חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

CHARIO Constellation Lynx – רמקולים חטובים מאיטליה | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

CHARIO Constellation Lynx – רמקולים חטובים מאיטליה

גודל אות: Decrease font Enlarge font
CHARIO Constellation Lynx CHARIO Constellation Lynx

זוג הרמקולים המדפיים האיטלקים, מגיעים עם גימור עץ מחוטב, נמר לוי מאזין להם עם מגוון סגנונות מוזיקה: אלקטרוני, רק כבד וקל, קלאסי ועוד וחוזר עם מאמר ביקורת מפורט.


Chario הוקמה בשנת 1975 ומאז משווקת את מוצריה בעיקר באירופה עם דגש על השוק האיטלקי והצרפתי. לאחר מספר שנות פעילות החלה היצרנית לשווק גם לארצות הברית ובתקופה קצרה למדי הצליחו למקם את מוצריהם במקום טוב בשוק האודיו העולמי. צ'ריו אינה מתמקדת בציוד "של קצוות" – כלומר אודיו יקר או זול במיוחד ומחיר מוצריה נע בין כמה אלפי שקלים בודדים לדגמים המיועדים עבור מערכות קולנוע ביתי ועד לרמקולים בתקציב של עשרות אלפי שקלים אשר מיועדים לחובבי האודיו המכורים. בדגמי הסטריאו האיכותיים צ'ריו מתעקשת לייצר את הרמקולים שלה מעץ טבעי והוא מגובה בתיבות מחוזקות וכבדות במיוחד. גם הרמקול הנוכחי העומד למבחן היום הרגיש כאילו הוא בנוי מיציקה אחת כבדה ביותר של עץ איכותי.

עיצוב איטלקי
כן, יש את הקטע הזה לאיטלקים. הם נוהגים לבנות רמקולים יפים. בכלל, כמעט בכל מה שנוגע בו מעצב איטלקי יוצא משהו שגורם לעין להיפתח בפליאה והשפתיים מתעגלות לתחילת ההגייה של ה"וואו – איזה גימור מדהים". וכך גם כאן: מדובר ברמקול מוניטור יפה תואר, שכל אישה תרצה לראות בחדר השינה או בסלון בלי שום צורך בשיכנועים מיוחדים.

ברמה הטכנית מדובר ברמקול מוניטור 2 way במבנה של תיבה מאווררת. בקידמתו יחידת 5 ורבע אינטש וטוויטר בקוטר 38 מ"מ מסוג Soft dome. נתוני הרמקול מציגים נצילות של 87 דציבל ועכבה שעומדת על 4 אוהם. יחידת הטוויטר נחתכת ב-1500 הרץ ויחידת המידבס יורדת עד 55 הרץ במינוס 3 דציבל.


CHARIO Constellation Lynx - רמקולים איטלקיים, ביקורתConstellation Lynx של CHARIO במבחן

מבחן האזנה

את הרמקול הזה בחנתי בצירוף מספר מגברים כאשר המגבר העקרי ששימש אותי לסקירה הוא ה-אודיולאב 8200A  וגם ה-Creek Destiny (ביקורת בקרוב). בנוסף לאלה השתמשתי במערכת האישית שלי שרכיביה מצויינים בסוף הכתבה.


Venetian snares hospitality פותח את הביקורת ואני מרגיש את האופי החם של הרמקול. זה אולי הביצוע האלקטרוני הכי מלטף ששמעתי מעודי. נראה שהרמקול הזה לא יודע להיות "אלים", הוא מעביר את הצליל ברוגע מופתי אך בל תחשבו שהוא איטי או "עייף", הוא פשוט מאוזן על הצד החם והרומנטי מבלי לאבד פרטים או רזולוציה. התחום הנמוך מפתיע מאוד. הוא עמוק וגדול ויחד עם זאת מאוד מוגדר ומפורט. מאידך, בשלבים מסויימים ביצירה חשתי כי הרמקול אינו ממש עומד בלחץ התובעני ומאבד מהדינמיות שלו במיוחד בתחום המיד הגבוה שיצא קצת מאיזון. לעומת זאת, בחלל חדר השינה כאשר צריך פחות עוצמה על מנת למלא את החלל, הרמקול הציג תוצאה דינמית להפליא גם בעוצמות הגבוהות ביחס לחדר.

