Beatbox by dr.dre – תחנת עגינה ורמקולים בגודל בינוני וצליל גדול

עידן חקיה
07-08-2011 06:32

מערכת רמקולים זו, כוללת תחנת עגינה עבור אייפוד או אייפון, מציגה צליל קצבי ומהנה שמסוגל למלא באופן מפתיע את החדר, אפילו השלט הדק לא הצליח לקלקל את החוויה. ביקורת.


People aren’t hearing all the music – Dr. Dre

Dr. Dre – הד"ר הינו מוזיקאי, ראפר, שחקן ומייסד חברות תקליטים מצליחה בתחום הראפ. אומנים ולהקות כמו Death row records, Aftermath Entertainment, Snoop dog, Eminem ו- 50 cent הם רק חלק מהגורמים שחייבים לו את הקריירה שלהם.

על פי ההצהרות, Dr. Dre חושב שרוב האנשים באוכלוסיה לא מקשיבים למוזיקה באופן בו הוא ועוד הרבה אומנים טובים בעולם היו רוצים שהמאזינים יקשיבו לה. הוא מתחבר לחברת Monster שידועה בעיקר בתחום הכבלים לאודיו ובשיתוף פעולה ביניהם הם יוצרים יחדיו קו שלם של אוזניות ורמקולים שאמור להביא לנו את המוזיקה כמו שDr Dre חושב שאנחנו צריכים לשמוע. בסקירה זו, נבדוק בפועל למה בדיוק התכוון הד"ר בזמן שהוא זורק אימרות לאוויר.

מה נמצא ב- BOX של ה- Beats?

ברושם ראשוני, המכשיר נראה כמו קופסא מלבנית אבל במבט שני מבחינים במבנה מיוחד שמאפשר למקם אותו בפינות החדר - כך גם ממליץ הד"ר למיקום עבור פיזור סאונד אופטימאלי.

בקדמת המכשיר יש גריל עשוי מתכת, הוא מספק הרגשת ביטחון שאומרת כי אף אחד לא יתחוב אצבעות ויקלקל את הרמקולים שהינם חצי חבויים. יש כאן שתי יחידות וופרים בגודל 5.25" ושתי יחידות טוויטרים בגודל 2". שם נמצא גם חיווי היחיד שאנחנו מקבלים מהמכשיר: נורת לד אדומה שמהבהבת כאשר אנו שולחים פקודה מהשלט. וזהו.

Beatbox by dr.dre - תחנת עגינה, ביקורתה-BeatBox הינו בגודל של רמקול סנטר ממוצע, נמדד בגובה של 45 ס"מ, רוחב 57 ס"מ, עומק של 22 ס"מ ומשקל של 9 קילו. למעשה אני מגדיר אותו בתור מכשיר חצי נייד. חצי נייד משום שקל להזיז אותו ממקום למקום אך אי אפשר לתפעל אותו עם סוללות, מה שיחייב טותנו להתחבר לנקודת החשמל הקרובה.

החלק העליון של המכשיר עשוי מגומי שהינו רגיש יחסית לטביעות אצבעות ושמנוניות. שם בצד שמאל נמצאת תחנת העגינה עצמה עבור אייפוד או אייפון של אפל. יש גם כפתור הדלקה/כיבוי, ידית אחיזה נוחה באמצע המכשיר וחוגת ווליום בצד ימין שמרגישה בדיוק כמו שצריך והתזוזה שלה מרגישה נעים ואיכותי.

Beatbox by dr.dre - תחנת עגינה, ביקורת
אז איך נשמע
?

בחרתי להתחיל עם הקטע One Woman Army של Hint Feat. Laura Vane ברמיקס של Mr Beatnick. הקטע הזה מכיל בס שיורד נמוך ובנקודת זמן 1:00 מועמס על השיר עוד בס שיורד לתדרים נמוכים יותר שרמקולים קטנים בדר"כ לא יכולים להתמודד איתם. בעוצמת ווליום בינוני הוופרים ירדו בהרמוניה עם השיר עצמו והבס נשמע נפלא ללא עיוותים מסויימים. רק כאשר הגעתי אל 3/4 חוגת ווליום הבס התחיל להיבלע ולהחסיר פרטים.

עם כל החזות של ראפר קשוח לא שוכח להזכיר לנו הדוקטור שהמערכת תוכננה להתאים לכל סוגי המוזיקה. ממוזיקת ראפ קשוחה עד לגא'ז נעים לארוחות ליל שישי. ואכן בהופעה של אבישי כהן בבלו נוט אנחנו מקבלים איזון מפתיע לכל אורך הדיסק.

