BOSE Bluetooth - אוזניה נוחה ויקרה, ביקורת

ליאור קורן
15-08-2011 06:00

אוזנית ה- BT הראשונה של BOSE, מעוצבת באופן אלגנטי, מציעה נוחות וקלות תפעול וגם איכות שמיעה מרשימה בזכות מנגנון לסינון רעשים, אבל גם היא לא מושלמת. ביקורת.

השם BOSE מעלה בקרב חובבי תחום האודיו תמונות של רמקולים מערכות בעיצוב אלגנטי של רמקולים לוויניים קטנים, החברה אחראית במידה רבה על הטרנד של הקטנת הרמקולים בסלון בצירוף סאב וופר נחבא מן העין.

תחום אחר בו מתמחה החברה הוא אוזניות וכאן הכניסה החברה לשימוש כבר לפני שנים מנגנון לנטרול רעשי סביבה בזמן האזנה למוזיקה, לא מדובר בסתם ספוג עבה, אלא במנגנון אקטיבי אשר מזהה את תדרים "פולשניים" ומשדר תדר נגדי כך שהתוצאה הסופית תהיה העלמה שלהם.

עתה, נכנסת החברה לתחום חדש ומשיקה אוזניית BlueTooth עבור שימוש עם טלפונים סלולאריים, מעניין יהיה לבדוק האם גם כאן הטמיעה החברה את הטכנולוגיות שהגיעו מתחום האודיו המסורתי יותר.


אלגנטית באוזן

אוזניית ה- BT מעוצבת במראה אופנתי למדי, בגוף שחור וקוים נקיים עם צדדים ישרים וראש ובסיס קשתיים. כפתורי התפעול באוזניה גדולים יחסית ונוחים להפעלה, צד שמאל כולל את כפתור ההדלקה והכיבוי, בעוד בצד השני ממוקמים לחצן התפעול הראשי שאחראי בין השאר על קבלת וניתוק שיחה או הפעלת פקודות קוליות, מתחתיו ממוקם בקר השליטה על עוצמת הקול.


אוזנית BT - Bose Bluetooth, ביקורת
להבדיל מאוזניות אשר משתמשות בקשת חיצונית שנתלית על הצד החיצוני של אפרכסת האוזן, אוזניה זו משתמשת בצד הפנימי שלה כשטח עליו היא נתפסת בעזרת קשת גמישה מחומר שמרגיש כמו ג'ל סיליקון. למי שאינו מורגל בשיטה זו, היא עלולה להראות כרעועה מדי, אבל, אל דאגה, בשימוש שוטף מתברר כי האוזניה נאחזת היטב ומרגישה יציבה וגם משקלה אינו מכביד על המשתמש. בנוסף, אותו הגוף של הקשת הגמישה, משמש גם עבור איטום של תעלת האוזן מפני רעשים חיצוניים ומסייע בהעברת קולות הדיבור למקום הנכון. בערכת האוזניה, מגיעות שתי קשתות סיליקון בגדלים שונים להתאמה טובה יותר לגודל האוזן, אך לחובתה נציין העדר התאמה לאוזן שמאל אלא רק לימנית.


השימוש השוטף פשוט וקל, בהפעלה ראשונה של האוזניה, היא נכנסת למצב צימוד (Pairing) בחפשה אחר מכשיר טלפון אליו להתחבר, לאחר תהליך הצימוד והקלדת הקוד הסטנדרטי בטלפון (0000), ניתן להחיל ולשוחח בעזרתה. את הדגם הזה, ניתן לצמד למספר טלפונים או מכשירים אחרים וזה בהחלט מבורך עבור מי שמחזיק יותר מטלפון אחד. בצד הפנימי של גוף האוזניה, מופיעות שתי נורות זעירות – אחת כחולה אשר מציגה את מצב ה- BT והשניה, מסמנת את מצב הסוללה – ירוק בהפעלה רגילה, צהוב ואדום כאשר מתקרב מועד הטעינה.