בסגנון אלקטרוני רך וקליל יותר כמו המירוץ של "ילו" לא היתה לצ'ריו בעיה לנגן בסלון. הבס העמוק, הצליל החם, האיזון הטונאלי שהינו רגוע ושליו והרמקול אינו מגלה אפילו רמז לחריפות או בהירות. המיד המלא והגדול שבקע ממנו מאוד הרשים ביצירה הזו. באופן כללי, מוסיקה אלקטרונית קלה נשמעת טוב על רוב הרמקולים. זה נובע מכך שאיכות ההקלטה אינה מושפעת מנגנים חיים ולכן קל יותר להגיע לתוצאות משביעות רצון בסגנון המוסיקה הזה ברמת ההקלטה.

CHARIO Constellation Lynx - רמקולים איטלקיים, ביקורת
אתגר של רוק כבד

בגזרת הרוק הכבד אני נושא תפילה שיעבור את המבחן. מדוע? מפני שיש כאן משהו מאוד מיוחד בצליל. זהו רמקול לא "אודיופילי" שיכול להציג מוסיקה מהסוג הזה באופן קצת שונה. dream theater scenes from a memory על הבמה ואני לא טועה בתחושות שלי וכנראה שהתפילות שלי נענו. זו אולי הפעם הראשונה שאני מאזין ליצירה הזו, בעוצמה גבוהה מאוד, מבלי שמשהו יציק לי. זה כמובן אינו הצליל המושלם עבור מוסיקת רוק כבדה שכזו אך הרמקול הזה, המאוד מנומס ונעים להאזנה, מייצר תלת מימדיות שטרם שמעתי ממוניטור במחיר הזה. הבמה ענקית, הרמקול נעלם כאילו המוסיקה מתנגנת מתוך הקיר ממול, קולות השירה הבוקעים הינם קצת חלשים לעומת הכלים האלימים המתנגנים אך אסור לנו לשכוח כי ברוב המוחלט של המקרים, רמקולים מוניטורים לא ממש מסוגלים לנגן רוק כבד בעוצמות גבוהות בסלון ביתי ממוצע ולכן אני נוטה לסלוח כאן על ה"פדיחה" הקטנה הזו. הסלחנות שלי כלפיו נובעת ממספר סיבות כאשר העיקרית שבהן היא אופן הצגת הגיטרה החשמלית, גיטרת הבס והתופים שהיו נשמעים יחד כל כך מציאותיים ומשכנעים עד שהמסו את ליבי. על מנת לאזן את הרמקול הזה, ביצירה הזו, גם בשירה צריך רק להנמיך קצת את עוצמת הקול ולהפסיק להתעלל בו.


במוסיקת רוק רכה יותר בחרתי ב-Dire Straits - Brothers In Arms וכאן מגלים בקלות כמה גדול ה- CHARIO Constellation Lynx מסוגל לנגן. הוא מצליח לייצר במה ענקית, מוגדרת ומדויקת כאשר הזמר ממוקם בקדמת הבמה, עם קול עמוק כזה שמאפשר להרגיש את בית החזה שלו, התופים נמצאים מאחור כאשר מכת תוף הרגל נשמעת מדהים. הבס של הרמקול הזה הינו עוצמתי במיוחד, הוא לא מזכיר רמקול מוניטור, הוא אינו מנופח כלל. הבס מדויק, מהיר ועם רזולוציה מדהימה.

הבהרה: פתחתי את סשן ההאזנה בהתעללות מוחלטת. לקחתי אותו מיד בהתחלה לקצה היכולת שלו בעוד הוא משודך לאלקטרוניקה אשר המגבר בה חזק ואיכותי במיוחד. המגבר שלי חושף את מה שאין הרבה סיכוי שמגבר במחיר שפוי יחשוף. יחד עם זאת מצאתי יתרון אחד שטרם מצאתי במוניטור אחר בתקופה האחרונה. המוניטור הזה אוהב מאוד קרבה לקיר אחורי ומושפע ממנה רק לטובה.  זה אולי בזכות הפורט שיורה כלפי מטה ואולי בזכות התיבה שבנויה היטב ואינה מתערבת כמעט בכלל וכנראה בזכות עוד כמה פרמטרים שאין לי את הידע הטכני או האקוסטי להסביר אותם. יחד עם זאת הוא מסוגל לנגן היטב גם בחללים קטנים מבלי לגרום לחדר להישמע דומיננטי מידי או לקירות להשפיע על התחום הנמוך.

