LG, פיליפס, שארפ ו- LOEWE יוצרות פלטפורמת אפליקציות אחת לטלוויזיות

ליאור קורן, מדווח מברלין
02-09-2011 21:09

ארבע יצרניות של מסכי טלוויזיה מאחדות כוחות ביצירת פלטפורמה משותפת לפיתוח אפליקציות עבור טלוויזיות חכמות.


דגמי הטלוויזיה החדשים של המותגים המובילים מגיע עם תמיכה בהפעלת אפליקציות, לאחר הטמעת תכונות ה- Smart TV החדשות, הגיע הצורך ביצירת אפליקציות רבות ככל האפשר.

עד עתה, כל יצרנית טלוויזיות, התמקדה בפיתוח פלטפורמה משל עצמה, אולם הניסיון הראה כי זה מצריך משאבים רבים מאוד וגם מגביל את כמות האפליקציות הזמינות.
עתה, מפתחי האפליקציות למסך הגדול בסלון, יכולים לנשום לרווחה באופן מסויים משום שלא יצטרכו לפתח אפליקציה שונה לכל מותג טלוויזיות יחודי.

בתערוכת IFA 2011, נחשפה ברית חדשה בין ארבע יצרניות ידועות: פיליפס, שארפ, LG וגם חברת LOEWE, אותה ברית תשמש עבור פיתוח סטנדרטים אחידים לפיתוח אפליקציות עבור מסכי ארבעת החברות. הפלטפורמה המשותפת תשען על סטנדרטים ידועים כגון HTML 5 ו- CE-HTML ובקרוב יחשף קיט הפיתוח הראשון (SDK).

ארבעת החברות פנו ליצרניות טלוויזיות חכמות נוספות והזמינו אותן להצטרף לפרוייקט זאת במטרה ליצור פלטפורמה אטרקטיבית ופופולארית דיה שתוכל להתחרות באלו של אנדרואיד שמאיים להגיע גם הוא אל תחום הטלוויזיות דרך פלטפורמת Google TV (מבוססת אנדרואיד) ו- iOS של אפל שהשמועות מדברות על כך שגם היא תגיע לטלוויזיה דרך "טלוויזית אינטרנט" יעודית חדשה (Apple TV).

אתר חדש הוקם לצורך הפרוייקט - www.yourappontv.com אולם הוא פתוח לשותפים בלבד (ולא לציבור הרחב) בשלב זה.

מעבר לתגובות בפורום