בוקסי בוקס מושק בישראל בשיתוף פעולה עם טושיבה

ליאור קורן
17-08-2011 13:35

קופסת המדיה האינטרנטית – בוקסי בוקס, עושה עליה, עם ערוץ תכנים יעודי עבור לקוחות טושיבה בישראל וגישה לאתרי תוכן וידאו של HOT ו- YES באינטרנט.

בוקסי (חברה ישראלית במקור) שהחלה חייה כתוכנת מדיה סנטר עבור מחשבים, הושקה בעולם לפני כמעט שנה כקופסה עצמאית, זאת בשיתוף עם יצרנית החומרה D-link.

קופסת אינטרנט

עתה, היא מגיעה גם לשוק הישראלי, על פי דברי עודד מודן – הבעלים של רשת באג, מגעים עם בוקסי החלו לפני כשנה "מתוך ידיעה שזה הדבר הבא בתחום הסטרימרים". סטרימרים לא מהווים כבר דבר חדש בשוק האלקטרוניקה הבידורית והם משמשים בעיקר עבור הזרמת קבצי מדיה שונים (וידאו, אודיו ותמונות) ברשת הביתית אל מסך הטלוויזיה. הקופסה של בוקסי מייחדת עצמה בכך שהיא משמשת קודם כל "לארגון וסידור תכני אינטרנט לצפיה בבית", כלומר, מלבד יכולת ניגון הקבצים הביתיים, ישנו דגש רב על הבאת תכנים מהאינטרנט.


Boxee Box - בוקסי בוקס - סטרימר אינטרנטי
תום סלע, מייסד שותף וסמנכ"ל תפעול הסביר באירוע ההשקה כי  בוקסי בוקס מתיימרת להיות הדרך החכמה ביותר להביא סרטים, תוכניות וקליפים מהרשת אל מסך הטלוויזיה. על פי ראייתו, רשת האינטרנט היא הדרך הנכונה להעביר תכנים ולא רשתות מסורתיות אליהן הורגלנו, כגון כבלים ולווין.
המודל אליו הולכת התעשיה הוא תשלום על מה שרוצים לראות ולא על לוח שידורים מקובע, על פי תוכנית ולא על פי ערוץ.
 
לבוקסי יש כשני מיליון משתמשים בעולם, בארה"ב, אירופה ואוסטרליה שהם השווקים המובילים. על פי נתוני החברה, יש כ- 5,000 רכישות של תוכן בתשלום לחודש ואפליקציות מובילות במכשיר מקבלות בין 75,000 ל- 2 מיליון צפיות בחודש.

בוקסי מתנהלת בשוק עם המון מתחרים כמו סוני PS3, טלוויזיות חכמות, גוגל TV, מיקרוסופט, אפל וכו'. על פי הצהרות אנשי החברה, היא מתמודדת איתם ע"י ממשק המציג איחוד תכנים, חיפוש אוניברסלי, טיפול חכם במדיה מקומית והתבססות על קוד פתוח.
לשאלה, מדוע לא כדאי להטמיע את המערכת בדגמי טלוויזיה, ענה סלע כי מסך טלוויזיה "חי" כ- 5-7 שנים, זאת לעומת הטכנולוגיות החכמות "בחוץ" שמתקדמות או מתחלפות כל חצי שנה. לאחרונה, הושקה גם אפליקציית אייפד והיא מאפשרת להציג תכנים על מסך האייפד או לשלוח אותם אל מסך הטלוויזיה.

Boxee Box - בוקסי בוקס - סטרימר אינטרנטי
תכנים אינטרנטיים לצרכן הישראלי

בחו"ל יש גישה לכ- 10,000 פרקים של סדרות טלוויזיה, אך לצרכן הישראלי, יש היצע קטן בהרבה נכון להיום. לעת עתה, ניתן לגשת מהמכשיר לתכנים של הוט ויס מאתרי ה- VOD האינטרנטיים והם ניתנים לצפיה ישירה, אנשי החברה, נמצאים בקשר עם מספר גופי תוכן בארץ לפיתוח אפליקציות ופתיחת גישה ישירה לאתרי וידאו מקומיים נוספים.

באירוע, דובר גם על פתרון "גמיש" של רכישת שירות VPN באינטרנט במחיר 5$-10$ לחודש, מה שמדמה כתובת IP אמריקאית ומאפשר לצפות בתכנים אמריקאיים מקומיים כמו NETFLIX למשל.

נושא רלוונטי נוסף לקהל המקומי הוא כתוביות עברית, הבוקסי תומך בהן ומאפשר גם לגשת למאגר תוכן אינטרנטי לכתוביות ולמשוך את התרגום המתאים לסרט בו צופים.  שלט המכשיר הינו דו צדדי וכלל גם מקלדת Qwerty, אך כרגע אין הדפסת אותיות עברית על המקלדת.

Boxee Box - בוקסי בוקס - סטרימר אינטרנטי
שיתוף פעולה אסטרטגי עם טושיבה בישראל

באירוע, הושק באופן רשמי גם מסך הדגל של טושיבה, זהו דגם ה- Toshiba CEVO אותו סקרנו והוא מגיע עם מעבד עוצמתי בן 7 ליבות ומערכת תאורה אחורית מבוסס 3,072 נורות LED אשר מחולקות ל- 512 איזורים הארה שונים, על כל אחד מהם שולט המעבד באופן יחודי ומשנה את עוצמת ההארה שלו בנפרד, כך שבסופו של דבר, מתאפשר להציג באותה התמונה לבן בוהק ושחור מוחלט.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, יוצע ערוץ תוכן בלעדי למשתמשי מסכי טושיבה (המכשיר יהיה צריך להיות מחובר למסך טושיבה בכדי להציג אותו), נכון לעכשיו, הוא מכיל שמונה סרטי קולנוע מלאים (כמו "המכונאי") והיצע התכנים צפוי להתרחב.

Boxee Box - בוקסי בוקס - סטרימר אינטרנטי
צביקה שיינפלד – סמנכ"ל השיווק של ניופאן אמר כי  37% מסך המכירות של מסכי טלוויזיה בישראל נכון ליולי 2011 הם של מסכי LED LCD. על פי הצפי של חברת המחקר TV Global Trend בשנת 2015, כ- 51% מהמסכים יכללו תלת מימד. 32% מהלקוחות מחפשים כיום מסך עם קישוריות אינטרנט, אבל המספר צפוי לגדול כאשר הקהל יבין מה זה באמת נותן לו, אך יש עדיין בעיות בצריכת תוכן אינטרנטי דרך הטלוויזיה כמו עודף מידע וחוסר התמצאות, תשלום בגין חלק מהתכנים כאשר לחלקם הגדול אין עדיין כתוביות בעברית.
הלקוח הישראלי מחפש כלי שיארוז ויסדר את התכנים ויגיש לו אותם בחינם ובעברית וכאן מגיע שיתוף הפעולה עם בוקסי.

מחיר המכשיר, יעמוד על 1,200 ש"ח בישראל, מוצרי, תוכני ושירותי. לקוחות ניופאן שירכשו מסכי LED טושיבה יקבלו את בוקסי בוקס ללא עלות טכנאי ניופאן יתקינו את הבוקסי בבית וידריכו את המשתמשים. לקוחות טושיבה שכבר קנו מסך, יקבלו שובר עם הנחת 25%, כך שמחיר המכשיר עבורם יהיה 900 ש"ח.

מעבר לתגובות בפורום