גלקסי TAB 7.7: סמסונג מציגה טאבלט ספורט קופה

ניצן סדן
01-09-2011 14:24

הוא דק יותר, חזק יותר ועם סקסאפיל גאדג'טי שאין לטאבלטים אחרים: סמסונג חשפה היום את הגלקסי טאב 7.7, ואיתו – גם את ה-NOTE, שמגשר על הפער בין סלולרי וטאבלט

תערוכת IFA 2011 נכנסת ליומה השני, העמוס במיוחד. אחת מגולות הכתר של התערוכה היתה מסיבת העיתונאים של סמסונג, בה חשפה אימפריית האלקטרוניקה מחשב לוח חדש ו"טאבפון", מכשיר שעשוי להחליף גם את הטאבלט שבתיק וגם את הסמארטפון שבכיס.

גלקסי טאב 7.7: אח קטן, פוטנציאל עצום

סמסונג ניסתה בעבר להחדיר את הדור הראשון של הטאב 7 לשווקים ברחבי העולם, ללא הצלחה יתרה. הקהל העדיף את האייפד של אפל, ובצדק: אנדרואיד 2.2 עליה התבסס אינה מערכת הפעלה מתאימה לטאבלטים.

בסמסונג עשו שיעורי בית והשיקו את הטאב 10.1, מחשב לוח מרשים שמציג נתוני מכירות נאים. עתה משיקה סמסונג את אחיו הקטן והקל – טאבלט בעל מסך סופר AMOLED PLUS בגודל 7.7 אינץ'.

יש לו מעבד כפול ליבה במהירות 1.4 גיגהרץ – מה שעושה אותו למהיר בעולם, ויימכר בנפחי אחסון של 16 ו-32 גיגה. בניגוד לאחיו הגדול, מריץ הטאב החדש את אנדרואיד 2.3 בגירסה מתואמת לתצוגה שלו, ולא את אנדרואיד 3.

למכשיר יש זוג מצלמות (שלושה מגפיקסל מאחור, שניים מלפנים) וחריץ הרחבה מיקרו SD . העובי שלו הוא 7.68 מילימטר (לעומת 8.8 באייפד 2), והוא שוקל רק 335 גרם – כחצי מטאבלט ממוצע. סמסונג מצהירה על זמן סוללה של עשר שעות.

Samsung Galaxy Tab 7.7
מסך קטן יותר פירושו חווית שימוש פחות מרשימה כשמדובר בצפיה בסרט – אבל יתרונות בשימוש ממושך (גלישה, קריאה, משחקים) הודות למשקל הנמוך שלו. ככל הנראה שסמסונג מבינה שאלו הם השימושים התכופים במחשב לוח, ועל כן סבורה שמשתמשים רבים ילכדו בשיק הגאדג'טי של הטאב 7.7. 

גלקסי NOTE: גישה חדשה לטאבלט - ולסמארטפון


ה-NOTE הוא אולי המכשיר המעניין ביותר שחשפה סמסונג באירוע, מכשיר שמציג חשיבה יצירתית והרפתקנית למדי. סמסונג מציגה אותו בתור מכשיר נייד שיכול להחליף את הסמארטפון שלכם, ולהציג חוויית משתמש של טאבלט.


Samsung Noteל-NOTE יש מסך 5.3 אינץ' מסוג חדש, סופר AMOLED HD, שמסוגל להציג רזולוציה של 1280 על 800 פיקסל. לטאבלט החדש יש גם תמיכה בסטיילוס (שמאוחסן בתוך גופו), כדי שתוכלו לכתוב על המסך בכתב יד.

מתחת למכסה המנוע פועם מעבד 1.4 גיגהרץ כפול ליבה, עם גיגה זיכרון. יש לו מצלמת שמונה מגפיקסל על גבו ו-5MP בחזית. ה-NOTE שוקל רק 178 גרם ועוביו 9.6 מילימטר. הוא מריץ את אנדרואיד 2.3, עם תוספות של סמסונג לשילוב נוח של הסטיילוס ביישומי מערכת ההפעלה השונים.

התפיסה העיצובית של סמסונג משלבת כמה תצורות שכבר ראינו – מסך של כחמישה אינץ' (DELL STREAK), סטיילוס (טאבלט לפטופים, HTC FLYER) ועוד. כל אלה התברגו לנישות צרות למדי בעבר, אבל יתכן שהבשלת מערכת ההפעלה, בתמיכת מאמצי שיווק נכונים מצד סמסונג יכולים להפוך את המכשיר המעניין להצלחה.




גל חדש ל-BADA?

למרות ההתמקדות שלה בשוק האנדרואיד והצלחתה בו, סמסונג לא שוכחת את BADA, מערכת ההפעלה שפיתחה. באירוע הוצג ה-WAVE3, מכשיר 4 אינץ' חדש בעל גוף אלומיניום, שמריץ אתBADA 2.0. לגירסה האחרונה של מערכת ההפעלה יש יכולת זיהוי קולי משופרת, תמיכה ב-NFC וכלי להעברת תמונות בין מכשירים ללא שימוש ב-WIFI. המכשיר נחשף כמה ימים לפני התערוכה, ואיתו מכשירי BADA נוספים – WAVE Y ו-WAVE M.

ה-WAVE 3 הוא מכשיר הדגל של BADA, ולו מפרט מרשים במיוחד – מעבד 1.4 גיגהרץ, גיגה זיכרון ומסך 4 אינץ' בטכנולוגיית סופר AMOLED.

ה-M הוא מכשיר ביניים, בעל מסך 3.65 אינץ' ומעבד 832 מגהרץ. ה-Y הוא מכשיר זהה, אבל בעל מסך של 3.2 אינץ' והוא הזול מבין השלושה.

מעבר לתגובות בפורום