ניידות גוגל קיבלו אישור לצלם את רחובות ישראל

dtown
21-08-2011 12:28

הניידות של Google Street קיבלו אישור ממשרד המשפטים לצלם את רחובות ישראל שיוטמעו במפות Google Maps.

הניידות של גוגל מגיעות גם לישראל ובקרוב נוכל לראות את הרכבים המוזרים שכוללים מגדל של מצלמות מסתובבים ברחובות ארצנו.
משרד המשפטים אישר לגוגל להפעיל את ניידות הצילום בארץ, זאת לאחר שגוגל תפרסם הסברים על השירות באמצעי מדיה שונים ותפרט על זכויות התושבים לבקש טשטוש של פרטים חושפניים כמו פרצופי אנשים, לוחיות זיהוי של רכבים ועוד.

ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע - יורם הכהן, אמר כי "תנאי הרישום שאושרו על ידנו, מאפשרים את הפעלת השירות רב הערך הזה, מבלי לפגוע בזכותו של הציבור הישראלי לפרטיות. לנגד עינינו עמד הצורך לספק לציבור מענה משפטי וענייני בישראל לכל בעיה או תלונה שתתעורר. גוגל התייחסה בכובד ראש לבקשותינו, ושיתוף הפעולה שלה אפשר את מתן האישור. המחויבויות שניתנו על ידי גוגל תואמות את המקובל במדינות בהן הגנת פרטיות במידע מוגנת ברמה הגבוהה ביותר".

משרד המשפטים קבע כי "סמכות שיפוט אזרחית - Google INC מפעילת השירות היושבת בארה"ב, תמנה את חברת גוגל ישראל כמורשה לקבלת כתבי בי דין מטעמה בישראל, לפי סעיף 478 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984; מינוי זה יאפשר לפתוח בישראל הליכים משפטיים אזרחיים נגד גוגל בכל הנוגע להפעלת השירות בארץ, למרות שמקום מושבה של החברה הוא מחוץ לתחום השיפוט של ישראל ולמרות שמאגר המידע יוחזק אף הוא מחוץ למדינה."

מעבר לתגובות בפורום