הצצה ראשונה: טלוויזית טושיבה CEVO ZL2 – תלת מימד ללא משקפיים

ליאור קורן,מדווח מברלין
01-09-2011 23:48

טושיבה חושפת מסך חדש בסדרת CEVO והפעם עם רזולוציית Quad FHD ותלת מימד ללא צורך במשקפיים, הצצנו.

מסך ה- CEVO בגרסתו האירופאית (LCD עם מנגנון LED ועמעום מקומי), הושק לפני זמן לא רב, כעת מצטרף אליו דגם נוסף ואף בכיר יותר: ZL2.

בתחילת אירוע מסיבת העיתונאים של טושיבה בתערוכת IFA 2011, חולקו לעיתונאים משקפיים הנושאות כיתוב Bye על כל עדשה, היה זה רמז לבאות ולאחר שמנהל השיווק של טושיבה אירופה זרק את משקפיו על הקהל, נחשפה מהות הענין: טלוויזיה חדשה, בגודל 55" עם תלת מימד שאינו דורש משקפיים מיוחדים. ראינו כבר דגמים כאלו בתערוכות מן העבר, אולם הפעם מדובר בטלוויזיה מסחרית ולא אב טיפוס, עם תאריך יעד לתחילת שיווק באירופה: חודש דצמבר 2011.

טושיבה CEVO ZL2 - תלת מימד ללא משקפיים
מאפיין יחודי נוסף של מסך הינו רזולוציה גבוהה במיוחד: Quad Full HD שמתרגם בפועל ל- 3840X2160 פיקסלים. מעבר לתמונות חדות כתער (וידאו או סטילס), נעשה שימוש ברזולוציה זו בכדי להציג תלת מימד ללא משקפיים.

טושיבה CEVO ZL2 - תלת מימד ללא משקפיים
ה- ZL2 מסוגלת להציג תלת מימד בתשע זויות ומצלמה פנימית במסך, עוקבת אחר מספר הצופים בחדר והמיקום שלהם, בכדי להתאים אליהם את אפקט העומק.

טושיבה CEVO ZL2 - תלת מימד ללא משקפיים, ביקורת
אותה מצלמה, משמשת גם עבור זיהוי פנים: כל אחד מחמישה צופים, יכול לקבוע לעצמו פרפיל משתמש יחודי, עם שליטה על פרמטרים כמו עוצמת קול למשל וכאשר הוא מזוהה ע"י הטלוויזיה, המסך יכול לעבור לאותו פרופיל אישי שלו.

טושיבה CEVO ZL2 - תלת מימד ללא משקפיים
לאחר האירוע, הודגמו קטעי וידאו 3D ללא משקפיים, אך המסכים שהדגימו אותם היו אבי טיפוס (המסך המוגמר הציג תכני דו מימד), בהשוואה למסכים נטולי משקפיים אותם ראינו בעבר, זויות הצפיה היו אכן משופרות (וגם צומצמו כפילויות שנובעות מזליגת ערוצי עין שמאל וימין), אך אפקט העומק היה עדין למדי, כך שלהתרשמות מלאה, נאלץ להמתין למוצר הסופי.

טושיבה CEVO ZL2 - תלת מימד ללא משקפיים
כאמור, נציגי החברה הצהירו על השקה צפויה בעוד כ- 3-4 חודשים, לא נמסר מחיר, גימור המסך כולל חומרים כמו כרום ואלומיניום.

מעבר לתגובות בפורום