Audio Physic Avantera – רמקולי יוקרה מגרמניה, ביקורת

נמר לוי
08-09-2011 06:15

זוג הרמקולים הנבחן גדול במימדיו ומחירו, אבל התוצאה הסופית מרשימה לפחות כמו המראה החיצוני, עם צליל דינמי וטבעי ויכולת נדירה להעביר קולות זמרה אנושיים. ביקורת.


Audio Physic הינה יצרנית אודיו גרמנית ותיקה, מחיר מוצריה נע החל מ-אלפי שקלים בודדים לבין כמה עשרות אלפי אירו לא מבוטלים.

History

החברה נוסדה לפני מעל ל- 25 שנה בגרמניה והצליחה להגיע במהלך השנים לתחום האודיו היי אנד בזכות איכות מוצרים וביחס התמורה למחיר. אודיו פיסיק מעולם לא היתה יצרנית היי אנד מהקצה הגבוה ביותר אך תמיד הצליחה להחשב ככזו בזכות היתרונות הסוניות והרכיבים האיכותיים שחלקו הרמקולים שלה. לאחר 25 שנות פעילות הציגה היצרנית לשוק דגמים מיוחדים, במהדורות מוגבלות אשר נשאו את שם הדגם + המספר  "25" שהמחיש היטב את חגיגת חצי יובל של פעילות בשוק האודיו העולמי. אחד הרמקולים המוכרים ביותר של Audio Physic הוא האוונטי המוצלח שירד מפס היצור לא מזמן כאשר הדגם האחרון היה בסימן 5, במרוצת השנים חלו באוונטי שינויים קלים בכל דגם כאשר לאט לאט, במרוצת הדגמים, גב הרמקול התעגל, לאחר מכן התיבה תפסה עוד קצת גובה, היחידות שונו ובדגם האחרון, מעגל הקרוס שופר. השינויים הללו הביאו את ה-5 להיות רמקול שונה לגמרי מהגרסה הראשונה. לאחרונה שיחררה אודיו פיזיק את האוונטי החדש בשם יותר מרשים (לטעמי) ומתגלגל יפה יותר על הלשון. ה-Avantera שהוא בעצם הרמקול האחרון לפני סדרת הדגל של היצרנית הוותיקה.


Audio Physic  Avantera - רמקולים היי אנד מגרמניה, ביקורת
להבדיל בין האוונטי 4 ל-5 שהם כמעט תאומים, ה-Avantera משתמש ביחידות שונות לחלוטין, תיבה ויחידת קרוס משופרים שאמורים להביא את הרמקול לפסגת האיכות. יחד עם זאת, למרות השינויים הללו, לא ויתרה  Audio Physic על העיצוב המוכר של הרמקול כאשר מבנהו נותר צר וגבוה והיחידות ממוקמות עדיין באותם איזורים בדיוק, יחידות הבס על הפיאה הצדדית נותרו במקומן רק שהוחלפו ביצרנית יחידות אחרת והקרוס בנוי מרכיבים של מונדורף מהסדרות העליונות. כך גם החיוט הוחלף אך אין שום מידע הנוגע לתוצרת הכבל הפנימי. בקיצור, זהו רמקול שאמור להיות אחר אך נראה די דומה מבחוץ.

עם Audio Physic יש לי נסיון רב. ביקרו אצלי מספר דגמים שלהם בניהם האוונטי הישן והמוצלח שדרש תנאי פינוק מיוחדים הן ברמת האלקטרוניקה המשודכת אליהם וגם ברמת הדרישה לחלל גדול. אני מניח שה-- Avantera כמו הדגם הקודם ידרוש תנאים דומים אך לפני שנבחן זאת לעומק אספר לכם מהו המפרט הטכני החדש של ה- Avantera, ואיך בכלל הוא נראה.

Audio Physic  Avantera - רמקולים היי אנד מגרמניה, ביקורתרמקול גדול
מדובר ברמקול ריצפתי גדול מאוד וכבד משקל אשר גובהו 120 ס"מ עם הספייקים, רוחבו רק 24 ס"מ ועומקו 42 ס"מ. כן, גבוה וצר במסורת מובהקת. על הפיאה התחתונה שני פורטים היורים כלפי מטה (לריצפה) ובחלקו האחורי הטרמינלים ולהבדיל מהדגם הקודם מדובר כאן בחיבור טרמינל יחיד ולא כפול. לטעמי, זה בהחלט צעד מעודד שמראה כי היצרנית הגיעה למסקנה שאומרת שעדיף שמהנדסיה יאזנו את אופי הרמקול ולא הלקוח שכן במקרים הללו, הוא לא תמיד צודק. יחד עם זאת הוחלף הגריל הצידי לגריל מלבני ולא עגול כמו בקודם מה שלטעמי נראה פחות יפה אך יותר סימטרי ואת כל זה תקבלו במשקל של סך הכל 40 קילוגרם בלבד. לא קל אומנם אך גם לא כבד במיוחד.


