מגבר משולב עוצמתי - Anthem Integrated 225, ביקורת

נמר לוי
16-09-2011 13:30

המגבר המשולב Integrated 225 של אנטם, מציג מאגר וואטים מכובד, אך לא כזה שבא על חשבון איכות צליל. גם רשימת התכונות והחיבורים גדולה וביחס למחיר, מתקבלת חבילת ביצועים מרשימה בהחלט. ביקורת.

אני מניח שלא אסתכן בהימור גדול מדי אם אשער כי חלק נכבד מחובבי האודיו המתחילים כאן מתוודע לראשונה לשם Anthem. אבל אל תשגו, מדובר ביצרנית אודיו הפועלת מעל לתקופה של שני עשורים בעולם, הותיקים אולי יזכרו אותה בשם  Sonic Frontiers שהפכה לסוג של אגדת אודיו. כאמור, כיום קוראים ליצרנית הזו Anthem והיא מצהירה כי שמרה על הגחלת של שמה הקודם. על פי דברי החברה מוצריה שואפים ל-  - the ultimate in high-end audio/video reproduction”  ולכן מוכרח להיות כאן משהו מעניין.

בין מוצרי "אנטאם" ניתן למצוא רסיברים עבור קולנוע ביתי המשלבים את הטכנולוגיה החדישה והעדכנית ביותר לצד מגברי הספק רב ערוצי ומגברי הספק דו ערוצים למערכות אודיו היי אנד. יחד עם זאת, Anthem  מייצרת גם מגבר משולב סטריאופוני קלאסי עליו נדליק אור לראשונה בישראל.

Anthem Integrated 225 במבחן!

מדובר במגבר משולב כבד משקל, ממש כבד (כמעט 20 ק"ג), בטופולוגיה טרנזיסטורית. בקדמת המגבר, בצידו הימוני, נמצא בורר העוצמה ומתחתיו (משמאל לימין) ממוקמים בורר הצידוד (בלאנס), בורר עוצמת התדרים הגבוהים, בורר עוצמת התדרים הנמוכים, הפעלת כניסת ה-aux, יציאת האוזניות ולחצני הכניסות השונות שבניהן כניסה מאוזנת אחת וכניסה לפטיפון בדרגת הגברה mm. בחלקו האחורי ניתן למצוא את יציאות ההגברה לרמקולים והטרמינלים שלהן מרגישים מסיבים מספיק עד כי ניתן לקבל את הרושם שאפשר להרים את המגבר הכבד הזה בעזרתם. כאמור, בין שלל הכניסות בתצורת RCA, יש כניסה אחת מסוג XLR ויציאת קדם הגברה המאפשרת לחבר למגבר המשולב הזה גם מגבר הספק חיצוני.


Anthem Integrated 225 - ביקורת
ברמה הטכנית, הופתעתי מאוד. לא בהכרח מאיכות הנתונים (אבל גם) אם כי מכמות הנתונים החשופים לצרכן מה שנדיר, אפילו נדיר ביותר, למצוא במוצרים אחרים. היצרנית חושפת הכל. מסוג הקבל ועד מספר צלעות הקירור בתוך המגבר עצמו. זה מהווה תאווה לעיניים לראות יצרנית אשר מדווחת על כל פרט ופרט - כולל הפרטים הזניחים ביותר. זה מראה, לפחות מבחינתי, על ביטחון ושקיפות אדירה מול הצרכן, אני חלילה לא חושד בהעלמת מידע אצל יצרניות מתחרות אבל חושב כי הן פחות "רגישות" לצורך בחשיפת מידע טכני.