אוזנית BT - Bose Bluetooth, ביקורת
סינון רעשים אקטיבי

BOSE מתגאה במנגנון סינון הרעשים שלה ולמען האמת, יש כאן על מה להתגאות, זו אחת האוזניות הטובות יותר מבחינת איכות קול בהן נתקלתי עד כה. זכורים לי מקרים מהעבר, בהם ניסיתי לשוחח בעודי פוסע ברחוב סואן, מלא מכוניות נוסעות או עוברי אורח שמדברים בקולי קולות אך האוזניות שהיו ברשותי לא הצליחו להרים את קולן מבעד לרעשי הרקע וצלילן היה נמוך מדי. לעומתן, לאוזניה זו יש קול רם ומנגנון אקטיבי שמרים או מוריד את עוצמת הקול בהתאם לרעשי הסביבה. לדוגמה, כאשר עובר ברחוב למטה רכב בעל אגזוז פתוח או נהג שלוחץ ארוכות על צפצפת הרכב, עוצמת הקול עולה מיידית ומאפשרת להמשיך את השיחה, למען האמת, כאן אף היה צורך בשינוי מדוייק של עוצמת הקול, כך שלא תעלה לרמות גבוהות מדי. חובבי המוזיקה יתאכזבו כאן, בגלל חסרון התמיכה בפרופיל A2DP אשר מאפשר להעביר דרך האויר גם מוזיקה מהמכשיר, חיסרון שנראה תמוה במיוחד לאור מקורותיה המוזיקליים של BOSE.

נעבור כעת אל הצד השני של השיחה, שלרוב שמע אותי באיכות קול טובה וגם עוצמת הקול שלי הוגברה או הוחלשה עבור המאזינים בהתאם לעוצמת הרעשים בסביבה, אך כאשר הסתובבתי במקום בו נושבת רוח חזקה או רחשי רקע חזקים, אלו לא נמלטו ממיקרופון האוזניה ונשמעו גם הם היטב בצד השני - הייתי שמח גם כאן לסינון רעשים טוב יותר.


אוזנית BT - Bose Bluetooth, ביקורת
סוללה
טווח ה- Bose Bluetooth התגלה כטוב מאוד, ניתן היה להסתובב בטווח של כמעט 10 מטרים מהטלפון (קו פתוח) ולהמשיך לדבר ללא הפרעות מעצבנות. היצרן מצהיר על 4.5 שעות דיבור או שבעה ימי המתנה בסוללה, בפועל זה הגיע קרוב ל- 3.5 שעות דיבור כך שמי שנוהג לדבר רבות בטלפון, יצטרך לטעון אותה פעם ביום או יומיים. 


המחיר בישראל, עומד על 990 ש"ח, גם בארה"ב, נחשבת אוזניה זו ליקרה יחסית במחיר של 150$ ואם תרכשו אותה בדיוטי פרי בארץ, המחיר יעמוד על 200$. היינו מצפים מ- BOSE להציע במחיר זה חבילה מושלמת של תכונות והאוזניה מתגלה אומנם כמרשימה בתחומים מסויימים, אך חסרה באחרים. העיצוב, קלות ונוחות התפעול ואיכות ההאזנה מאפשרים שימוש  באוזניה זו ביום עבודה ארוך, אבל המחיר הופך אותה למתאימה במיוחד לאנשי הצווארון הלבן ולא הכחול.


ציון:

מחיר: 990 ש"ח
אחריות: ניופאן

בעד: נוחה ביותר, קלה לתפעול, איכות קול טובה בהאזנה לצד השני עם מנגנון סינון רעשים אקטיבי, אפשרות צימוד למספר מכשירים.

נגד: מחיר, לא תומכת בהעברת מוזיקה A2DP, מתאימה רק לאוזן ימין.

מה בערכה: כבל USB, מטען, קשת סיליקון בגודל נוסף, נרתיק בד.

מעבר לתגובות בפורום