CHARIO Constellation Lynx - רמקולים איטלקיים, ביקורת
רמקולים איטלקיים ומוזיקה קלאסית

במוסיקה קלאסית הרמקול הזה מרגיש בבית עם Britten - Young Persons Guide to the Orchestra. יש משהו מאוד מיוחד בצליל של הרמקולים של יצרנית זו. הם בהחלט מוסיפים צבע לצליל, אבל זו אחת היצרניות היחידות שאני מכיר שיודעות לעשות את זה מבלי שארגיש כי הצליל מנופח או סינטטי. היצירה ניפתחת כאשר כל התזמורת הסמפונית מנגנת יחדיו ואינה משאירה מקום לטעויות. הרמקול הזה דינמי מאוד והוא מציג הפרדת כלים מרשימה ואף מפתיעה במיוחד ביחס לגודלו. כלים בודדים כמו חליל הפיקולו שאמור להציג סוג של חריפות טבעית אינו מציג אותה כאן. החליל נשמע ומוצג בגודלו הטבעי, כאשר הוא קטן ובהיר למדי אך מתובל בסוג של מעטפת רכה כמעט ממכרת. למרות שזה בעצם "צבע" מדומה הוא אינו מפספס את הפרטים הקטנים כמו האוויר הבוקע ממנו וצליל העץ המוכר מכלי נשיפה כאלה. ובכלל, כלי מתכת נשמעים דרכו נהדר. כלי קשת מוצגים היטב עם פרופורציות טובות בין הכלים אך עדיין לא מושלמות. כלומר, הרמקול מבחין בין כינור לויולה אך הבדל זה אינו מובהק באופן חד משמעי. בכלים ספציפיים, התיבול מעט פוגע אך זה מתגמד ביחס לאיזון הטונאלי והצליל המערב והכל כך מרגש של הרמקול הזה.


הערה על בס: הרמקולים מציגים נתון טכני שמספר על תדר בס תחתון של 67 הרץ. זה נראה לי חשוד משום שבפועל, חשתי כי הרמקול יורד נמוך הרבה יותר. על מנת לבחון את התחושה שלי בחנתי את הרמקול הזה והרצתי עליו תדרים נמוכים וגיליתי שהוא מצליח לנגן בקלות גם 40 הרץ בעוצמה כמעט זהה לעוצמה של התדר המינימלי בהצהרה היצרנית. לכן, אני נותן לו עוד נקודות על כך שהוא מצליח לרדת נמוך יותר ממה שהיצרנית מצהירה עליו.

CHARIO Constellation Lynx - רמקולים איטלקיים, ביקורת
במוזיקת ג'אז אני בוחר ב-Jacques loussier the best of play bach. זהו תקליט אדיר לדעתי. מדובר במוזיקה קלאסית בעיבוד ג'אזי מרומם נפש. יש בתקליט הזה כמה יתרונות מקסימים. הוא מוקלט נהדר, יש בו כלים חשובים כמו פסנתר וקונטרבס והוא דינמי במיוחד. הרמקול הזה מציג צליל מלא ועשיר בפסנתר. הוא מציג את גוף הפסנתר בקלות, את הדינמיקה שבנגינתו של loussier ואת הגודל הנכון של הצליל. הקונטרבס נשמע גם כן נהדר, גם הוא מציג צליל מלא ועשיר, מאוד מאוזן ומפורט, רזולוציה מצוינת ואנרגיה יוצרת דופן. הצליל גדול, דינמי ומדויק וזה מגיע עם אותו תיבול מקסים וחמים שמהווה את חותמת הצליל של הרמקולים הללו. אני מוצא שגם כאן, הרמקול הזה אינו מאכזב אותי. להיפך, הוא אפילו מרגש. אבל זה כמובן עניין אישי שאני לא נוטה להעביר בביקורת. כאן, במקרה הזה, אני בהחלט מרגיש שיש צורך להוסיף את זה.

