האם סמסונג עוברת גם אל תלת מימד עם משקפיים פאסיביים?

ליאור קורן
11-09-2011 21:14

בכיר בחברת LG טוען כי המתחרה סמסונג מפתחת גם היא תלת מימד עם משקפיים פאסיביים עבור מסכי הטלוויזיה שלה.

האתר הקוראני The Korea Herald מדווח כי בכיר בחברת LG ששמו לא נחשף טוען כי מתחרתם העיקרית בתחום מסכי טלוויזיה (LCD LED / פלזמה) משנה פאזה ועוברת משיטת תלת מימד עם משקפיים אקטיביים אל השיטה הפאסיבית.

מאז השיקה LG מסכי תלת מימד עם משקפיים פאסיביים, התחוללה תחרות עזה בשוק מול שיטת משקפי תלת מימד אקטיביים בה משתמשות רוב היצרניות.
הצגת סקרים ומחקרי שוק הראתה – לפי טענת LG כי רוב הצרכנים, מעדיפים את הנוחות בהרכבת משקפיים פאסיביים, קלים שאינם מרצדים בעין ולא מכהים את התמונה באופן משמעותי וגם זולים בהרבה לעומת אלו האקטיביים.

חברת המחקר DisplaySearch, טוענת כי אכן ניכרת מגמה מסויימת של מעבר למשקפיים פאסיביים (אם כי מקרב יצרניות המסכים המובילות, רק LG ו- פיליפס עושות בה שימוש), גם אנחנו ב- DTOWN מצאנו אותן כנוחות לשימוש וצפיה (בסקירה על מסך LG 42LW570), אם כי במחיר של ירידה ברזולוציה לעומת משקפיים אקטיביים.

לסיכום, ניתן לומר כי ישנו היגיון מסויים במעבר למשקפיים פאסיביים (מבחינת נוחות משתמש ועלות לצרכן), אך כדאי לזכור כי אותה אמירה על סמסונג באה מפי בכיר דווקא בחברת LG אשר מקדמת תלת מימד פאסיבי ומעוניינת ביצירת באז סביבו, לכן יש לבדוק את נכונותה גם על פי מקורות נוספים בתעשייה.

מעבר לתגובות בפורום