מפרט טכני

נתחיל עם מגבר הפונו המובנה שאומנם לא מציין האם הוא בדרגת הגברה mm או mc אך הנתונים החשמליים חושפים דרגת הגברה mm כאשר העכבה עומדת על 47kΩ, קיבוליות שעומדת על 100pF ודרגת כניסה מקסימלית 18 mV at 20 Hz, 140 mV at 1 kHz, 160mV at 20 kHz ורגישות כניסה העומדת על 35dB. הגברת הפטיפון מציגה יחס אות לרעש מרשים למדי שעומד על 83 דציבל שזה בהחלט מתאים לכל ראש mm ממוצע שתשדכו לו.

יחידת קדם המגבר מציגה עכבה של 30kΩ ועכבת היציאה של מגבר הספק עומדת על 560 אוהם (שזה בהחלט מכובד). יש גם הגברת אוזניות של  500mW into 32 Ω at 0.03% THD+N מה שיגביר בקלות גם אוזניות שאמורות להיות קשות להנעה, היענות לתדר שנעה בין 20 הרץ בתחום הנמוך ועד ל-20 קילוהרץ בתחום הגבוה ולחובבי אחוזי העיוות הנמוכים במיוחד הנתון הזה הוא בהחלט מרשים ועומד על 0.003% שזה בהחלט לא שמיע כל כך אבל מה יותר כייף מלראות משהו שהוא הרבה מעבר למה שאנחנו מסוגלים בכלל לקלוט.

Anthem Integrated 225 - ביקורת
הספקו של מגבר משולב זה, עומד על 225 וואט ב-8 אוהם ו-310 וואט ב-4 אוהם עם יחס אות לרעש שעומד על 105 דציבל (מה שאומר שהוא אמור להיות שקט בהחלט). היענות לתדר דומה לקדם הגברה אך אחוזי העיוות במגבר עומדים על 0.01% וזה מה שקובע כאשר הוא עובד כמגבר משולב ולא הנתון המרשים של יחידת הקדמגבר שלו. עדיין, אין לזה באמת משמעות על הצליל, אבל בכל זאת, אם כבר כותבים אז עד הסוף. את כל החבילה הזו תקבלו במארז שבנוי לתלפיות, איכותי ומאסיבי עם גימור של טנק.


זו אולי הפעם הראשונה שאני מתמקד בהיבט הטכני באופן כל כך מעמיק וזו מסיבה אחת פשוטה: יש כאן את המידע וכיף לעקוב אחריו.


אחרי כל כך הרבה מילים הגיע הזמן לתת לבחור השרירי להרים קצת משקולות ואני מתחיל, כיאה לשעת כושר נכונה ובריאה, עם חימום.


Anthem Integrated 225 - ביקורת
מבחן האזנה


בחרתי להתחיל בתקליטור
האהוב עלי (במיוחד בחורף דווקא) Lágrimas Negras של Bebo & cigala, הוא מוקלט נהדר ובו מוסיקה מקסימה Lágrimas Negrasהמשלבת ג'אז קלאסי מעודן ופלמנקו כבד. הפסנתר פותח את השיר הראשון בתקליט ואני כמעט לא מאמין למשמע אוזני. שימו לב, מדובר במגבר זול, אבל התוצאה נשמעת כאילו חיברתי לרמקולים מגבר יוקרתי. אני מדבר על ניואנסים ששמורים לציוד יקר. זה אומר שהגודל של הפסנתר משכנע אותי בקלות שמדובר בפסנתר כנף אמיתי בחדר, הצליל של קלידי העץ והפער הברור בעוצמת הנקישה מתאר דינמיות מרשימה, קולו של הסולן נשמע מדהים, בית החזה שלו מורגש, הצרידות הטבעית של הסולן נשמעת נהדר והנוכחות האנושית בחלל החדר פשוט מרשימה. התחום הנמוך נשלט היטב, הצליל מאוזן מאוד גם בעוצמות נמוכות והתוצאה הכללית רחוקה מרחק רב ממחירו של המוצר.