ברמה הטכנית מדובר ברמקול לא ממש נציל אך גם לא קשה מידי להנעה. נצילות של 89 דציבל, עכבה שעומדת על 4 אוהם (מקווה שמינימום – אין מידע מעבר לכך) והיענות לתדר שנעה בין 28 הרץ בנמוכים ועד ל-40,000 הרץ בגבוהים. למען האמת, אין מספיק מידע טכני על הרמקול הזה באתר החברה מעבר למידע המצוטט כאן.

יופי של מראה
הרמקול הזה נראה מדהים, הוא בנוי נהדר, גדול מאוד, עם תשומת לב רבה לפרטים הקטנים ואפשר להגיד בביטחון מלא שהוא רהיט לכל דבר. הרמקול שהגיע אלי לביקורת היה בצבע שחור מט אך ניתן להשיגו בגימור עץ טבעי ובגימור כזה הוא יראה מרשים הרבה יותר מהשחור ובהחלט יעשיר את הנוף בקדמת הסלון.

מבחן האזנה

כאשר מגיע אלי רמקול אודיופילי איכותי ויקר אני נוהג להתחיל עם "חומר" קשה ואחר כך ניכנס למגרש המובהק שלשמו בונים רמקולים יקרים. מוזיקה אלקטרונית מהווה עבורי את הבדיקה המושלמת לכל מה שמתאר מהירות, דינמיות, אנרגיה ומיידיות. טבעיות, בשלב הזה, אני משאיר בצד. כמובן, אני בוחר ב--venetian snares hospitality שמשמש אותי כמבחן האולטימטיבי לפרמטרים הללו. אני יכול להגיד בביטחון מוחלט שרמקול גדול יודע לעשות מוסיקה אלקטרונית כמו שהיא אמורה להישמע והרמקול הזה עושה זאת היטב. הוא דינמי, מהיר כברק ומדויק ביותר. הבס שלו חזק, אימתני ועם מלא רזולוציה. ניתן לפרק את הצליל בקלות ולהתרכז בכל חלק בנפרד בספקטרום התדרים וכמובן שניתן בקלות להבחין שכל התדרים ביחד מציגים מקשה אחת שלמה ומלאה של צלילים. בלי בורות, בלי הנחתות של תדרים מה שמלמד אותי שהרמקול הזה מאוזן בצורה יוצאת מגדר הרגיל.

Audio Physic  Avantera - רמקולים היי אנד מגרמניה, ביקורת
קלאסי בגדול

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra משמש עבורי כמבחן האולטימטיבי במוסיקה קלאסית. למען האמת, מעטים הרמקולים האירופאים האיכותיים בטווח המחיר הזה שאינם מסוגלים להעביר מוסיקה קלאסית בצורה יוצאת דופן. Britten - Young Persons Guide to the Orchestraהרמקול הזה אינו שובר את המיתוס. הוא מצליח להעביר לי תזמורת סימפונית גדולה באיכות יוצאת מגדר הרגיל. גם כלי נגינה בודדים נשמעים נהדר. חליל פיקולו מעביר את החריפות הטבעית שלו מבלי להיות בהיר מידי או חלילה חריף. כלי נשיפה ממתכת נשמעים מדהים. מורגש שהרמקול הזה אוהב כלים אקוסטים ומורגש עוד יותר שהוא תוכנן לנגן אותם באופן כזה שלא יהיה ספק בכך שמדובר בכלי אמיתי. הפרופורציות הנכונות בין ויולה לכינור הם רק חלק מהיתרונות של הרמקול הזה. היתרון הגדול הוא שהפרופורציות הללו אינן נעלמות גם כאשר כל ההרכב הסמפוני הגדול מנגן ביחד. ההפרדה בין הכלים, הבמה הענקית שהוא מציג, המיקום המדויק של הכלים והאנרגיה המתפרצת הן הדובדבן שבקצפת. זה רמקול מדהים בהעברת תזמורת סימפונית.

