סגן נשיא אינטל העולמית מציג בישראל את מחשבי ה- אולטרה בוק

ליאור קורן
27-09-2011 00:00

מולי אדן, מציג את קטגוריית המחשבים החדשה שעתידה להגיע לחנויות: מחשבי Ultrabook עם מעבדי אינטל – דקים וחזקים בהשוואה לעבר והפעם גם יפים.

כל מי שפנטז אי פעם על מחשב מקבוק אייר דקיק וסקסי, אך לא רצה להשתמש במערכת ההפעלה של אפל או לשלם את מחיר המחשב, יוכל לבחור בחודשים הבאים מחשב מתוך קבוצה חדשה שמגיעה לשוק: אולטרהבוקים.

בשנים האחרונות, המחשב האישי מתרחק מהגדרתו כמכשיר עבודה נטו והופך למוצר צריכה לכל דבר, כזה שלא מצריך סיבה הגיונית אמיתית קרה בכדי לרוכשו, אלא דחף רגשי בסגנון "אני רוצה את זה עכשיו ויכול להרשות לעצמי". כך מציג מולי אדן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל את ה- אולטרה בוקים החדשים, מחשבים אשר מבוססים על מעבדי Sandy Bridge בגרסאות הניידות שלהם.

Ultrabook - רשימת תנאים

לאינטל - יוצרת שם הקטגוריה (סימן רשום שלה), ישנה הגדרה ברורה לגבי מה ראוי לשאת את השם Ultrabook, ראשית, מדובר במחשבים דקיקים יחסית (עובי מקסימלי של 18 מ"מ לגודל מסך 13") ומשקל שנע בין 1-1.5 ק"ג.


אך לא הגודל לבדו מגדיר את המחשב אלא חבילת תכונות שלמה, בינן ראוי לציין את מנגנון העליה המהירה ממצב שינה (כ- 2 שניות עם מערכת הפעלה חלונות 7) בזכות שימוש בזיכרון מטמון מבוסס רכיב פלאש, בו מאוחסן המידע הנחוץ. מחשבי הקטגוריה, יוכלו לשמר זמן סוללה של כמה כמה עשרות ימים במצב שינה, בדומה למקובל בתחום הטאבלטים. בנוסף, יוטמעו במחשבים הללו מנגנוני אבטחה שיוכלו לוודא את זהות בעלי המחשב ולהגן על המידע במקרה של גניבה.


השיפור הגדול בביצועים נזקף לטובת הדור האחרון של מעבדי אינטל לניידים – זוהי פלטפורמת ה- Sandy Bridge שפותחה בישראל, עם מעבדים מסדרות i3, i5 ו- i7 שהינו החזק ביותר. במעבדים אלו, הושם דגש על שיפור ביצועי גרפיקה והתמודדות עם קבצי מולטימדיה – מה שהולם את אופן השימוש המודרני במחשבים כאלו (צפיה בסרטים, האזנה למוזיקה ועוד). בהמשך שנת 2012, צפוי להגיע הדור השלישי של מעבדי הליבה של אינטל (שם הקוד הפנימי "Ivy Bridge") בטכנולוגית 22 ננומטר (לעומת 32 ננומטר בנוכחית) אשר יספק ביצועים טובים עוד יותר ויעילות אנרגטית משופרת. בנוסף, אינטל תכננה מחדש את הגרפיקה של המעבד בכדי לספק חווית וידאו ומשחקים טובה יותר.


Ultrabook Asus UX21 VS Apple Macbook Air
מחיר צפוי
אל מפגש העיתונאים, הובאו שלושה דגמים מחשבי אולטרה בוק שעתידים להיות מושקים בישראל בחודשים הקרובים. על פי הצהרת אינטל, מחירי המחשבים בקטגוריה, אמורים לנוע סביב 1,000$ (בעולם). מולי אדן, ציין כי הוא היה רוצה לראות תמחור דומה גם בישראל והתרעם על מחירי המחשבים הניידים בישראל שהינם יקרים בהשוואה לאלו שנמכרים בחו"ל, זאת למרות העובדה שאין מכס או מס קניה עליהם, אלא מע"מ בלבד.


דוגמאות המחשבים שהוצגו, היו טושיבה Portégé Z830, אסוס UX21 ו- ACER S3.


הקטן שבחבורה, היה ה- ASUS UX21, עם מראה סקסי להחריד של אלומיניום בוהק, מסך בגודל 11.6", משקל של 1.1 ק"ג ועובי בן 17 מ"מ, מספר החיבור שלו מצומצם למדי ואין תאורה במקשי המקלדת, אך המראה היוקרתי יפצה על כך עבור רבים.


Ultrabook Asus UX21
דגם Toshiba Z830, מגיע עם מסך רחב בגודל 13.3", אך עם משקל קל ומפתיע מאוד ביחס לגודלו (כ- 1.12 ק"ג), עם גוף עשוי מגנזיום, תאורת מקשים ומראה מעט מצועצע שמרגיש גם קצת עדין.


Ultrabook Toshiba XZ830
ה- ACER S3 נמצא איפשהו באמצע מבחינת גימור, משקלו כבד יותר (1.4 ק"ג) והוא כולל מערכת משולבת של שני כוננים קשיחים: האחד הוא מסוג SSD עבור קבצי מערכת ההפעלה (לתגובות והפעלה מהירה) והשני הינו מהסוג הרגיל (פלטה מגנטית) שמציע נפח גדול יותר מהאחרים, עבור אחסון ספריית המדיה למשל.


כאשר מסתכלים על אותם מחשבים אולטרבוקים, אי אפשר להתעלם מהדימיון של חלק מהם למחשב מקבוק אייר של אפל שהקדימה להוציא כבר לפני מספר שנים מחשב נייד, דק, קל וחזק יחסית. למעשה, בדור השני של מחשבי ה- AIR, גם החומרה שלהם מתבססת על אותם מעבדי אינטל, אך בדברים אחרים כמו ישומי האבטחה הם שונים מאלו המבוססים על Windows 7.


Ultrabook Asus UX21

מעבר לתגובות בפורום