כל הפרטים על Windows 8 של מיקרוסופט

ליאור קורן
13-09-2011 22:55

החברה חושפת כיום את מערכת ההפעלה החדשה, עם ממשק מגע והתאמה לפלטפורמות חומרה שונות, בקרוב גם גרסת התרשמות להורדה.

מיקרוסופט הציגה היום גרסת Preview של Windows 8 באירוע מפתחים של החברה, עם ממשק שלם יותר שכולל הרבה יותר אפשרויות מאשר מה שנחשף לפני כשלושה חודשים.

המערכת החדשה, מציגה מספר חידושים מהותיים לעומת Windows 7 הנוכחית, בינהם תמיכה טבעית בשליטה ע"י רב מגע (ולא רק מקלדת ועכבר) וממשק שמתאים למסכי טאבלטים.

אפליקציות במקביל
מיקרוסופט לוקחת את נושא האפליקציות צעד אחד קדימה בעודה מאפשרת ליישומים להפתח ולרוץ האחד לצד השני, כלומר, על מסך אחד חצוי, ניתן יהיה להריץ אפליקציה של וידאו למשל בעוד אפליקציית פייסבוק או טוויטר מוצגת לצידה. מגוון שפות הפיתוח (כמוC, C#, C++  שפת  Visual Basic וכמובן HTML) אמור לעודד מגוון של אפליקציות ומאפשר למתכנתים להמשיך ולהתמקד בכלים אותם הם מכירים.


צנועה בדרישות
דרישות החומרה של חלונות 8, נראות צנועות למדי ומסתפקות במועט: החל ממעבדי אטום של אינטל (המשמשים בנטבוקים), זיכרון מינימום של 1GB, מה שאמור לאפשר הרצת מערכת ההפעלה על טאבלטים חלשים יחסית – היכן ש- Windows 7 התגלתה כתובענית מדי. גם זמן עליית המערכת קוצר, בהדגמות נמדד זמן Boot של 8 שניות.


מיקרוסופט תאפשר למפתחים רשומים להוריד גרסת התרשמות של Windows 8 כבר בשעות הקרובות מאתר החברה https://dev.windows.com. בשלב מאוחר יותר, יתאפשר גם לציבור הרחב להתקין גרסה דומה (אולי זה יקרה בתערוכת CES 2012 שתתקיים בינואר הקרוב, כפי שקרה עם Windows 7).


Samsung Slate
באירוע המפתחים, חילקה החברה כ- 5,000 יחידות של טאבלט סמסונג סלייט (Slate), זהו טאבלט עם מסך בגודל 11.6" בעל ממשק מגע עם אצבע או עט סטיילוס, מעבד אינטל i5 ו-4GB של זיכרון RAM. טאבלט זה, מיועד עבור לשימוש ככלי מפתחים ומראה כי מיקרוסופט מתייחסת לטאבלטים כאל מכשירים מבוססי מערכת הפעלה של מחשבים ופחות כאל יחידות אשר זקוקות למערכת הפעלה "ניידת" יחודית.


פיתוח ווינדוז 8 צפוי להיות מושלם באביב של שנת 2012.


מעבר לתגובות בפורום