תזמורת סימפונית
אני ממשיך למוסיקה קלאסית ובוחר ביצירת הייחוס Britten - Young Persons Guide to the Orchestra שנפתח עם התזמורת הסימפונית במלואה, המגבר מביט בי ומבקש עוד אתגרים. כן, אני מרגיש כאילו הוא מקבל עזרה מה-pass labs 350.5 וה-vac שלי. אולי הגזמתי, זה לא בדיוק שם אבל בפועל, זה לא רחוק כל כך. ואני לא מדבר על ניואנסים שיודגשו יותר דרך האלקטרוניקה שלי אם כי על האיזון, העושר שבמוסיקה, ההפרדה המרשימה והכוח המתפרץ שמרגיש כאילו כלום לא מזיז לו. בכלים בודדים הוא גם מלך אמיתי. הוא מצליח להעביר חליל פיקולו טבעי יחד עם החריפות שלו וכלי נשיפה ממתכת נשמעים גם כן מדהים. ניתן לשמוע את וויברציות הכלי ולהרגיש את הגודל שלו, המהירות האדירה מספרת לנו על תופי טימפני שמפרידים את המכה של המקל לפני צליל התוף, הכינורות המלאים והמיקום הנכון שלהם במרחב הבמה והפרופורציות בניהם לבין שאר כלי התזמורת נשמריות גם כאשר הם מנגנים יחדיו.


הבהרה על יחס צליל למחיר: הרמקולים שלי חושפים בקלות מגברים זולים ואני נוטה להתייחס אליהם ביחס למחירם. המגבר המשולב הזה שינה בהחלט את התייחסותי לצליל ביחס למחיר. בהעברת כלי נגינה אקוסטים, הוא מזכיר לי מגברים יקרים שעברו תחת ידי. אפשר לומר שלא רק שלא ציפיתי לזה אלא זה נראה לי אף כמעט הזוי. המגבר הזה מעביר קול אנושי, כלים אקוסטים ותזמורת סימפונית ברמה כזו שמחירו הזול הופך להיות זול עוד יותר ביחס לתמורה שהוא נותן.

Anthem Integrated 225 - ביקורת
האתגר האלקטרוני

מופתע ופעור פה אני ממשיך למגרש אחר לגמרי - למגרש האלקטרוני הקשוח ביותר שאמור לאתגר את המגבר. הז'אנר האלקטרוני בסקירות שלי מהווה את האתגר הקשה ביותר עבור מוצר. אחרי הכל רק מוסיקה ממוחשבת מסוגלת לאתגר בצלילים עוקבים מהירים שיד אדם אינה מסוגלת להעביר לעולם. היצירה האלקטרונית שאני משתמש בה הינה מאתגרת בכל הנוגע למהירות ודינמיות יותר מכל סיגנון אחר שאני מכיר. ברוב המקרים אני מוצא חסרונות וגם כאן זה קורה. אני מוצא שלמרות שהרצועה הראשונה והקשה ביותר מתוך התקליט venetian snares hospitality נשמעת נהדר והמגבר מרגיש מהיר ודינמי, הוא עדיין לא מפיל אותי לחלוטין לריצפה. האיכות הכל כך לא סטנדרטית ביחס למחיר שהוצגה בכלים אקוסטיים ובמוסיקה מרובת כלים לא ממש הצליחה להרשים אותי ביצירה הזו. הוא עדיין נשמע יותר טוב מכל מגבר אחר במחיר דומה אך הפער בין האיכויות שהעביר בכלים אקוסטים לעומת החוויה שאני מחפש במוסיקה אלקטרונית הינו גדול. חסרה לי קצת אגרסיביות בתחום העליון והמיד העליון וחסר לי קצת עומק בבס. מאידך את כל השאר אני מקבל בציון מצוין. יש מהירות, יש הפרדה נהדרת ודינמיות מרשימה בהחלט.


