מלבד השיפור שאמור להיות מורגש ברגישות המצלמה לצילום בתנאי תאורה חשוכים יחסית, מעבד תמונה חדשה אמור להציג איזן לובן טוב יותר וגם מנגנון זיהוי פרצופים יעיל. זמני התגובה לצילום תמונה ראשונה או בין שתי תמונות שופרו, לטענת אפל הם טובים יותרבהשוואה למתחרים סמסונג גלקסי S2 או מוטורולה Droid Bionic.

צילום הוידאו מתאפשר כעת ברזולוציית 1080p, עם מנגנון איזון רעידות.

הפעלה קולית מתקדמת – המכשיר עונה למשתמש

השליטה הקולית - Siri אותה הציגה אפל אינה מסתפקת בקבלת פקודות מהמשתמש (כמו חיוג), אלא מגיבה גם לבקשות ועונה לשאלות כמו "מהו מזג האויר היום?". אותה מערכת אמורה לתקשר עם המשתמש, להתריא בפניו על התנגשות בין פגישות חופפות למשל ולעבוד עם אפליקציות שונות בשפות אנגלית, צרפתית וגרמנית.

אייפון 4S – מועדי השקה


הטלפון החדש יושק ב-7 מדינות בתאריך 14 באוקטובר: ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, אנגליה, צרפת, גרמניה וגם יפן. בשלב השני, יושק ב- 28/10 ב-22 מדינות נוספות (מדינות אירופה השונות ומקסיקו) ובעוד מדינות לקראת סוף השנה – כך ש- מועד השקה בישראל צפוי להיות בעוד כ-שלושה חודשים.

המחיר בארה"ב – עם חוזה לשנתיים (ספקית סלולאר) יעמוד על 199$ לגרסת אייפון 4S 16GB, מחיר 299$ ל- 32GB ו- 399$  ל- 64GB.

הפתעה או אכזבה?


על פניו, נראה כי מדובר במכשיר משופר באופן מורגש ביחס לקודמו אייפון 4, אך לרעת אפל עמדו כעת הציפיות העצומות מצד הציבור שציפה לאותו המכשיר, אך עם מסך גדול וגוף דק יותר וגם עם השם אייפון 5.

זה לא קרה ואפל שהשכילה ליצור בעבר קשר רגשי חזק עם המשתמשים, אכזבה אותם מהבחינה הזאת – למרות שסביר להניח כי זה יגרום עדיין לרבים לשדרג אל דגם אייפון 4S החדש ולהמשיך להמתין בציפייה לדגם אייפון 5 שאולי יושק אחרי פרק זמן קצר יותר הפעם – בחודש יוני 2012 הקרוב.

מעבר לתגובות בפורום