זמרת אדירה
גם בקולות אדם הוא מצטיין בהחלט. האזנתי למספר תקליטורים ותקליטים של הזמרת האדירה Emma Kirkby ומצאתי שהרוך והעדינות שבקולה מועברים היטב למאזין. ניתן לחוש את גרונה של הזמרת, ציקצוק הלשון וכל הפרטים הקטנים שמרכיבים ביחד קול אנושי טבעי ובעל נוכחות אנושית בחלל. גם קול גבר נשמע מצוין דרכו. peter schreier - das schönste הונח בעדינות על הפטיפון והצליל פשוט מהפנט. הדיוק של הרמקול הזה מלמד אותי שמדובר ברמקול אדיר. אי אפשר שלא לעצום את העיניים ולשקוע בתחושה שמדובר בהופעה אמיתית, פרטית של הזמר בביתי. פשוט תוצאה פנומינלית!

גם בג'אז

Audio Physic  Avantera - רמקולים היי אנד מגרמניה, ביקורתואם הוא כל כך טוב במוסיקה אקוסטית קלאסית אז כנראה שגם מוסיקת ג'אז קטנה עליו. זה נכון, היא באמת קטנה עליו. בקטעי ג'אז שונים - בניהם Jacques loussier the best of play bach שם התרכזתי בפסנתר שנשמע בגודל הנכון, עם גוף, “בשר" והרמוניות שתיארו לי פסנתר אמיתי בחדר, המתופף חי בחדר, ניתן לשמוע בקלות את ההבדל בין מכה במרכז המצילה לבין מכה בגדותיה. הבס מדויק ומהיר ביותר.

הערה: ישנה תחושה כאילו רמקולים אלו נועדו למוסיקה הזו. הטבעיות והפרדת הכלים שמוצגות כאן הן משהו שפשוט צריך להתענג עליו. יש פרופורציות נכונות בין הכלים והצלילי משכנע מאוד בקולות אדם. דגם זה אינו מתבל את המוסיקה ואינו מוסיף לה נפח שאינו קיים באמת. התחושה היא שכל מה שבוקע ממנו הוא בדיוק מה שהוקלט וזה בהחלט ראוי ואפילו מוכרח שיתרחש במוצרים בטווח המחיר הזה ועם המוניטין הזה. מוסיקה אקוסטית נשמעת דרכו פשוט מצוין.

קול שחור

גם בקטעי בלוז בתקליטור Neal black & the healer's power מצאתי את קולו הצרוד והבשרני של ניל בעל נוכחות אנושית כמעט בלתי ניתפסת. הרמקול הזה מצליח להוציא קולות אדם ריאליסטים במיוחד. הגיטרה החשמלית בעלת משקל אדיר, הפסנתר נשמע מעולה והבמה מדהימה. בכלל, הרמקול הזה בכל הנוגע למוסיקה אקוסטית לא רק מצוין הוא פנומינלי!!!

אני ממשיך עם מוסיקת רוק כבד ואני בוחר כמובן ב-Dream theater scenes from a memory שמהווה מבחן בכל הנוגע להעברת תחושת הופעה חיה בבית. אין מה לעשות, רמקול גדול ואיכותי מצליח להעביר את התחושה הזו בקלות. עם גודל נכון, דינמיות מרשימה ואנרגיה יוצאת דופן וזה מבלי לגלות חריפות. השירה נשמעת נהדר מבעד להרכב ההנגנים האלים ולא נרשם שום קושי בהפרדה או בדינמיות. התוצאה בהחלט מרשימה ומענגת, האיזון הטונאלי עשיר ונכון והכוח שהרמקול הזה מסוגל לספק הוא על גבול הבלתי מוגבל.

נקודות ציון

Audio Physic  Avantera - רמקולים היי אנד מגרמניה, ביקורתהתאמה לחללים
זהו רמקול גדול עם יחידות גדולות שמספקות בס אדיר, עוצמתי ואיכותי במיוחד. הוא אינו מתאים לחללים קטנים. להיפך, ככל שהחלל גדול יותר כך הם ירגישו טוב יותר. הרמקול הזה הוא רמקול ריצפתי גדול מאוד שדורש חלל בהתאם. חללים קטנים עלולים להביא אותו לצליל "לחוץ" ולא מאוזן. הסלון שלי, שהוא בגודל 4 על 4.20 מטר, מטופל אקוסטית, היה מתאים מאוד אך גבולי לרמקול הזה. זה אומר שלמקם אותו בסלון כמו שלי דורש תשומת לב רבה ומשחק לא מבוטל במקומים אך לאחר מיקום סופי הוא נשמע נהדר בחלל הזה.