במוסיקה אלקטרונית קלה הוא מראה שוב את יתרונותיו הרבים. הוא מצליח לייצר במה מדהימה, מהירות אדירה ואגרסיביות ראויה שמתאימה בהחלט למוסיקה אלקטרונית. יחד עם זאת הוא מאוד מלא ועשיר, מצליח להעביר את הניואנסים הקטנים ביותר והרזולוציה לא רק משביעת רצון אם כי הרבה מעבר.


משחק בבקרי הטון: היה חשוב לי לבחון את הצליל שלו כאשר אני משחק עם כמות הבס והגבוהים. ראשית, מנסיוני הרב עם מגברים משולבים בעלי אופציה דומה, מצאתי שכאשר אני מנתק את לחצן העקיפה (כלומר מפעיל את הכפתור שמאפשר לי לשנות כמות תדרים) כבר יש פגיעה מסויימת בצליל. כאן זה לא קורה. ניתוב המגבר למעגל האיקולייזר אינו משפיע כלל על הצליל וזה כבר מבשר טובות. הגברה והנמכה של תחומים אינה משפיעה על איכות הצליל כלל אם כי משפיעה רק על עוצמת התדר. מה שאהבתי כאן זו העובדה שגוון הצליל (אופי מובהק) גם כן נשמר. זו אחת הפעמים הבודדות בהן אני מוצא שהאקולייזר המובנה אינו מעכיר את איכות הצליל ובהחלט ניתן לשימוש במידה וצריך למלא , להבהיר, לרכך או להרזות את התוצאה.


מגבר משולב Anthem Integrated 225 - ביקורת
בסיגנון דומה מהצד הרוקיסטי אני בוחר ב-RAGE AGAINST THE MACHINE - KILLING IN THE NAME. אוקי, כוח לא חסר לו ועל זה כבר דיברנו מספיק. גם ההפרדה שלו מדהימה ואת זה הדגשתי בגזרה הקלאסית. השאלה היא כיצד הוא מעביר צליל גיטרה חשמלית והאם הוא מצליח לפתוח מולי במה שתזכיר לי הופעה. אז נכון שלא מקבלים כאן את פארק יהושוע מול הפנים, ונכון שזה לא ממש מדמה את המציאות המוחלטת אבל בגדול, הוא לא ממש רחוק מזה. הוא פותח במה שחוצה את גבולות הרמקולים, הוא דינמי ביותר ולא לוקח את הכלים אחורה ברגע שניכנסת השירה, הוא מהיר ומיידי מספיק בשביל שגם ברגעים הקשים הוא יידע להציג היטב מהי גיטרה ואיך היא בייחס לשאר הכלים והכי חשוב, הוא מציג איזון טונאלי כמעט נדיר למחיר. המגבר הזה, על פי המבחן הזה, מנגן הכל טוב מאוד וחלק נכבד מכך הוא מנגן מצוין. התוצאה במוסיקת רוק כבד מהסוג הזה היא בהחלט פנטסטית!


נקודות ציון


התאמה לרמקולים

מבחינת כוח אני יכול להגיד בביטחון שהוא אוכל לארוחת בוקר כל רמקול שתשימו מולו. מדובר במגבר גיבור וחזק. ברמת הצליל מדובר במגבר שיעדיף רמקולים ניטרליים או ניטרליים הנוטים לחמימות קלה. המגבר עצמו מאוד ניטרלי אך לא יבש כלל. זה אומר שהוא בהחלט יתאים לרוב הרמקולים מהמשפחה שלו.

מגבר פונו

על מנת לבחון את מגבר הפונו השאלתי מחבר יקר ראש mm של גראדו מסדרת גולד שאני מכיר היטב את יתרונותיו וחסרונותיו מאחר וחייתי איתו במשך כמה שנים. מצאתי שמגבר הפונו המובנה הוא בהחלט מגבר פונו ראוי, אם כי לא מדהים. כלומר, הוא עושה את העבודה. הוא מפורט, מהיר יחסית אך סובל קצת מאיזון טונאלי שמדגיש את תחום המיד הנמוך מה שגורם לו להישמע מאוד מלא אך בכלי נגינה שמסתובבים בגזרה הזו כמו קונטרבס, טובה, גיטרה בס ועוד. זה אומר שבמקרה הזה חובב הויניל, יעדיף לחשוב על מגבר פונו חיצוני ולא להיסתמך בעיניים עצומות על הפונו המובנה שהוא, ביחס לשאר המגבר, פחות מרשים אותי.