נקודות ציון

העמדה ושיכוך
מעמד ראוי למוניטור זה הכרח ולא המלצה. החשוב הוא שבסיסו יהיה רחב מספיק על מנת שישב על הגומיות המקוריות שכן הרמקול זקוק לגובה מינימלי מתחתיו בגלל הפורט התחתון.

CHARIO Constellation Lynx - רמקולים איטלקיים, ביקורתאיך להגביר
רמקול ה- Chario הינו ממוצע לכיוון הבינוני בקושי ההנעה שלו. בפועל, הוא זקוק לכמה עשרות וואטים וזרם בריא על מנת שינוע בקלות. כלומר, מגברי מנורות של 40 וואט פוש פול כבר יוכלו לדבר עם הרמקול הזה אך לא בקלות ולא בקטעי מוסיקה מורכבים, וזה לאחר שבחנתי אותו עם מספר מגברים שנעים בין 30 ל-150 וואט בריאים. אני משייך את הרמקולים הללו למשפחת הצליל החמה. יחד עם זאת, לא מדובר ברמקול סתום או כהה באופיו אך רצוי לשדך לו אלקטרוניקה נטרלית על מנת להגיע לאיזון הטונאלי הנכון.

התאמה לחללים
למרות היותו מוניטור, הוא מסוגל לנגן גם בסלון בינוני ואפילו בינוני גדול. יחד עם זאת, בזכות העובדה שהפורט שלו יורה מטה, הוא מסוגל להסתדר היטב עם חדרי שינה כאשר הוא קרוב לקירות. במילים אחרות, הוא יסתדר ברוב החללים שינגן בהם כל עוד לא מדובר בסלון ביתי שמזכיר אולם אירועים קטן.

סיכום

הגילוי כי רמקול מיני מוניטור שכזה שמצליח לעשות את מה שזה מצליח זו מבחינתי הפתעה גמורה.
קל מאוד לסכם את האיכות של הרמקולים הללו. מדובר ברמקול פנטסטי. הוא קל מאוד למיקומים, יש לו בס שמזכיר רמקול ריצפתי איכותי והוא חזק בצורה בלתי רגילה. בנוסף, העיצוב הסקסי שלו הינו כזה שכל אישה תסכים לקבל ואין מה לעשות, ברוב בתי החובבים, תנתן העדפה למוצר יפה ואסטטי על פני מוצר פחות יפה במידה והצליל שלהם הינו ברמה דומה. במקרה הזה, מדובר ברמקול שהוא גם יפה וגם אופה. מנגד, הרמקול הזה דורש מגבר חזק יותר יותר מאשר מנורות Set או טרנזיסטור מעוט וואטים, לכן, רצוי ומומלץ לשדך לו מגבר של 70 וואט בריאים לפחות על מנת שתוכלו להנות מהיתרונות שלו.

מחיר: 5600 ש"ח
אחריות ושירות: אמנון סאונד

מערכת הבדיקה

רמקולים - consensus audio engineering lightning se
+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - vac standard - limited edition
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - Ace Space 9 inch tonearm
מעמד נפרד מהגוף לזרוע - diy podarm
ראש - ORTOFON cadenza red
GRAHAM SLEE - GRAM AMP 3 FANFARE
משקולת מייצבת לפטיפון - Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

ארון ציוד - Finite-Elemente Pagode Signature

כבלים
כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

תוספות
מפצל חשמל - PW-3E Audio Grade L ine Conditioner
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה
כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים דפיוזר של אורלקס.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (10 תגובות פורסמו):