בשיר Remembering הביטבוקס נשמע מרשים מאוד. הפסנתר נשמע טבעי ושומר על איזון לכל אורך השיר. פריטת אבישי כהן על הקונטרבס לא מרגשת יותר מדי את הביטבוקס אלא רק כאשר אנחנו מגיעים לעוצמות ווליום גבוהים - שם מתחיל שוב הבס להמרח. בכפיים של הקהל מתגלה גם חוסר עומק בבימה, אך אין מה לעשות, בכל זאת מדובר ביחידה אחת ולא מערכת סטריאו מלאה. 

between darkness and wonder של LAMBהשיר Till The Clouds Clear מתוך האלבום המעולה between darkness and wonder של LAMB מתחיל רגוע ומאוזן, כאשר באמצע השיר ישנה עליה שדורשת מרמקולים להציג מהירות,דינמיות ויכולת להתמודד עם הרבה פרטים בו זמנית. כאן, במקרה של ה-Beats הוא עומד במבחן בצורה בינונית כאשר בתחום המיד חסר קצת דינמיות ודיוק והבס הודגש מדי.

תפעול המכשיר

בחלק האחורי של ה- Beatbox, ישנה כניסת AUX שמאפשרת חיבור AUX למכשירים שהם לא מהסוג התפוחי. מאחור נמצא גם פתח בשם WIRELESS PORT אשר אמור בעתיד לתמוך בטכנולוגיה הזרמת סאונד אלחוטית של MONSTER בשם Steamcast אך נכון להיום אין מוצר של MONSTER שתומך בכך.


בתוך ה-BOX, מגיעים גם מתאמים לנגני אייפוד לדורותיהם, כמו גם גומיות שמורכבות בפשטות מתחת לרמקול וככה בעצם מגביהים את הרמקול ואמורים לתרום לפיזור צליל טוב יותר בחדר. ממה שבדקתי זה לא מספק ויש צורך למקם את הרמקולים יחסית גבוה בשביל לקבל את הסאונד שיוצא מהם אל גובה אוזניים ולא לחזה.

Beatbox by dr.dre - תחנת עגינה, ביקורת
שלט מאכזב 

השלט שמגיע עם המכשיר מהווה את הנקודה הכי מאכזבת במכשיר. זהו שלט שמעוצב דק בצורת כרטיס אשראי וחוץ מהפעולות הבסיסיות של להעביר ולהריץ שיר קדימה אחורה לא עושה יותר מדי, כמו גם שליטה על הווליום והשתקה כוללת. הוא גורם לי לחשוב למה הד"ר כל כך התקמצן? אני משלם הרבה כסף ובמחיר הזה הייתי צריך לקבל יותר. 
בנוסף, אין שום שליטה על ה- IPOD חוץ מהפונקציות הבסיסיות האלו. אי אפשר לדפדף בין האומנים, האלבומים ורשימות ההשמעה.

לעומת זו, המהנדסים חשבו כנראה שאם אתה מדליק מוקדם בבוקר את המכשיר אז רצוי שהווליום לא יפתיע, אלא יתגבר באופן חלק והדרגתי וזו תכונה מבורכת בגלל העוצמה שאליה ניתן להגיע עם הרמקולים הללו.

בנוסף,כאשר מסתיים לנגן אלבום מסוים אז האייפוד עובר למצב אוטומטי - ניגון רנדומאלי של כל רשימת השירים במכשיר.

Beatbox by dr.dre - תחנת עגינה, ביקורת
סיכום


אז מה התכוון הד"ר לרקוח לנו כאן?
האם תחנת עגינה איכותית ל- אייפוד? מערכת סטריאו איכותית לבית? או אולי לגינה?
 

תחנה עגינה משולבת רמקולים זו, התגלתה כאפשרות פרקטית להאזנת מוזיקה באיכות גבוהה באזורי הבית השונים כולל הסלון הישראלי הממוצע. אכן, לא הייתי משווה אותו למערכת סטריאו אמיתית שאפשר להוציא ממנה מושגים כמו "במה", לספור את המטרים בין הכלים השונים בשיר ולהתחיל בחיפושים אחרי הרמקולים הנעלמים בחדר, אבל לרמקולים בקטגוריה של ה-Beats צריך להתייחס בגבולות הפיזיים שלהם ולכן לא הוגן להתייחס ולבחון אותם לפי מושגים אודיופילים מקצועיים כאלו.

אז למרות שהבס נמרח בווליום גבוה, ביחס למערכות אודיו באותה קטגוריה, ה-Beats  מצליח להפתיע מאוד. נוסיף את המחיר ההוגן בו הוא מתומחר בארץ (ביחס למקור בחו"ל) ולמרות שהשלט והעיצוב אינם הצד החזק שלו, נתמקד בצד החשוב: צליל ונדע להמליץ על התוצאה של ד"ר dre.

ציון:

מחיר: 2,399 שקלים ברשת באג. 

מעבר לתגובות בפורום