איך להגביר
הרמקול הזה אינו קשה להנעה אך מרגיש טוב יותר עם הגברה איכותית וחזקה. ההבדל בין ה-pass labs 350.5 שלי לבין כמה מגברים שחיברתי אליו כמו ה-Pure Sound A30  וה-HEGEL H70 המעולים הביאו אותי למסקנה שכוח הוא אוהב ויעדיף לא מעט ממנו. את השילוב הנכון ביותר נימצא במגברים נטרלים שנוטים לחמימות קלה מאוד. מגברים מהמשפחה החמה לא ממש יטיבו עימו. יחד עם זאת מגברים קרים באופיים עלולים לסחוט ממנו מעט חריפות מכיוון שמדובר ברמקול מאוד נטרלי ושקוף. אוסיף כי מדובר ברמקול שדורש מגבר איכותי מאוד שהוא כנראה גם יהיה לא זול ולכן, אם אתם בעניין של הרמקול הזה, הכינו את עצמכם לשידוך הגברה ראוי לרמקול בקנה מידה הזה.

מיקומים
כל כך קל למקם אותו שזה פשוט מדהים. עצם העובדה שהוא יורה את האוויר כלפי מטה מאפשרת לי למקם אותו בקרבה מסויימת לקיר האחורי ומעטים הרמקולים עם פורט אחורי יאפשרו זאת. אך זה לא מונע מאיתנו למקם אותו בחלל גדול וראוי לרמקול בגודל הזה. בחלל שלי, ההעמדה הטובה ביותר היא כאשר הרמקול מקביל לחלוטין לקיר האחורי ללא הטייה כלל.

סיכום

מדובר בקפיצה חד משמעית מדגם האוונטי 5 המצוין. זה מתבטא בבס יותר מדויק, מיד בריא ומלא יותר ויחידת טוויטר מפורטת יותר. ככל שאני מביט יותר ברמקול הזה כך אני מתאהב בו יותר. כל קטע מוסיקלי שניגנתי דרכו פשוט הרשים אותי. הוא בנוי כמו שצריך להיות בנוי רמקול איכותי. איכות החומרים, היחידות האיכותיות, העיצוב המדהים והצליל האיכותי והטבעי שהוא מפיק. אין פוזות בצליל, מה שמוקלט זה מה ש"מושפרץ" החוצה באנרגיה וטבעיות פנומינלית. הרמקול הזה שקוף כמו זכוכית מבריקה שכל מה שתשימו מאחוריו יהפוך לחלק ממנו. יחד עם זאת הדינמיות שלו והטבעיות שממחישה באופן יוצא דופן זמר בחדר, כלי נגינה אמיתי, מציאותי, נטול נפיחות מיותרת או גודל מוגזם מוסיפים לתחושה האדירה שהוא מסב. יש בו גם מעבר לזה, הנוכחות האנושית בחלל שמצליחה ממש לארגן לי את הלהקה בחדר במיקום הנכון, בגודל הנכון והאווירה עם התפתחות היצירה רק מתגברת. הרמקולים הללו לא מהווים "סתם" היי אנד איכותי אם כי היי אנד איכותי ביותר ושווים כל שקל שתשימו עליהם. ולא מדובר על רמקולים זולים.

זהו אחד המוצרים הבודדים שעברו דרך סלון ביתי שהתקשתי למצוא בהם חסרונות, הרמקולים "ישבו" על סטאפ האלקטרוניקה שלי כמו כפפה, כאילו בחרתי בו עבורם. הרמקולים הללו התגלו כמאוד לטעמי, הרשימו אותי והייתי רוכש אותם. בשמחה. 


שורה תחתונה
בכדי שהוא יהיה שלכם, עליכם להיפרד מ-86,000 ש"ח. נכון, זה לא מעט אבל דגם זה יכול להיות בהחלט הרמקול האחרון שתרכשו.

מחיר: 86,000 ש"ח
אחריות ושירות: הד סינמה

מערכת הבדיקה
רמקולים - consensus audio engineering lightning se
+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - vac standard - limited edition
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - Ace Space 9 inch tonearm
מעמד נפרד מהגוף לזרוע - diy podarm
ראש - ORTOFON cadenza red
GRAHAM SLEE - GRAM AMP 3 FANFARE
משקולת מייצבת לפטיפון - Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

ארון ציוד - Finite-Elemente Pagode Signature

כבלים
כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

תוספות
מפצל חשמל - PW-3E Audio Grade L ine Conditioner
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה
כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים דפיוזר של אורלקס.

מעבר לתגובות בפורום