avatar
רועי51 1970-01-01 02:00:00
מהנה לקרוא על רמקול שנראה נהדר, נשמע כך ומציג בנוסף לכל מחיר בהחלט נוח, אפילו זול.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
אין ספק שלמוניטורים יש קסם מיוחד, ואם הרמקול הזה יודע להעביר את אותו קסם ובנוסף להישמע טוב ,אז במחיר כזה שווה את המאמץ וביכלל שווה האזנה. נהנתי מהסקירה,ממצה ,ממוקדת ומעבירה את תחושות הסוקר.
avatar
partner11 1970-01-01 02:00:00
הרמקול הזה נשמע ב"ז אני זוכר ששמעתי אותו בכנס במכביה והופתעתי מהבאס שדומה לבאס של רמקול גדול בהחלט אחת הקניות היותר טובות בתחום המחיר הזה
avatar
rubik 1970-01-01 02:00:00
יופי של סקירה,בהחלט נכנס לרשימה שלי ד"א באתר של אמנון סאונד המחיר עומד על 4480 ש"ח [url=http://www.amnonsound.co.il/?categoryId=1197&itemId=408][url]http://www.amnonsound.co.il/?categoryId=1197&itemId=408
avatar
dupo 1970-01-01 02:00:00
דווקא לא אהבתי אותו, או את אחיו לא זוכר כבר. מה שהיה מחובר בתערוכה למשולב של סאגדן שדווקא נראה לי שלא הוא המקור לצבעוניות השוברת גבולות, אולי קשור לחמימות יתר שהוצגה שם בשילוב הצבע בטוח יש כאלה שיאהבו, סתם דיעה אישית..
avatar
ברקצ 1970-01-01 02:00:00
השוואות יקירי, השוואות ..... אני יודע שתגיד שצריך לקרוא שוב את הכתבות ולהשוות. אבל יחד עם זאת מסקרן מאד לשמוע את דעתך על הדומה והשונה בין הצ'אריו לרמקול אחר במימדים דומים שנמכר ע"י אמנון, ושזכה בכל העולם וגם פה בהרבה תשבחות : האפוס M12i. נראה ששניהם מוציאים בס גדול ממידותיהם, ונראה ששניהם מצטיינים במוסיקה קלאסית. האפוס אם הבנתי נכון יותר ניטרלי ושקוף, הצ'אריו פחות מפורט אבל יותר סלחני ונותן חוויה מאד נעימה בכל טווח התדרים. למי שמחפש מוניטור למוסיקה קלאסית, על איזה מביניהם היית ממליץ ?
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
האמת,זה אחד החדרים שסיקרנו אותי בתערוכה. חזרתי אליו מספר פעמים. לדעתי ההגברה המעולה של סאגדן,לא ממש עשתה עם הרמקול חסד,לא בגלל איכותה חלילה,אלא בשל תחושת חמימות היתר,וסוג של ניפוח והידהוד בחדר.השילוב של הגברה חמה וסאונד קלאס A בשרני ואיטי משהו,על רמקול מלא באופיו היה "טו מאץ". אולם...כאשר בפעם השלישית שפקדתי את החדר,הגיע בחור עם הדיסק של זאקיר חוסיין,על הצמד האיטלקי הזה...ממש לא יכולתי לעזוב את החדר,סוג של מוסיקה עם באס לייט משהו,וזה נשמע ממש חלום . רמקולים עם פוטנציאל אדיר לטעמי,וגימור פנומנאלי.ההיתי משדך להם הגברה קרירה ואנלטית,ונהנה מכל רגע. איתן.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
שים לב מה כתבת. "נראה ששניהם מוציאים בס גדול ממידותיהם, ונראה ששניהם מצטיינים במוסיקה קלאסית. האפוס אם הבנתי נכון יותר ניטרלי ושקוף, הצ'אריו פחות מפורט אבל יותר סלחני ונותן חוויה מאד נעימה בכל טווח התדרים. " אתה בעצם השוואת בעצמך על סמך שתי הכתבות וההשוואה שלך היא בהחלט נכונה. זה בדיוק מה שאני חושב על שניהם. עכשיו מה שנותר הוא לבחור. הצ'ריו, כפי שכתוב בכתבה, נוח יותר למיקומים וינגן גם בקרבה לקיר. האפוס נטרלי ומדויק יותר אך הוא יותר רגיש למיקומים. שניהם מסוגלים לנגן בחדר שינה ממוצע. האפוס נציל יותר. שניהם אוהבים מגברים נטרלים נוטים לחמימות. כל זה רק בגלל שקראת את שתי הכתבות. מה זה משנה לך אם אחת מהן נכתבה לפני חודש על אותה אלקטרוניקה והשניה נכתבה עכשיו על אותה אלקטרוניקה. המסקנות הן החשובות ואתה בהחלט יכול להשוות.
avatar
rrrr1 1970-01-01 02:00:00
בשישי שמעתי את הרמקול - מדהים - כל מילה בכתבה מדוייקת ממש נהנתי
avatar
rel_benrey 1970-01-01 02:00:00
איך עבד השידוך של הצ'אריו עם האודיולאב?
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: