הצצה ראשונה - סוני NEX-7, מצלמת דגל ללא מראה

ליאור קורן, מדווח מברלין
04-09-2011 20:18

מצלמת ה- NEX7 של סוני, מציגה גוף קל וקשיח, חיישן בעל רזולוציית 24.3 מגה פיקסל, עינית OLED ומסך מפרקי, הצצנו עליה בתערוכה.

את מצלמת הדגל החדשה של סוני בתחום מצלמות "ללא מראה" פגשנו בביתן החברה בתערוכת IFA 2011, המצלמה נחשפה באופן רשמי לפני זמן לא רב (לצד Sony NEX-5N הזולה יותר) והמפרט שלה הציג מספר נתונים מעניינים, בצד מחיר השקה לא זול של כ- 1,200 אירו באירופה.

בראש המפרט הטכני, עומד חיישן בגודל APS-C עם רזולוציה אסטרונומית של 24.3 מגה פיקסל, בנוסף, ניתן לצלם וידאו באיכות 1080/50p או 1080/25p.
גוף המצלמה השחור עשוי מגנזיום ומרגיש קשיח למגע, הוא קל ושוקל 291 גרם (ללא עדשה).

סוני NEX-7 מצלמה ללא מראה
עינית המצלמה הינה אלקטרונית והיא מבוססת על טכנולוגיית OLED ואכן מתגלה כבהירה וחדה. מיקומה הינו בצד שמאל עליון, הוא מגיע עם רפידת גומי להצמדה נוחה לעין ואפשרות לכיוון דיאופטר. כאשר מקרבים את העין לעינית, זו נדלקת והמסך האחורי נכבה.

בצד הנגדי - ימין עליון ממוקמות שתי גלגלות שחורות, הן משמשות לשינוי פרמטרים שונים בהתאם למצב הצילום, בין אולו ניתן למצוא כיוון גודל צמצם, מהירות סגר, פיצוי חשיפה ועוד. כאשר מסובבים אחת מהגלגלות, מופיע חיווי מתאים על צג המצלמה שמספק פידבק מיידי לשינוי הערכים, וצורת ההפעלה מתגלה כנוחה למדי. ניתן לשייך פרמטרים שונים (עד סט של ארבעה כאלו) לגלגלות ולחצן קדמי מעביר בין מצבים אלו.

סוני NEX-7 מצלמה ללא מראה
בין העינית וגלגלות ההפעלה, נמצאת תושבת עבור פלאש חיצוני ואביזרים נוספים כגון מיקרופונים. בנוסף, ישנו פלאש פנימי שקופץ החוצה גבוה מעל גוף המצלמה במבנה רובוטריקי למדי במראהו.

סוני NEX-7 מצלמה ללא מראה
הצג האחורי הינו מסוג LCD בגודל 3", הוא מפרקי וניתן לצודד אותו כלפי מעלה או מטה על ציר אופקי, אך לא לסובב אותו לצדדים.

סוני NEX-7 מצלמה ללא מראה, ביקורת
מבחינת חיבורים, מלבד יציאת HDMI למסכי טלוויזיה, יש גם כניסת מיקרופון חיצוני, זאת מלבד מיקרופון פנימי סטריאופוני.

מלבד ה- סוני NEX-7, השיקה החברה גם מתאם חדש LA-EA2 שמבטיח באופן יחודי יכולת פוקוס אוטומטי מבוססת זיהוי פאזה עבור כל העדשות הקיימות לתושבת אלפה של סוני, מה שמרחיב את הציע העדשות (חוץ מעדשות Mount-E המיועדות באופן ספציפי לקו מצלמות ה- NEX).

Sony LA-EA2
מלבד מתאם זה, הושקו שלוש עדשות חדשות: עדשה עם מייצב 55-210mm F4.5-6.3, עדשת פריים 50 מ"מ F1.8 ועדשת Carl Zeiss E 24mm F1.8.

מעבר לתגובות בפורום