IFA - סוני מציגה מחשבי לוח וסמארטפון 1.4 גיגהרץ

ניצן סדן
31-08-2011 20:39

IFA, תערוכת האלקטרוניקה נפתחת: סוני חשפה סמארטפון חדש ומעניין, שני טאבלטים בעיצוב מקורי שאינו נראה כמו מסך שחור מרובע – וגם קסדת תצוגה ומצלמות 24.3 מגה פיקסל.

תערוכת האלקטרוניקה IFA, הגדולה באירופה, נפתחה בגשם של הכרזות מעניינות מבית סוני. החברה עשתה צעד אמיץ אל שוק הטאבלטים, הציגה את הספר האלקטרוני הקל בעולם ואפילו פיתחה אביזר שהופך כל טלוויזיה למסך תלת ממד בגודל 750 אינץ'.

אקספריה ARC S: גם תחנת כוח, גם תלת ממד

מכשירי סוני אריקסון זכו השנה לעדנה חדשה, עת הושקו הפלייסטיישן פון, ה-NEO וה-ARC  שנחת לא מזמן פה בארץ. קזואו היראי, סמנכ"ל סוני הציג בגאווה את הבן החדש למשפחת אקספריה, ה-ARC S. זהו סמארטפון בעל עיצוב כמעט זהה  לשל קודמו, אבל בקרבו פועם מעבד במהירות 1.4 גיגהרץ (עם חצי גיגה זיכרון). סוני טרם שחררה פרטים מלאים על המעבד, אבל לפי מספר דיווחים מדובר במעבד בעל ליבה בודדת, שעל אף מהירותו הגבוהה עשוי להתקשות בריבוי משימות תובעניות.

סוני Experia ARC S - סמרטפון
לצד המעבד, יש למכשיר החדש גם מצלמת 8.1 מגפיקסל, בעלת יכולת המרת תמונות פנורמה מדו ממד לתלת ממד. מסך ה-4.2 אינץ' שלו זהה לזה של ה-ARC - כך שתצרכו לחבר אליו מסך 3D בכדי ליהנות מהתכונה החדשה.

המכשיר מבוסס על גרסת אנדרואיד 2.3, ומכירתו תחל באוקטובר.

קישור: המפרט המלא

סוני טאבלט: לא כמו כולם

בדומה ליתר יצרניות האלקטרוניקה, גם סוני עולה (באיחור מה) על עגלת הטאבלט, ומשיקה שני מחשבי לוח שנחשפו לראשונה בחודש אפריל השנה.

דגם S הוא טאבלט בעל מסך 9.4 אינץ' (רזולוציה של 1280 על 800 פיקסל) בעיצוב זורם, כשל חתך כנף מטוס. לפי סוני, העיצוב נועד לשפר את האחיזה ולעשות אותו נוח יותר לעבודה ממושכת. בפועל, הלוח עבה משמעותית ממתחרים כמו סמסונג גלקסי טאב 10.1 ואפל אייפד 2. עם זאת, העיצוב שלו מהווה משב רוח מרענן בשוק הטאבלט בו באופן מעשי, כל המוצרים נראים בערך אותו הדבר. הוא זמין לרכישה מוקדמת מאתר סוני, במחיר 499 דולר לדגם בעל כונן של 16 גיגה ו-599 לדגם 32 גיגה.

קישור: המפרט המלא

סוני טאבלט VAIO S
דגם P הוא מחשב בתצורת שני מסכי 5.5 אינץ' שנסגרים זה מעל זה, בדומה ל-Courier של מיקרוסופט (מנוחתו עדן) ולליברטו של טושיבה (מחשב מבוסס חלונות 7 שהושק בשנה שעברה, ללא הצלחה יתרה).

שני המחשבים תומכים ברשתות LTE, מבוססים על אנדרואיד 3, מונעים במעבדי טגרה 2 של Nvidia במהירות של גיגהרץ ולהם גיגה זיכרון. רוכשי המכשירים יוכלו ליהנות מחנויות המוזיקה, הספרים והסרטים של סוני (שעדיין לא זמינות בישראל) – ומשלל האפליקציות של אנדרואיד מרקט. לשניהם יש גם עינית IR לתקשורת עם מסכי סוני, ויכולת סנכרון לפלייסטיישן.

קישור: המפרט המלא

סוני - טאבלטים VAIO S / P
באירוע חשפה סוני את הגירסה החדשה של הספר האלקטרוני שלה, ה-READER. הוא שוקל רק 168 גרם – קצת יותר מסמארטפון – ולו מסך צבעוני בגודל שישה אינץ'. יש לו יכולת זום בצביטה ויכולת זיהוי מחוות שונות כמו הקשה כפולה על מילה כדי להציג תרגום שלה במילון שמובנה בו, או לחפש עליה מידע בוויקיפדיה וגוגל דרך חיבור WIFI.

מצלמות – 24 מגה פיקסל

גם קטגוריות המצלמות של סוני מתחדשות בשני דגמים חדשים: אלפא A77 היא מצלמת DLSR בעלת צילום רציף של 12 פריימים לשניה, ומעבד בעל יכולת עקיבה משופרת – לצילום חד גם בתנועה. לצידה הוצגה NEX7, מצלמת קומפקטית בפורמט "ללא מראה" עם חיישן בגודל סטנדרטי של DSLR.

לשתיהן חיישן בעל רזולוציה גבוהה במיוחד של 24.3 מגפיקסל. בנוסף לחיישן בעל מספר הפיקסלים המפלצתי, ל-NEX החדשה יש גם מנגנון חדש לסינון רעשי רקע, לתמונות נקיות במגוון מצבי תאורה.

ולקינוח: דארת' ויידר בסלון

סוני חשפה גם אביזר משחק חדש לפלייסטיישן – קסדה מיוחדת, בתוכה זוג מסכי OLED שמאפשרים לכם לצפות בתצוגת הטלוויזיה והפלייסטיישן 3 בתלת ממד, ובאקסטרה לארג': מסכי ה-0.7 אינץ' מדמים תצוגה של 750 אינץ'.


סוני - משקפי OLED
עדיין לא ידוע כמה שוקלת קסדה שכזו, כמה עולה ומתי תופץ. מוצרים דומים כבר הוצגו בעבר, ומעולם לא הצליחו להפוך ליותר מנישה צרה ויקרה. את אב הטיפוס של משקפי OLED אלו, ראינו כבר בתערוכת CES 2011. תמחור אגרסיבי יוכל להפוך אותה לפיתרון מעולה עבור מי שלא ממהר לקנות מסך 3D או גיימרים שחושקים בחווית משחק מרהיבה – ולהיט בקרב חובבי גאדג'טים ומדע בדיוני למיניהם.

מעבר לתגובות בפורום