העמדה

המגבר הזה נשמע טוב על מדף יעודי איכותי אך נשמע פחות טוב משמעותית בהעמדתו על הרצפה. ההבדלים בין ההעמדות השונות הם גדולים. זה מתבטא בדינמיות משופרת, יותר פרטים ואיזון טונאלי נכון יותר לטובת המעמד היעודי. לכן, אני ממליץ בחום להעמידו על מדף איכותי.

אוזניות
מגבר האוזניות הפנימי הינו חזק ביותר. הוא הניע אוזניות קלות כמו ה-grado sr 80 ואוזניות קשות יחסית לדחיפה כמו ה-akg 240 האהובות שלי. הוא מאוד דינמי, מפורט ביותר, מאוזן וחזק. לכן, חובבי המוסיקה מאוזניות יוכלו לוותר על מגבר יעודי לכך ולהישתמש בו בהנאה רבה.

הזנת חשמל
המגבר הזה שקוף לשינויים מהסוג הזה. כבל חשמל איכותי בהחלט מטיב עימו. מצאתי שההבדלים בין כבל חשמל איכותי לבין כבל החשמל הפשוט שמוצאים בכל חנות חשמל הוא מזכיר מאוד את ההבדלים שבין העמדתו על הרצפה לבין המדף היעודי. על מנת לבודד זאת שידכתי לו כבל חשמל איכותי בזמן שהוא על הרצפה והשיפור בהחלט התרחש. השיפור הפך להיות משמעותי כאשר הוא נימצא על מדף יעודי איכותי. לכן, אין להקל ראש בבחירת כבל חשמל למגבר הזה.

מגבר משולב Anthem Integrated 225 - ביקורת
סיכום

האם ניתן לבקש יותר ממה שהמגבר המשולב הזה נותן? הוא חזק באופן כמעט נדיר ביחס למחיר, דינמי מאוד ומפורט, מפתיע ביותר בהעברת כלים אקוסטים, מסוגל להניע את רוב הרמקולים בקלות ואפילו בזלזול, הוא מצליח להציג הפרדת כלים מרשימה בתזמורות סימפוניות גדולות והוא ללא ספק שווה את מחירו ואף יותר מכך. אחד מהפרמטרים הבולטים של המגבר הזה הוא האיזון והעושר הטונאלי. הוא נשמע זהה בכל עוצמה ואינו משנה את אופיו. במילים אחרות, מדובר במגבר שולט חזק ומאוד מאוזן. זה בהחלט לא הסטנדרט בטווח המחיר הזה, מה שהופך אותו למגבר מצוין שלמרות מחירו הצנוע יכול בהחלט לספק גם את האודיופיל המחמיר המדופלם. כפי שכתבתי במחלקה הטכנית. המגבר הזה בנוי באופן מסיבי, עם גימור של טנק אך למרות שלא רואים את הצריח, הוא פשוט מכיל בחובו "פגז" של צליל. מה שאכזב אותי במגבר המדהים הזה זה מגבר הפונו שהוא בינוני ביחס לכל השאר. אבל אין הרבה סיכויים לעשות מגבר מושלם במחיר הזה.

בשורה התחתונה, מלבד מגבר הפונו, מדובר באחד המגברים הטובים ביותר למחירו. וזו הסיבה שאותו אתם חייבים לשמוע!


מחיר: 6,990 ש"ח
אחריות ושירות: LM סוכנויות.

מעבר לתגובות בפורום